Sportowe coupe
Hyundai Coupe GLS 2.0 GK (Tuscani)
Jest to jeden z najciekawszych samochodów o zacięciu sportowym, a już na pewno najpiękniejszy (według mnie) samochód o nadwoziu coupe w przedziale cenowym 10-20tys. zł – konstruktorzy Hyundai-a postarali się by ich pierwszy sportowy samochód był hitem. Sylwetka tej generacji (III, GK) małego zwinnego coupe z Korei przywodzi na myśl takie marki jak Aston Martin, Maserati czy Porsche – mój egzemplarz dodatkowo posiada emblematy Tuscani, co powoduje, że co chwile widzi się minę „ale bryka, co to?” ;) W Internecie można się natknąć na wiele pochlebnych opinii na temat tego auta (zwłaszcza z silnikiem 2.0l), a także całe fora tematyczne i fankluby „Hultaja”. No ale każdy, kto wszedł na tą aukcję pewnie o tym wie – przejdźmy więc do szczegółów mojego egzemplarza. Auto zarejestrowane i ubezpieczone, model w najbogatszej wersji wyposażenia GLS (Super Deluxe - do full-opcji brakuje szyberdachu):
- Silnik 1975 cm3o mocy 136KM (100kW)
- Centralny zamek z pilotem, immobiliser (2 kluczyki, 2 piloty)
- Skórzana tapicerka i obszycie kierownicy
- Elektrycznie podgrzewane (świetna opcja na zimę) fotele kubełkowe (fotel kierowcy z regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego)
- Podłokietnik ze schowkiem
- Elektrycznie regulowane szyby
- Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
- Elektrycznie otwierana klapa bagażnika (duży bagażnik)
- Tempomat (ciekawa rzecz, gdy chcemy dać odpocząć nogom)
- Komputer pokładowy
- Automatyczna klimatyzacja z termometrem temperatury zewnętrznej
- 4x airbag (2 przednie poduszki i 2 kurtyny boczne)
- TCS (system kontroli uślizgu kół napędowych z możliwością wyłączenia guzikiem na desce rozdzielczej – coś jak kontrola trakcji, ale pozwala na kontrolowany uślizg tylnej osi, super!)
- ABS
- Radio CD/MP3/WMA Sony Xplod CDX-GT20
- Zegary w środkowej konsoli: moment obrotowy, spalanie chwilowe, napięcie akumulatora
- Wspomaganie kierownicy (sportowe – chodzi z lekkim oporem, ale za to przekazuje mnóstwo informacji z kół!)
- Regulacja wysokości kierownicy
- Czarna podsufitka
- Reflektory soczewkowe z elektryczną regulacją wysokości (dają niezły efekt wizualny, ale wcale tak efektownie nie oświetlają drogi)
- Światła przeciwmgielne – halogeny
- Czujniki parkowania (aktualnie odłączone)
- Tylne szyby przyciemniane
- Lakier metalik
- Książki serwisowe
- Przegląd ważny do 30.06.2018r
- Ubezpieczenie do 21.06.2018r
- Pierwszy właściciel w Polsce
- Pierwsza rejestracja 31.05.2002r i 2002 rok produkcji według numeru VIN (produkcja generacji GK zaczęła się w 2001 roku, więc nie każdy egzemplarz „2002” jest z 2002 roku)
- Oryginalne 15” felgi stalowe Hyundai z oponami zimowymi (50% bieżnika) – większość zdjęć
- Oryginalne 17” felgi Hyundai z oponami letnimi (1 para 30% bieżnika, 2 para do wymiany) – pierwsze 2 zdjęcia
W samochodzie w ostatnim czasie zostały wymienione:
- Nowa tarcza sprzęgła (pry przebiegu ok. 175000km)
- Nowe przewody zapłonowe NGK (ok. 195000km)
- Olej Castrol Synthetic 5W40 z filtrem (ok. 200000km)
- Nowy akumulator Bosch (ok. 210000km, gwarancja 2 lata od stycznia 2017r)
- Filtr powietrza (ok. 210000km)
- Przegub prawy (ok. 213000km)
Stan techniczny dostateczny+ – coś piszczy przy lewym przednim kole podczas skręcania, być może to lewy przegub (niedawno wymieniałem prawy, ale odgłos był inny), być może łożysko piasty albo jakiś sworzeń, ogólnie tarcze hamulcowe też przydałoby się wymienić. Do wymiany są też linki hamulca ręcznego – to pięta Achillesowa tego modelu i raz na 2 lata zachodzi konieczność ich wymiany, a jeżeli się nie używa ręcznego, to i zaciski się zapiekają przy ramieniu ręcznego. W samochodzie w miejscu pierwszego katalizatora zamontowany jest sportowy kolektor wylotowy 4-2-1. Dzięki takiemu zabiegowi samochód lepiej się zbiera i agresywniej brzmi, ale zaszła konieczność przeniesienia sond lambda – pierwsza zbiera informacje tylko z czwartego cylindra, a druga przeniesiona jest za drugi katalizator i co jakiś czas wykrywa błąd składu spalin, co skutkuje zapalaniem się kontrolki „Check engine”. Skutkuje to nieco większym spalaniem, ale pewnie znalazłoby się wiele oryginalnych Coupe z tego rocznika, które palą tyle samo i nie jest to żaden poważny problem – podczas oględzin mogę podłączyć samochód pod komputer i pokazać, iż jedyny kod błędu dotyczy składu spalin sygnalizowany przez drugą sondą lambda. Auto miało na bieżąco wymieniane części eksploatacyjne, co widać po powyżej podanych przebiegach, ale nie chcę już w nie inwestować i wolę sprzedać tak jak jest.
Stan zewnętrzny samochodu oceniam niestety tylko na dostateczny- – auto zimą zaliczyło niegroźny „wślizg” do rowu lewą stroną – wynikiem czego, przytarty jest lewy przedni błotnik przy progu, leciutko przytarty jest dolny kant lewych drzwi w środkowej części, delikatnie wgnieciony jest lewy próg w środkowej części (prawie tego nie widać) oraz przytarty jest po lewej stronie oraz pęknięty przy atrapie chłodnicy przedni zderzak (wyczepił się też z mocowań przy przednim kierunkowskazie i odpadła obwódka lewego halogenu przeciwmgielnego). Poza tym lewe przednie nadkole jest częściowo ułamane, a blacharka posiada dwie nieznaczne wgniotki, sporo rys oraz miejsca, w których korozja zaczyna robić swoje (dół drzwi, tylne nadkola) – na dobrą sprawę auto jest do ponownego malowania. Może brzmi to dość poważnie, ale każdy blacharz da sobie z tym spokojnie radę; myślę zaś, że proponowana przeze mnie cena rekompensuje wszystkie usterki. Jeśli chodzi o tapicerkę, jest w stanie bardzo dobrym-, nic nie trzeszczy, skórzane fotele wyglądają bardzo ładnie, w samochodzie zamontowane jest radio Sony Xplod CDX-GT20 o mocy 4x45W, które potrafi nieźle łupnąć, a automatyczna klimatyzacja działa bez najmniejszych zastrzeżeń, jedynie na kierownicy i lewarku są znaczne wytarcia oraz skóra tapicerki koło nawiewu przedniej szyby się odkleiła – wystarczy podkleić.
Jest to mój prywatny samochód, który jest w „ciągłym” użytku (na co dzień jeżdżę autem służbowym, ale raz na kilka dni odpalam „Hultaja”), dla niepalących atutem może być, że w aucie nie palono. Sprzedaję, bo chcę kupić wersję po liftingu (2005-2007r; chętnie rozważę propozycję zamiany z moją dopłatą). Oczywiście zapraszam na oględziny i jazdę próbną przed zalicytowaniem – samochód opisałem najlepiej jak umiałem, ale kupowanie w ciemno to głupota. W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić pod numer 790 261 791, ewentualnie pisać na mail: mol01@interia.pl, a na pewno odpowiem. Życzę udanych zakupów!