Hamulec ręczny LED do XBOX One
Hamulec ręczny podłączany do Xbox One ze wskaźnikiem wychylenia w postaci linijki LED. Współpracuje z każdą grą, która obsługuje więcej niż 1 kontroler. Nowa wersja hamulca daje możliwość skonfigurowania hamulca pod pod przyciskami A,B,X,Y lub prawą gałką analogową. Daje to dużą kompatybilność w grami.
Aby, przed zakupem hamulca, sprawdzić, czy gra będzie obsługiwała dźwignię, należy w grze spróbować przypisać hamulec ręczny do przycisków lub prawej gałki analogowej podpiętego pada. Jeśli, oprócz kierownicy, gra będzie odczytywała ruch gałki na padzie to znaczy, że nasz ręczny będzie działał.
W popularnej serii ForzaHorizon hamulec działa, ale w momencie zaciągnięcia odłącza kierownicę, przez co koła się prostują - jest to przypadłość gry. Można to sprawdzić używając kierownicy + zwykłego pada jako hamulca. W DirtRally2 działa analogowo.
Filmik klienta pokazujący analogowe działanie w DirtRally2: https://drive.google.com/file/d/14SBQ6IlApcwwA6CrRXFDBDwhRJmBUZmg/view?usp=sharing
Konfigurację hamulca pod różnymi przyciskami można zobaczyć w instrukcji: https://drive.google.com/file/d/1TWWXc7hH5M2AW913JqRHBQBo1Q-Sy-qQ/view?usp=sharing
Hamulec rozpoznawalny jest jako dodatkowy pad i należy go przypisać, w ustawieniach gry, do hamulca ręcznego, o ile gra obsługuje więcej niż jeden kontroler.
Ręczny może być też wykorzystywany w grach na PCeta. Podpina się go pod port USB.Ręczny przypisuje się do gałki analogowej pada.
Tylko u nas linijka LED wkomponowana w obudowę wskazująca wychylenie dźwigni. 5 czerwonych diod LED zapala się w zależności od wychylenia, co daje świetny efekt wizualny.
Konstrukcja hamulca oparta na aluminiowej dźwigni długości 28 cm (od osi obrotu) i skoku 20 cm. Wysoka precyzja i świetne wykonanie. Sprężyna zintegrowana w chromowanym hydraulicznym siłowniku dodaje mięsistości ruchu przy zaciąganiu i zwalnianiu hamulca. W komplecie dodatkowa zapadka, umożliwiająca zaciągnięcie hamulca w czasie postoju.
Płytka elektroniki schowana w wykonanej na drukarce 3D obudowie.
Wszystkie elementy wykorzystane do budowy są nowe. Wydruki i montaż elektroniki wykonujemy sami. Sprzęt jest testowany i kalibrowany przed wysyłką.
Kilka słów o tym modelu:
- możliwość montażu w pionie i w poziomie,
- regulowany kąt położenia początkowego dźwigni,
- zabudowany potencjometr zabezpieczony przed kurzem,
- brak widocznych przewodów połączeniowych,
- specjalna konstrukcja wodzika, który zabezpiecza potencjometr przed naprężeniami i nieliniowym ruchem popychacza tłoczka (chyba tylko w mojej konstrukcji potencjometr jest zabezpieczony w ten sposób),
- oczywiście linijka LED 40 mm sprzężona z wychyleniem dźwigni,
- podświetlany wodzik,
- wszystkie części drukowane z wytrzymałych materiałów,
- przewód USB w miękkim oplocie,
- masa pracy i próbnych wydruków aby dopracować w szczegółach mechanikę i elektronikę.
Efekt jest lepszy i zarówno mechanicznie jak i elektronicznie lepiej to wygląda i pracuje niż w innych produktach opartych na tej dźwigni.
Nasze hamulce nie mają "naciągu jak gumka od "majtek"" :). Siła sprężyny przy maksymalnym zaciśnięciu to około 38N. Z hamulcem nie trzeba się szarpać, ruch powrotny jest szybki i płynny. Większa siła sprężyny powoduje gwałtowne uderzenie na powrocie, mechanizm szybciej się wybija i trwałość spada. Dodatkowo przenosi się to na blat / stelaż do którego zamocowany jest ręczny. Zwiększenie siły sprężyny ma jedynie sens w przypadku zastosowaniu tłumika.