Hulajnoga Elektryczna Fiat 500 F10W 350 W 120 KG
Hulajnoga elektryczna F500-F10W marki Fiat to ulepszona wersja modelu F85, wzbogacona o większe, 10 calowe opony. Poruszanie się nią po mieście jest jeszcze bardziej komfortowe! Wyposażona w silnik 350W rozpędza się do 25 km/h, a z pełnym akumulatorem pokonuje nawet do 20 km. Ponowne naładowanie baterii po jej wyczerpaniu zajmuje tylko 3-4 godziny. Dzięki bogatemu wyposażeniu i możliwości złożenia, zapewnia wysoki komfort użytkowania.
NAJWAŻNIEJSZE PARAMETRY:
- Rozmiar kół: 10 "
- Moc silnika: 350 W
- Akumulator litowy: 7.5 Ah
- Prędkość maksymalna: 25 km/h
- Zasięg maksymalny: do 20 km
- Kąt wspinania: 15°
- Obciążenie max: 120 kg
- Obciążenie min: 30 kg
- Wodoodporność: IPX4
- Wskazania wyświetlacza: prędkość, przebieg dzienny i całkowity, poziom rozładowania baterii, sygnalizacja włączenia oświetlenia i hamowania
- Hamulec: elektroniczny i tylny tarczowy
- Oświetlenie: lampa przednia i tylna
- Zabezpieczenie przed przeładowaniem
- Wymiary: 113.5 x 43 x 118 cm
- Wymiary po złożeniu: 113.5 x 43 x 51 cm
- Masa: 15.4 kg
- Kolory: biały
Komfortowe 25 km/h
Zastosowany w modelu F85W silnik o mocy 350W pozwala rozpędzić się do 25 km/h. Jest to standardowa prędkość w hulajnogach elektrycznych do użytku miejskiego, która wystarcza, aby wygodnie dotrzeć do pracy lub znajomych i jednocześnie poruszać się po chodniku w sposób bezpieczny dla użytkownika hulajnogi i dla pieszych. Tempo jazdy regulujemy manetką przy rączce kierownicy, a pojazd przyspiesza od razu po jej włączeniu (brak funkcji kick-to-start), więc nie musimy odpychać się nogą od podłoża, żeby wystartować. Możemy ustawić maksymalną prędkość jazdy wybierając jeden z dwóch trybów: eco do 15 km/h (włącza się startowo po uruchomieniu hulajnogi) lub zwykły do 25 km/h.
Lekka i kompaktowa
Największą zaletą hulajnogi Fiata jest jej kompaktowość. Pojazd jest smukły i (jak na tego typu urządzenie) stosunkowo lekki – waży nieco ponad 13 kg, więc jego przenoszenie nie jest kłopotliwe. Dodatkowo ułatwia to system szybkiego składania; wystarczy zwolnić dźwignię w dolnej części kierownicy, aby złożyć ją wzdłuż podestu. Przy dźwigni hamulca, obok wyświetlacza znajduje się niewielki uchwyt, który zaczepiamy o zatrzask na tylnym błotniku. Blokuje to pojazd w złożonej pozycji, więc możemy bez problemu podnieść ją i przenieść w jednej ręce. Taka blokada jest dużym ułatwieniem, a wbrew pozorom nie każda składana hulajnoga ją posiada. Pomimo niewielkiej wagi i smukłej budowy, Fiat F85R posiada udźwig aż do 120 kg! Oczywiście przy większym obciążeniu jej moc i zasięg będą odpowiednio mniejsze, wciąż jednak będziemy mogli podróżować nią komfortowo po mieście.
Do 20 km na jednym ładowaniu
Hulajnoga posiada akumulator litowy o pojemności 7.5 Ah, który w odpowiednich warunkach (obciążenie 75 kg, sucha, prosta nawierzchnia, brak mocnego wiatru) zapewnia 20 km zasięgu. Duży zasięg zapewniają tylko właściwie napompowane koła, więc trzeba tego pilnować. Do pełnego naładowania bateria potrzebuje ok. 3-4 godzin, czyli nic nie stoi na przeszkodzie, żeby uzupełnić ją w ciągu dnia, np. w pracy. Aktualny poziom baterii wskazuje nam wyświetlacz na kierownicy.
Bogate wyposażenie
Podest hulajnogi nie jest zbyt szeroki, ale wynika to z jej kompaktowych rozmiarów. Został za to wyłożony antypoślizgowym tworzywem, więc nie musimy obawiać się o brak stabilności podczas jazdy. O bezpieczeństwo jazdy dbają też inne elementy hulajnogi, takie jak efektywny, tylny hamulec tarczowy (z tarczą wentylowaną), chowana podpórka oraz bogate oświetlenie – lampka LED z przodu, odblaski boczne i czerwone światło hamowania z tyłu. Na kierownicy znajduje się też wygodny w użyciu dzwonek, którego umiejscowienie i kształt pozwalają na korzystanie z niego za pomocą jednego palca, bez konieczności zdejmowania dłoni z dźwigni hamulca.
Wszystko pod ręką
Fiat F500 F85R wyposażony został w wyświetlacz, czyli element, który istotnie wpływa na wygodę użytkowania hulajnogi, a którego wbrew pozorem nie znajdziemy we wszystkich modelach do użytku miejskiego. Jest duży i przejrzysty, a informuje nas o aktualnej prędkości i poziomie rozładowania baterii, wskazuje przebieg dzienny i całkowity oraz sygnalizuje o włączonym oświetleniu oraz wybranym trybie jazdy. Pełni on jednak funkcję wyłącznie informacyjną; jeśli chcemy zmienić tryb jazdy (zwykły lub eco), włączyć lub wyłączyć oświetlenie, musimy skorzystać z przycisku umieszczonego pod kierownicą.