PRZEDMIOTEM OFERTY JEST KOD DOSTĘPOWY DO KSIĄŻKI ELEKTRONICZNEJ (EBOOK)
KSIĄŻKA JEST DOSTĘPNA NA ZEWNĘTRZNEJ PLATFORMIE. KSIĄŻKA NIE JEST W POSTACI PLIKU.
<h4><b>Wykorzystaj potencja? HTML5 na urz?dzeniach mobilnych!</b></h4><p>HTML5 to prawdziwa rewolucja w ?wiecie stron WWW i aplikacji internetowych. Jego potencja? oraz mo?liwo?ci zaskoczy?y niejedn? osob?. Wykorzystywany jest do tworzenia atrakcyjnych, intuicyjnych i dynamicznych stron WWW. To nie wszystko! Dzi?ki HTML5 i CSS3 mo?esz tak?e stworzy? aplikacj? dzia?aj?c? na urz?dzeniach z systemami Android lub iOS. Chcesz zobaczy?, jak to osi?gn???</p><p>Je?li tak, to trafi?e? na ?wietn? ksi??k?, która wprowadzi Ci? w ?wiat nowoczesnych stron i aplikacji. W trakcie lektury zaczniesz poznawa? sk?adni? oraz mo?liwo?ci HTML, przygotujesz ?rodowisko pracy oraz zdob?dziesz potrzebne narz?dzia. Kolejne rozdzia?y to obowi?zkowa dawka informacji na temat tworzenia formularzy oraz korzystania z elementów svg, canvas, audio i video. HTML5 dostarcza wielu nowych narz?dzi, pozwalaj?cych ASK_FOR_LINK_2. sprawdzi? stan po??czenia z sieci?, przechowywa? dane na komputerze u?ytkownika lub uzyska? informacj? o jego lokalizacji. Dzi?ki tej ksi??ce opanujesz je w mig. W tym podr?czniku znajdziesz równie? obszerny opis kaskadowych arkuszy stylów w wersji 3. Pozwol? Ci one b?yskawicznie wprowadza? atrakcyjne dla oka efekty. Ksi??ka ta jest genialnym ?ród?em informacji dla wszystkich pasjonatów tworzenia stron i aplikacji internetowych.</p><p><b>Dzi?ki tej ksi??ce:</b></p><ul><li>poznasz sk?adni? HTML5 i CSS3</li><li>zaznajomisz si? z mo?liwo?ciami API</li><li>zbudujesz zaawansowan? stron? lub mobiln? aplikacj? internetow?</li></ul><h4><b>Sprawd?, jak stworzy? aplikacj? internetow? dzia?aj?c? na platformie Android lub iOS!</b></h4>
- Autorzy: Weyl, Estelle
- Wydawnictwo: O'Reilly Media, Inc.
- Data wydania:
- Wydanie: 1
- Liczba stron: 440
- Forma publikacji: PDF (online)
- Język publikacji: polski
- ISBN: 9781492015314
BRAK MOŻLIWOŚCI POBRANIA PLIKU. Drukowanie: OGRANICZENIE DO 2 stron. Kopiowanie: OGRANICZENIE DO 2 stron.
- Spis treści
- Wprowadzenie
- Aplikacje natywne i sieciowe
- Przemówienie motywujące (o tym, jak zrezygnować ze starego Internet Explorera)
- Dostępne przeglądarki
- Aplikacje sieciowe a aplikacje natywne krótka historia
- Udostępnienie pakietu SDK początek niezależnych aplikacji
- Co nowego? Nowe elementy i interfejsy API
- Znaczniki do grupowania semantycznego
- Formularze
- Elementy svg i canvas
- Filmy i dźwięk
- Interfejs API do geolokalizacji
- Dane i pamięć bez połączenia z siecią
- Inne interfejsy API
- Co nowego w stylach CSS?
- Czcionki dostosowane do sieci
- Zagadnienia charakterystyczne dla urządzeń przenośnych
- Dlaczego powstała ta książka?
- Wielkość ekranu
- Cele użytkowników
- Zawartość książki
- Konwencje stosowane w tej książce
- Korzystanie z przykładowego kodu
- Podziękowania
- 1. Przygotowania do nauki interfejsów API HTML5, CSS3 i JavaScriptu
- CubeeDoo gra na urządzenia przenośne napisana w HTML5
- Narzędzia programistyczne
- Edytor tekstu
- Przeglądarka
- Narzędzia do debugowania
- Debugery stacjonarne
- Zdalne debugowanie
- Narzędzia do testowania
- Emulatory i symulatory
- Narzędzia dostępne w internecie
- Telefony
- Testy zautomatyzowane
- 2. Przechodzenie na HTML5
- Składnia języka HTML5
- Elementy
- Atrybuty
- Atrybuty globalne i atrybuty internacjonalizacji
- Atrybuty z HTML-a 4, które stały się globalne w HTML5
- Nowość w HTML5 globalne atrybuty związane z dostępnością i elementami interaktywnymi
- Składnia elementów i atrybutów w HTML-u
- Elementy samozamykające
- Najlepsze praktyki
- Wymagane komponenty
- Elementy ze znacznika <head>
- Element <meta> dodawanie metadanych
- Znaczniki meta dla aplikacji mobilnych
- Wartości charakterystyczne dla producentów urządzeń przenośnych
- Znacznik <base> dla strony internetowej
- Znacznik <link> jest przydatny nie tylko dla arkuszy stylów
- 3. Nowe elementy w HTML5
- Elementy sekcyjne w HTML5
- Element <section>
- Element <article>
- Element <section> a element <article>
- Element <nav>
- Element <aside>
- Element <header>
- Element <footer>
- Nagłówek i stopka w grze CubeeDoo
- Stary, ale rzadko używany element <address>
- Grupowanie treści inne nowe elementy HTML5
- Element <main>
- Elementy <figure> i <figcaption>
- Element <hr>
- Zmiany atrybutów elementów <li> i <ol>
- Nowe tekstowe elementy semantyczne w HTML5
- Element <mark>
- Element <time>
- Elementy <rp>, <rt> i <ruby>
- Element <bdi>
- Element <wbr>
- Zmodyfikowane tekstowe semantyczne elementy
- Element <a>
- Zmiany w elementach tekstowych w porównaniu z HTML-em 4
- Niezmodyfikowane elementy
- Elementy osadzane
- Zmiany w elementach osadzanych
- Elementy interaktywne
- Elementy <details> i <summary>
- Elementy <menu> i <menuitem>
- Elementy XHTML-a niedostępne w HTML5
- Wnioski
- 4. Formularze internetowe w HTML5
- Atrybuty elementu <input> oraz innych elementów formularzy
- Atrybut type
- Atrybut required
- Wartości minimalne i maksymalne atrybuty min i max
- Atrybut step
- Atrybut placeholder
- Atrybut pattern
- Atrybut readonly
- Atrybut disabled
- Atrybut maxlength
- Atrybut size
- Atrybut form
- Atrybut autocomplete
- Atrybut autofocus
- Typy i atrybuty elementu <input>
- Ponowne wprowadzenie do typów, o których myślisz, że je znasz
- Tekst <input type="text">
- Hasła <input type="password">
- Pole wyboru <input type="checkbox">
- Przycisk opcji <input type="radio">
- Przycisk wysyłania <input type="submit">
- Przycisk resetowania <input type="reset">
- Plik <input type="file">
- Ukryte pole <input type="hidden">
- Rysunki <input type="image">
- Przycisk <input type="button">
- Określanie stylów dla elementów <input> różnego typu
- Nowe typy elementu <input>
- Adres e-mail <input type="email">
- Adres URL <input type="url">
- Telefon <input type="tel">
- Liczby <input type="number">
- Przedziały <input type="range">
- Wyszukiwanie <input type="search">
- Kolory <input type="color">
- Elementy <input> związane z datą i godziną
- Daty <input type="date">
- Data i godzina <input type="datetime">
- Lokalna data i godzina <input type="datetime-local">
- Miesiąc <input type="month">
- Godzina <input type="time">
- Tydzień <input type="week">
- Sprawdzanie poprawności formularzy
- Łatwe poprawianie interfejsu użytkownika za pomocą stylów CSS
- Nowe elementy formularzy
- Element <datalist> i atrybut list
- Element <output>
- Element <meter>
- Element <progress>
- Element <keygen>
- Inne elementy formularzy
- Element <form>
- Elementy <fieldset> i <legend>
- Elementy <select>, <option> i <optgroup>
- Element <textarea>
- Element <button>
- Element <label>
- Wnioski
- 5. Elementy svg, canvas, audio i video
- Multimedialne interfejsy API w HTML5
- SVG
- Dołączanie grafiki SVG do dokumentów
- Technika Clown Car SVG i dynamicznie dopasowywana grafika pierwszego planu
- Nauka SVG
- Format SVG w grze CubeeDoo
- Element canvas
- Element <canvas> a element <svg>
- Elementy <audio> i <video>
- Typy plików multimedialnych
- Dodawanie elementu <video> do witryny
- Atrybuty elementów <video> i <audio>
- Elementy <video> i <audio> a JavaScript
- Określanie stylu elementu <video>
- 6. Inne interfejsy API z HTML5
- Aplikacje internetowe działające w trybie offline
- Czy urządzenie jest podłączone do sieci?
- Pamięć podręczna aplikacji
- Pamięć lokalna i pamięć sesji
- Pamięć oparta na SQL-u i bazach danych
- Wzbogacanie user experience
- Geolokalizacja
- Sieciowe wątki robocze
- Mikrodane
- Przekazywanie komunikatów między dokumentami
- Specyfikacja ARIA
- Dostępność
- Wnioski
- 7. Przechodzenie na CSS3
- CSS definicje i składnia
- Składnia CSS
- Używanie zewnętrznych arkuszy stylów jeszcze o elemencie <link>
- Zapytania media
- Najlepsze praktyki związane ze stylami CSS
- Selektory CSS
- Podstawowe selektory
- Inne selektory CSS3
- Selektory ogólne
- Stosowanie selektorów
- Selektory relacyjne reguły oparte na kolejności kodu
- Selektory atrybutów
- Pseudoklasy
- Pseudoklasy określające stan
- Pseudoklasy strukturalne
- Obliczenia dla pseudoklas nth
- Ćwiczenie
- Inne pseudoklasy
- Pseudoelementy
- Inne selektory model Shadow DOM
- Specyficzność ważniejsza od kaskadowości specyficzność w stylach CSS
- Wnioski
- 8. Dodatkowe możliwości dzięki wartościom z CSS3
- Wartości kolorów w CSS3
- Wartości szesnastkowe
- Składnia rgb()
- Dodawanie przezroczystości w formacie RGBA
- Odcień, nasycenie i jasność HSL()
- CMYK
- Nazwane kolory
- Słowo kluczowe currentColor
- Wartości kolorów w przeglądarkach
- Jednostki miar w CSS-ie
- Wartości określające długość w CSS-ie
- Kąty, czas i częstotliwość
- Kąty w CSS-ie
- Czas
- Częstotliwość
- Porządek GPDL skrócone deklaracje właściwości i wartości
- Wnioski
- 9. CSS3 moduły, modele i grafika
- Właściwości modelu pudełkowego z CSS-a
- Obramowanie
- Właściwość border-style
- Właściwość border-color
- Właściwość border-width
- Model pudełkowy z CSS-a
- Właściwość box-sizing
- Nauka CSS3
- Właściwość border-radius
- Gradienty w CSS-ie
- Typy gradientu: liniowy lub kołowy
- Gradienty kołowe
- Gradienty liniowe
- Właściwość background-size
- Gradienty z paskami
- Powtarzanie gradientów liniowych
- Cienie
- Cienie dla tekstu
- Ustawianie tekstu za pomocą właściwości width, overflow i text-overflow
- Cienie pól
- Łączenie wszystkich właściwości w grze CubeeDoo
- 10. Transformacje, przejścia i animacje w CSS3
- Przejścia w CSS-ie
- Właściwość transition-property
- Właściwość transition-duration
- Właściwość transition-timing-function
- Właściwość transition-delay
- Właściwość skrócona transition
- Różne przejścia
- Transformacje w CSS3
- Właściwość transform-origin
- Właściwość transform
- Łączenie wielu transformacji
- Stosowanie przejść dla transformacji
- Funkcje transformacji trójwymiarowych
- Inne właściwości transformacji trójwymiarowych
- Łączenie wszystkich elementów
- Animacje w CSS3
- Klatki kluczowe
- Przejścia, animacje i wydajność
- 11. CSS w projektowaniu RWD
- Zapytania media, punkty graniczne i płynny układ
- Kilka kolumn
- Grafika obramowania
- Ustawianie grafiki obramowania
- Model flexbox
- Właściwość flex
- Wykrywanie funkcji za pomocą reguły @supports
- Dynamiczne dostosowywanie do wymiarów ekranu
- Udostępnianie grafiki
- Maski w CSS-ie tworzenie przezroczystych plików JPEG
- Nagłówek Client-Hints
- 12. Projektowanie aplikacji mobilnych
- O czym warto pomyśleć przed rozpoczęciem pracy?
- Kwestie projektowe
- Aplikacje zwiększające produktywność
- Rozrywka wciągające aplikacje
- Narzędzia
- Jaki typ aplikacji będzie odpowiedni dla Ciebie?
- Platforma mobilna bogactwo możliwości
- Mały ekran
- Mniejsza ilość pamięci
- Jedno okno i jedna aplikacja naraz
- Minimalna dokumentacja
- Rozważania związane z programowaniem
- Tworzenie rozwiązań dla mobilnych przeglądarek z silnikiem WebKit
- Pasek stanu
- Pasek nawigacji
- Rysunek startowy
- Ikony na stronie głównej urządzenia
- Minimalizowanie ilości danych wprowadzanych z klawiatury
- Zachowaj zwięzłość
- Stosuj oczywiste rozwiązania
- Minimalizuj ilość wprowadzanych danych
- Minimalizuj ilość tekstu
- Inne kwestie związane z user experience
- 13. Urządzenia przenośne i dotyk
- Dostosowywanie stron do małych ekranów
- Reguła @viewport
- Dotknij mnie
- Obszary reagujące na dotyk
- Zdarzenia związane z myszą i dotykiem
- Fikcyjne i rzeczywiste zdarzenia związane z kliknięciem
- Dostęp do sprzętu
- Ruch i kierunek poruszania telefonu
- Stan urządzenia
- Natywne aplikacje sieciowe, aplikacje w formie pakietów i rozwiązania hybrydowe
- Testy
- 14. Wydajność w środowisku mobilnym
- Czas pracy na baterii
- Stosuj ciemne kolory
- Stosuj format JPEG
- Ogranicz ilość kodu w JavaScripcie
- Eliminuj liczbę przesyłanych żądań
- Akceleracja sprzętowa
- Opóźnienie
- Zmniejszanie liczby żądań HTTP
- Zmniejszanie wielkości żądań
- Pamięć
- Optymalizowanie grafiki
- Szybkość reagowania interfejsu użytkownika
- Zdarzenia związane z dotykiem
- Animacje
- Wnioski
- Selektory z CSS3
- A. Selektory CSS-a i specyficzność
- Ściąga z selektorami CSS-a
- Specyficzność selektorów CSS-a
- Selektory z CSS4
- Skorowidz
W tej ofercie kupujesz kod dostępowy umożliwiający dostęp do wskazanej treści. Kod umożliwia dostęp do treści za pomocą przeglądarki WWW, dedykowanej aplikacji iOS (Apple) ze sklepu App Store lub dedykowanej aplikacji Android ze sklepu Play. Kod oraz instrukcje otrzymasz pocztą elektroniczną niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności. Brak możliwości pobrania pliku.
Na podstawie art. 38 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta realizując kod dostępowy rezygnujesz z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Typ licencji: licencja wieczysta.
BRAK MOŻLIWOŚCI POBRANIA PLIKU.
NIE PRZESYŁAMY PLIKÓW E-MAILEM.