PRZEDMIOTEM OFERTY JEST KOD DOSTĘPOWY DO KSIĄŻKI ELEKTRONICZNEJ (EBOOK)
KSIĄŻKA JEST DOSTĘPNA NA ZEWNĘTRZNEJ PLATFORMIE. KSIĄŻKA NIE JEST W POSTACI PLIKU.
HTML5 na dobre zadomowi? si? w sieci. Z jego dobrodziejstw gar?ciami czerpi? projektanci witryn i zaskakuj? u?ytkowników coraz bardziej pomys?owymi aplikacjami. HTML5 zapewnia zaawansowan? integracj? ze ?rodowiskiem przegl?darki internetowej, us?ugi geolokalizacyjne oraz doskona?e wsparcie dla materia?ów multimedialnych czy aplikacji offline. Jeszcze ca?kiem niedawno nikt nie marzy? o rzeczach, na jakie obecnie ten j?zyk programowania pozwala twórcom stron! Ksi??ka, któr? trzymasz w r?kach, nale?y do cenionej serii „Nieoficjalny podr?cznik”. Jej kolejne wydanie zosta?o poprawione, zaktualizowane i rozszerzone o mnóstwo nowych informacji. Dzi?ki tej publikacji nie musisz odkrywa? tajników HTML5 na w?asn? r?k?. Liczne przyk?ady oraz szczegó?owe omówienie najró?niejszych zagadnie? sprawi?, ?e w mig opanujesz niuanse tego j?zyka. W trakcie lektury dowiesz si?, jak wykorzysta? nowy element canvas i jak bez trudu zlokalizowa? u?ytkownika, oraz zobaczysz, jak przechowa? kluczowe dane w bazie przegl?darki. Si?gnij po t? ksi??k? i przekonaj si?, jakie mo?liwo?ci daje Ci HTML5!
- Autorzy: Matthew MacDonald
- Wydawnictwo: O'Reilly Media, Inc.
- Data wydania: 2014
- Wydanie: 1
- Liczba stron: 472
- Forma publikacji: ePub (online)
- Język publikacji: polski
- ISBN: 9781492015772
BRAK MOŻLIWOŚCI POBRANIA PLIKU. Drukowanie: OGRANICZENIE DO 2 stron. Kopiowanie: OGRANICZENIE DO 2 stron.
- Nieoficjalna czołówka
- O autorze
- Podziękowania
- Seria Nieoficjalny podręcznik
- Wstęp
- Czego potrzebujesz, by zacząć
- Pisanie kodu HTML5
- Przeglądanie stron HTML5
- Kiedy standard HTML5 będzie gotowy?
- Struktura książki
- Część pierwsza: Nowe oblicze języka HTML
- Część druga: Filmy, obrazki i inne cudeńka
- Część trzecia: Konstruowanie aplikacji sieciowych przy użyciu komponentów desktopowych
- Przykłady kodu
- Witryna demonstracyjna
- I. Nowe oblicze języka HTML
- 1. Wprowadzenie do HTML5
- Historia HTML5
- XHTML ASK_FOR_LINK_2: rygor ponad wszystko
- XHTML 2: niespodziewana porażka
- HTML5: reaktywacja
- HTML: żywy język
- Trzy pryncypia HTML5
- 1. Nie psuj sieci
- 2. Brukuj ścieżki
- 3. Bądź praktyczny
- Rzut oka na składnię HTML5
- Element doctype a HTML5
- Kodowanie znaków
- Język
- Dodawanie arkusza stylów
- Dołączanie JavaScriptu
- Ostateczny produkt
- Składnia HTML5 z bliska
- Rozluźnione reguły
- Walidacja HTML5
- Powrót XHTML-u
- Rodzina znaczników HTML5
- Dodane elementy
- Komponenty usunięte ze specyfikacji
- Elementy zaadaptowane
- Formatowanie pogrubienie i kursywa
- Zmodyfikowane znaczniki
- Elementy standaryzowane
- Korzystanie z HTML5 już dziś
- Ocenianie wsparcia ze strony przeglądarek
- Statystyki poziomu przyjęcia przeglądarek
- Wykrywanie obsługi własności z aplikacją Modernizr
- Uzupełnianie braków przy użyciu wypełnienia
- 2. Zastosowanie elementów semantycznych na stronie
- Wstęp do elementów semantycznych
- Modernizacja tradycyjnej strony HTML
- Struktura strony w stylu klasycznym
- Struktura strony w HTML5
- Dołączanie rysunków przy użyciu znacznika <figure>
- Dodawanie ramki redaktorskiej znacznik <aside>
- Elementy semantyczne a kompatybilność z przeglądarkami
- Stylizacja elementów semantycznych
- Zastosowanie HTML5 Shiv
- Modernizr: rozwiązanie uniwersalne
- Projektowanie strony z nowymi elementami semantycznymi
- Więcej o nagłówkach
- Odnośniki i element <nav>
- Więcej o sekcjach
- Więcej o stopce
- Wskazywanie treści głównej przy użyciu elementu <main>
- System tworzenia konspektu strony w HTML5
- Jak zobaczyć konspekt?
- Konspekt podstawowy
- Komponenty sekcji
- Problemy z tworzeniem konspektów
- 3. Jeszcze bardziej wyrazisty kod
- Elementy semantyczne raz jeszcze
- Data, czas i znacznik <time>
- Obliczenia w JavaScripcie i element <output>
- Element <mark> i zaznaczanie tekstu
- Inne standardy kodu semantycznego
- ARIA (ang. Accessible Rich Internet Applications)
- RDFa (ang. Resource Description Framework)
- Mikroformaty
- Mikrodane
- Praktyczny przykład: modernizacja strony O mnie
- Ekstrakcja danych semantycznych w przeglądarce
- Wykorzystanie metadanych przez wyszukiwarki
- Fragmenty sformatowane przez Google
- Lepsze wyniki wyszukiwania
- Wyszukiwarka przepisów
- 4. Udoskonalone formularze
- Formularze
- Modernizowanie tradycyjnego formularza HTML
- Znak wodny dodawanie wskazówek
- Dobry punkt zaczepienia: właściwość focus
- Walidacja: wykrywanie błędów
- Proces walidacji w HTML5 krok po kroku
- Wyłączanie mechanizmu walidacji
- Formatowanie kontrolek walidacyjnych
- Walidacja wyrażeń regularnych
- Własne reguły walidacji
- Obsługa mechanizmu walidacji
- Testowanie obsługi za pomocą skryptu Modernizr
- Uzupełnianie kodu przy użyciu biblioteki HTML5Forms
- Nowe typy znacznika input
- Adresy e-mail
- Adresy URL
- Pola wyszukiwania
- Telefon
- Liczby
- Suwak
- Czas: daty i godziny
- Kolor
- Nowe elementy
- Sugerowane odpowiedzi i element <datalist>
- Pasek stanu i miernik
- Paski narzędzi i menu znaczniki <command> i <menu>
- Edytor HTML na stronie
- Edytowanie zawartości za pomocą contentEditable
- Edytowanie strony za pomocą atrybutu designMode
- II. Filmy, obrazki i inne cudeńka
- 5. Multimedia
- Wideo dziś
- Wprowadzenie do audio i wideo w HTML5
- Wydobywanie dźwięku z elementu <audio>
- Wczytywanie multimediów po załadowaniu strony
- Automatyczne odtwarzanie
- Zapętlone odtwarzanie
- Znacznik <video> z szerszej perspektywy
- Wprowadzenie do formatów multimediów w HTML5
- Więcej o formatach
- Obsługa multimediów w przeglądarkach
- Wiele formatów, czyli jak udobruchać każdą przeglądarkę
- Obsługa różnych formatów
- Alternatywa wtyczka Flasha
- Sterowanie odtwarzaniem za pomocą JavaScriptu
- Dodawanie efektów dźwiękowych
- Budowa własnego odtwarzacza filmów
- Odtwarzacze JavaScript
- Napisy i dostępność
- Ścieżki napisów i WebVTT
- Dodawanie podpisów elementem <track>
- Obsługa podpisów w przeglądarkach
- 6. CSS3 a wygląd strony
- Używanie CSS3 już dziś
- Strategia 1.: Wykorzystaj to, co możesz
- Strategia 2.: Traktuj własności CSS3 jak usprawnienia
- Strategia 3.: Dodanie awaryjnych mechanizmów za pomocą Modernizra
- Style właściwe dla konkretnych przeglądarek
- Kontenery na błysk
- Przezroczystość
- Zaokrąglane rogi
- Tło
- Cienie
- Gradienty
- Gradienty liniowe
- Gradienty promieniste
- Gradienty powtarzalne
- Efekty przejścia
- Przekształcanie koloru
- Przejścia teczka z pomysłami
- Wywoływanie przejść w JavaScripcie
- Transformaty
- Przejścia wykorzystujące transformaty
- Typografia w sieci
- Formaty fontów
- Font dla witryny
- Pobieranie darmowych fontów z Font Squirrel
- Przygotowanie fontu sieciowego
- Korzystanie z fontów sieciowych Google
- Wielokolumnowy tekst
- 7. Projektowanie elastycznych witryn w CSS3
- Podstawy projektowania elastycznego
- Płynny layout
- Płynne obrazy
- Płynna typografia
- Widok strony: obsługa layoutu na smartfonach
- Dostosowywanie layoutu przy użyciu zapytań medialnych
- Zapytania medialne
- Utworzenie prostego zapytania medialnego
- Layout przyjazny dla urządzeń mobilnych
- Zapytania medialne wyższa szkoła jazdy
- Zastępowanie całego arkusza stylów
- Rozpoznawanie urządzeń mobilnych
- 8. Podstawy rysowania na elemencie canvas
- Płótno wprowadzenie
- Linie proste
- Ścieżki i figury
- Krzywe
- Transformaty
- Przezroczystość
- Kompozycje złożone
- Tworzenie prostego programu graficznego
- Przygotowanie narzędzi
- Malowanie po płótnie
- Zachowywanie płótna
- Płótno i kompatybilność z przeglądarkami
- Wypełnienie ExplorerCanvas
- Wypełnienie FlashCanvas
- Alternatywne płótna i wykrywanie obsługi
- 9. Więcej o płótnie
- Inne własności płótna
- Rysowanie obrazów
- Wycinanie i zmienianie wielkości obrazu
- Rysowanie tekstu
- Cienie i inne ozdobniki
- Dodawanie cieni
- Wypełnianie figur deseniem
- Wypełnianie figur gradientem
- Składanie wszystkiego w całość: rysowanie wykresów
- Interaktywne figury
- Śledzenie rysowanych elementów
- Współrzędne i lokalizowanie trafień
- Animowanie płótna
- Podstawowa animacja
- Animowanie wielu obiektów
- Praktyczny przykład: labirynt
- Rysowanie labiryntu
- Animowanie ikony
- Lokalizowanie trafień a barwa pikseli
- III. Konstruowanie aplikacji sieciowych przy użyciu komponentów desktopowych
- 10. Magazyn danych
- Magazyn sieciowy podstawy
- Magazynowanie danych
- Praktyczny przykład: zapisywanie stanu gry
- Magazyn sieciowy a obsługa przeglądarek
- Magazyn sieciowy na głębszych wodach
- Usuwanie wpisów
- Listowanie wszystkich zachowanych wpisów
- Zapisywanie liczb i dat
- Zachowywanie obiektów
- Reagowanie na zmiany w magazynie
- Odczytywanie plików
- Pobieranie pliku
- Odczytywanie pliku tekstowego
- Zastępowanie standardowej kontrolki ładowania plików
- Odczytywanie wielu plików jednocześnie
- Odczytywanie pliku graficznego
- File API i obsługa przeglądarek
- IndexedDB: silnik bazy danych w przeglądarce
- Obiekt przechowujący dane
- Tworzenie bazy danych i łączenie z nią
- Tworzenie zapisów w bazie danych
- Przeglądanie wszystkich zapisów tablicy
- Przeszukiwanie pojedynczego zapisu tablicy
- Usunięcie zapisu
- Obsługa IndexedDB w przeglądarkach
- 11. Aplikacje sieciowe z trybem offline
- Cache’owanie plików
- Tworzenie manifestu
- Korzystanie z manifestu
- Przenoszenie manifestu na serwer
- Uaktualnianie manifestu
- Obsługa w przeglądarkach aplikacji w trybie offline
- Praktyczne techniki cache’owania
- Uzyskiwanie dostępu do cache’owanych plików
- Tryb awaryjny
- Sprawdzanie stanu połączenia
- Wykrywanie uaktualniania przy użyciu JavaScriptu
- 12. Komunikacja z serwerem sieciowym
- Wysyłanie wiadomości na serwer
- Obiekt XMLHttpRequest
- Wysyłanie zapytań na serwer
- Tworzenie skryptu
- Wywoływanie serwera
- Pobieranie nowych treści
- Zdarzenia przesyłane na serwer
- Format wiadomości
- Wysyłanie wiadomości za pomocą skryptu serwera
- Przetwarzanie wiadomości na stronie
- Polling a zdarzenia po stronie serwera
- Technologia WebSocket
- Serwer WebSocketów
- Prosty klient w technologii WebSocket
- Przykłady technologii WebSocket w sieci
- 13. Geolokalizacja, obiekt pracownika i zarządzanie historią
- Geolokalizacja
- Jak działa geolokalizacja?
- Odnajdywanie współrzędnych użytkownika
- Usuwanie błędów
- Ustawienia geolokalizacji
- Generowanie mapy
- Monitorowanie ruchu użytkownika
- Obsługa geolokalizacji w przeglądarkach
- Obiekt pracownika
- Czasochłonne zadanie
- Wykonywanie zadań w tle
- Obsługa błędów pracownika
- Anulowanie zadania uruchomionego w tle
- Przekazywanie bardziej złożonych wiadomości
- Obsługa pracowników w przeglądarkach
- Zarządzanie historią
- Kwestia URL
- Dawne rozwiązanie: znak kratki i adres URL
- Rozwiązanie HTML5: historia sesji
- Historia sesji i kompatybilność
- IV. Dodatki
- A. Podstawy CSS
- Załączanie stylów do stron
- Anatomia arkusza stylów
- Własności CSS
- Formatowanie elementów przy użyciu klas
- Komentarze w arkuszach stylów
- Odrobinę bardziej zaawansowane arkusze stylów
- Konstruowanie struktury strony przy użyciu elementu <div>
- Wiele selektorów
- Selektory kontekstowe
- Selektor identyfikatora
- Selektory pseudoklas
- Selektory atrybutów
- Wycieczka po stylach
- B. JavaScript mózg nowoczesnej witryny
- W jaki sposób witryny korzystają z JavaScriptu?
- Zagnieżdżanie kodu w dokumencie HTML
- Używanie funkcji
- Przenoszenie kodu JavaScript do oddzielnego pliku
- Odpowiadanie na zdarzenia
- Podstawy składni języka
- Zmienne
- Wartość null
- Zakres zmiennych
- Typy danych
- Operacje
- Instrukcje warunkowe
- Pętle
- Tablice
- Funkcje otrzymywanie i zwracanie danych
- Obiekty
- Literały obiektu
- Interakcja ze stroną
- Manipulowanie elementem
- Dynamiczne łączenie ze zdarzeniem
- Zdarzenia wplatane
- Indeks
- Copyright
W tej ofercie kupujesz kod dostępowy umożliwiający dostęp do wskazanej treści. Kod umożliwia dostęp do treści za pomocą przeglądarki WWW, dedykowanej aplikacji iOS (Apple) ze sklepu App Store lub dedykowanej aplikacji Android ze sklepu Play. Kod oraz instrukcje otrzymasz pocztą elektroniczną niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności. Brak możliwości pobrania pliku.
Na podstawie art. 38 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta realizując kod dostępowy rezygnujesz z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Typ licencji: licencja wieczysta.
BRAK MOŻLIWOŚCI POBRANIA PLIKU.
NIE PRZESYŁAMY PLIKÓW E-MAILEM.