Oferuję do sprzedania swojego Honkera z ciekawa historią, przerobionego profesjonalny na samochód wyprawowy.
Silnik 2.4 Andoria
Napęd 4x4
Wspomaganie kierownicy
Honker wyprodukowany został w 1997 r. jako samochód radiostacja na wizytę papieża Jana Pawła II w Polsce w 1999 r. Nie jest to wersja sanitarka. Zabudowa była robiona na indywidualne zamówienie przez Autosan (posiadam fakturę na tą usługę) Niestandardowe jest też orurowanie. Samochód służył jako zagłuszarka podsłuchów stosowana przez ówczesne służby właśnie w trakcie wizyty papieża (w dokumentach ma wpisane przeznaczenie – radiostacja). Honker był wtedy biały. Drugi, bliźniaczy egzemplarz służył jako papamobile i w tej chwili znajduje się w Muzeum Motoryzacji w Chlewiskach na Mazowszu.
Po zakończeniu swojej misji Honker trafił do Bumaru, gdzie został pomalowany zieloną noktowizyjną farbą, był na bieżąco serwisowany i opróżniony z całej elektroniki radiowej (wszystkie faktury i dokumenty są w moim posiadaniu). Następnie został wykupiony przez pracownika, po czym trafił w moje ręce z przebiegiem 25 tys. km…
Obecnie przebieg samochodu to 35 tys. km. Postanowiliśmy zmodyfikować go na profesjonalny, pełnowartościowy samochód wyprawowy, praktycznie bez żadnych ingerencji w konstrukcję (jedyną zmianą konstrukcyjną jest założenie szyberdachu na zabudowie). Tylna zabudowa została wyczyszczona do gołej blachy, ponowie ocieplona, wygłuszona za pomocą mat butylowych i zabudowana jak na zdjęciach.
Do podstawowego wyposażenia dodaliśmy:
- zabudowa przestrzeni z tyłu, która pozwala na siedzenie 5-6 osób lub swobodne spanie dwóch osób (łóżko po rozłożeniu ma wymiary 120x200 cm), bardzo wygodne materace
- wygodny system szuflad i kieszeni do przechowywania rzeczy
- drzwi obudowane grubą ryflowaną blachą
- 2 gniazda 220V (w samochodzie zamontowano złącze euro – widoczne na zdjęciach tyłu auta)
- 2 wentylatory pozwalające na pozbycie się nadmiaru wilgoci we wnętrzu
- szafki i stół (w jednej szafce mieści się toaleta podróżna, druga jest pusta – na obu można siedzieć; pod stołem znajduje się miejsce na lodówkę turystyczną oraz 5 szuflad)
- oświetlenie LED
- kilka wejść 12V, zarówno z przodu jak i z tyłu
- kamera cofania
- bagażnik dachowy
- z przodu zamontowane fotele z Renault Scenic II (na oryginałach nie dało się wysiedzieć godziny :) )
- wejście euro
- dodatkowe miejsce za tylnymi klapami (półki na ubrania, kosmetyki i drobiazgi + dwa duże kufry na dole)
- profesjonalne off-roadowe zewnętrze oświetlenie LED
- prysznic (skonstruowany przeze mnie system – 40 L wody ogrzewanej słońcem, natrysk pod ciśnieniem i „ zewnętrzna kabina prysznicowa”) – idealny na wszystkie podróże
- dodatkowa słuchawka prysznicowa z pompką wkładaną do pojemnika z wodą
- system dwóch akumulatorów (jeden do rozruchu, drugi do obsługi wszystkich urządzeń na postoju, ładowany w trakcie jazdy, obsługiwane za pomocą wajchy w kabinie kierowcy). W sytuacji gdyby doszło do rozładowania obu akumulatorów istnieje możliwość uruchomienia samochodu przy użyciu agregatu prądotwórczego, który można traktować jako źródło prądu poprzez podłączenie pod wejście euro. Takie rozwiązanie może być także użyte zastępczo w sytuacji awarii altenatora.
- mocna metalowa skrzynia na narzędzia na dachu
- stolik turystyczny i dwa krzesła
- markiza z militarnym pokrowcem
Honker to idealny samochód wyprawowy. Świetnie sprawdza się w terenie, mimo swoich gabarytów. Samochód po wprowadzonych przeróbkach jest właściwie samowystarczalny.
W trasie nie dostarcza żadnych problemów – pojechaliśmy nim na Sycylię i w Alpy. Bez problemu wjechał na Stelvio i bez problemów zjechał stromą stroną.
Fajne auto, dające możliwość brania udziału w różnorodnych imprezach motoryzacyjnych – od Złombola, przez zjazdy klasyków, legend PRLu po imprezy off-roadowe. I na dodatek nigdy nie trzeba szukać noclegu, bo w Honkerku czeka prysznic i wygodne łóżeczko :)