Na sprzedaż Honda Prelude IV gen, z silnikiem H22A (Swap z H22A2) i skrzynią z szperą U2Q7.
Auto u mnie od 3 lat, użytkowane jako drugie w rodzinie - garażowane. Robiony pod kątem trackday oraz KJS, jednak nigdy nie brał udziału w żadnym z powyższych.
Poniżej krótki opis i lista ważniejszych modyfikacji.
Historia powypadkowa:
- Według moich informacji samochód w trakcie całego swoje "życia" miał dwie niewielkie kolizje. Pierwsza, kiedy ktoś najechał na tył (lekkie wgniecenie widoczne w bagażniku, wyprowadzone i lekko zaszpachlowane) - nic wielkiego, żaden element konstrukcyjny nie został draśnięty. Drugi raz, kiedy go kupowałem, poprzedni właściciel sprzedawał go z lekko rozbitym przodem (najechanie na światłach na tył innego pojazdu). Naprawa została dokonana przeze mnie w profesjonalnym warsztacie (nowe błotniki, maska, zderzak, chłodnica, światła). Wszystkie szyby oryginalne z numerem seryjnym, poduszki nie wystrzelone. Ustawianie geometrii bez żadnego problemu, wszystkie elementy kontrukcyjne na swoim miejscu.
Silnik:
- H22A - Swap robiony przez poprzedniego wlasciciela w 2014r. W 2015r wymieniony rozrząd z konwersją na manualny, razem z świecami, kablami zapłonowymi i paskami. Silnik pracuje równo, nie przerywa, nie szarpie, cisnienie oleju w porządku, moment dostępny w każdym zakresie obrotów. Silnik strojony w 2016r. w Krakowie, wtedy też hamowany, wyszło 203km i pare nm więcej od serii. Minus to zużycie oleju ok 1L na 2,5tys km przy mieszanym stylu jazdy. Lekko poci sie na uszczelce miski olejowej i gdzieś u góry, być moze na oringu aparatu zaplonowego.
- Kolektor wydechowy H22A7 - zalożony przez poprzedniego wlaściciela, w 2016r wyczyszczony i pomalowany farbą OVH. + owijka.
- Kolektor dolotowy H22A - w 2016r rozwiercone kanały + przy wejściu na przepustnicę 70mm, pomalowany farbą OVH
- Przepustnica SKUNK2 70mm - kupiona jako nowa w 2016r.
- Dolot CAI Simota zakończony filtrem stożkowym + owijka - kupiony w 2016r. jako nowy.
- Wydech custom - od kolektora do końcowego 2,5mm, na tłumiku środkowym 80cm i końcowym 3,5 M-Tech, poszerzone "portki". Cały wydech wykonany w 2016r.
ECU:
- Komputer P28 - kupiony jako używany w 2016r.
Napęd:
- Skrzynia U2Q7 - kupiona jako używana z przebiegiem 90k km 2016r, wtedy tez zalana nowym dedykowanym olejem, u mnie zrobiła ok. 12k km. Wszystkie biegi wchodzą płynnie, nie szarpie, nie zgrzyta, w pełni sprawna.
- Lekki zamach XTD - kupiony jako nowy w 2016r.
- Sprzeglo pólspiekowe ACT - kupione jako używane w 2016r.
Zawieszenie:
- Amortyzatory Koni Sport z regulacją twardości + czerwone spreżyny -30m Eibach - kupione jako używane w 2017, z przebiegiem 20k km, u mnie zrobiły ok. 3k km. Podczas przeglądu technicznego robionego w pazdzierniku 2017 wyszło ponad 75% sprawności. Aktualnie całość jest dość twardo zestrojona.
- Wahacze na przednią i tylną oś z czerwonymi tulejami poliuretanowymi - tuleje kupione jako nowe w 2016r, wtedy tez wahacze przeszły kompleksową renowacje. Ustawiona geomteria.
- Wszystkie drążki, końcówki oraz przeguby wymienione na nowe w 2016 i 2017r.
- Usunięty 4WS z uwagi na wagę i niepewne prowadzenie na wybojach - do samego końca działał bezproblemowo.
Hamulce:
- Seria z przodu i z tyłu, tarcze 282mm / 260mm i klocki ATE - kupione jako nowe w 2016r.
Wnętrze:
- Digitale wyskalowane do 240km/h - od nowości w samochodzie.
- Komplet czerwonych foteli Bride [replika] z mocowaniami do IV gen - kupione jako nowe w 2017r.
- Komplet pasów Takata [replika] - kupione jako nowe w 2017r.
- Dodatkowe zegary noname (ladowanie, cisnienie oleju, temp. oleju) + podstawka i dwa czujniki D2 Spec - kupione jako nowe w 2017r.
- Klatka Roll-Bar custom - klatka wykonana w 2017r, jest przyspawana do nadwozia.
- Usunięta tylna kanapa, większość plastików oraz wykładzina.
Koła:
- Felgi oryginalne skrecane RAYS AV II 16' 4x114,3 - kupione jako używane od forumowicza w 2015, były po renowacji. Felgi sa proste, nie poobdzierane, bardzo lekkie. Wymagają czyszczenia rantów.
- Opony Falken FK452 16' - kupione jako nowe w 2015r, jeszcze spokojnie na dwa sezony.
Karoseria i podwozie:
- Niestety to najsłabszy element tego samochodu. Karoseria (nie licząc maski, przednich błotników i zderzaka) pomalowana niezbyt dokładnie. Widać niedotartą szpachlówkę przy reperaturkach tylnych błotników. Na karoserii, prócz szyberdachu i tylnej klapy nie ma oznak korozji. W znacznym stopniu pojawia się ona jednak na podwoziu, mimo iż poprzedni właściciel konserwował podwozie wraz z profilami zakmniętymi. Rdza pojawia się szczególnie w tylnej części samochodu. W najgorszym stanie jest prawa podłużnica, na której w 30cm tylnego odcinka pojawiają się dziury. Jest to oczywiście do zrobienia, potrzebny dobry spawacz.
Dokumenty:
- Przegląd: do 09.2018
- Ubezpieczenie OC do: 10.2018
Jak widać, samochód robiłem pod siebie. Starałem się także jak najwierniej przedstawić jego obecny stan.
Zapraszam na oględziny, dla poważnie zainteresowanych mam parę gratisów, jak korektor siły hamowania, rozpórki, etc.