Honda Prelude III 2.0 EX
Rocznik: 1991
Przebieg: 167000 km
Pojemność: 1958 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 109 KM
Silnik: B20A3 109KM, 12 zaworów SOHC, dual carb
Auto bezwypadkowe.
Cena: 7800 PLN lub zamiana
INFO: 885 81 82 83
Wyposażenie:
- klimatyzacja,
- automatyczna skrzynia biegów,
- elektryczne sterowane szyby,
- elektryczne lusterka oraz szyberdach,
- wspomaganie kierownicy,
- elektrycznie wysuwana antena,
- ogrzewanie tylnej szyby,
- elektryczna regulacja świateł,
- radio Sony oraz oryginalne radio Honda,
- dimmer,
- nowe alufelgi Centra
- kubełkowe fotele z mechaniczną pamięcią ustawienia
- komplet książek serwisowych
Opis auta /źródło: internet/:
Trzecia generacja nawiązuje do sprawdzonych cech poprzedniczek oraz innych modeli spod znaku litery H. Auto jest niskie, nisko zawieszone, stosunkowo długie i szerokie – typowa Honda końcówki lat 80. Do tego wysuwane przednie reflektory. Dziś nie ma już takich samochodów. Konstruktorzy doszli do wniosku, że niskie samochody są niebezpieczne podczas zdarzeń typu wjechanie pod naczepę czy zderzenie z wyższym pojazdem. Obecne normy bezpieczeństwa zabiły piękno popularnych aut, w których odnosiło się wrażenie, że siedzi się prawie na asfalcie.
Honda Prelude III zadebiutowała w 1987 roku w Genewie. W 1989 roku auto przeszło face lifting. Sprzedano 160 909 sztuk auta. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1988 model zajął 3. pozycję (za Peugeotem 405 i Citroënem AX).
W 1989 roku auto przeszło face lifting. Do najważniejszych zmian optycznych można zaliczyć: przedni zderzak, w którym zmieniono położenie i rozmiar kierunkowskazów oraz świateł postojowych oraz zmieniono miejsce mocowania halogenów oraz ich kształt i rozmiar, a także zmieniono barwę świateł z żółtych na białe. Zmieniono również tylny pas łącznie z blendą i lampami narożnymi, oraz kształt dolnej części klapy bagażnika. Zmian dokonano także na desce rozdzielczej, zmieniono zegary oraz tapicerkę we wnętrzu. Zwiększono również rozmiar tarczy sprzęgła oraz skrzynię biegów. Z drobniejszy zmian dodano dodatkowe zabezpieczenia takie jak: składanie tylnej kanapy za pomocą klucza od stacyjki oraz możliwość zablokowania otwarcia klapy bagażnika kluczem.
Konstrukcja auta jest podobna do poprzednika – samochód ma napęd na przednie koła, silnik 4-cylindrowy umieszczony jest z przodu. Karoseria oczywiście obowiązkowo 2-drzwiowa. Niska masa własna i mocne, 2-litrowe silniki zapewniają odpowiednie osiągi. W środku klasycznie, po japońsku – wszystko dokładnie zmontowane i trwałe. Niekoniecznie urodziwie, ale z pewnością oryginalnie w porównaniu z nowoczesnymi konstrukcjami. Zamontowane standardowe fotele kubełkowe sprawdzają się podczas szybkiej jazdy.