HONDA CRX i-VT EE8 B16A1 VTEC VTI
STAN IDEALNY, 100% KOLEKCJONERSKI : Prawdopodobnie jeden z dwóch EE8 zachowanych w takim stanie w Polsce.
Auto posiada w szczegółach udokumentowaną całą historię certyfikaty DEKRY oraz certyfikat techniczny wydany przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP.
Rok produkcji 1991
Silnik: B16A1 VTEC VTI: 150KM (110kW)
100% BEZWYPADKOWY : Przy pracach konserwacyjnych odświeżony został lakier na błotnikach i drzwiach. Obydwa zderzaki, maska, tylna klapa, dach – oryginalny lakier ! Mogę udostępnić czujnik grubości lakieru. ZERO korozji !!!
100% ORYGINALNY PRZEBIEG : 193.000 km – potwierdzony na wielu dokumentach. Od października 2010 roku auto przejechało niecałe 18 000 km, traktowane wyłącznie jako pojazd kolekcjonerski !
Jestem właścicielem tego samochodu od 9 lat. O zakupie tego konkretnie egzemplarza zadecydował jego oryginalny stan , udokumentowany niski przebieg i bezwypadkowa historia.
Silnik pracuje jak nowy , osiągi 0-100 około 7s , v max 240 , w środku nie było palone , tapicerka jak nowa , zawieszenie idealne.
Auto zostało sprowadzone do Polski z Niemiec w grudniu 2007 roku. Posiada pełną dokumentację od momentu zakupu w tym książeczkę serwisową prowadzoną w Niemczech do końca. Auto posiada także certyfikat DEKRY – bezwypadkowe. Honda w Niemczech posiadała jednego właściciela, auto było i jest całkowicie seryjne, nie miało absolutnie żadnego wypadku. Wszystkie elementy posiadały oryginalny lakier nie wyłączając zderzaków. Po przyjeździe do Polski samochód został poddany drobiazgowemu przeglądowi blacharskiemu. Wykryto cztery niewielkie ogniska korozji typowe dla tego modelu :
- szyberdach,
- wlew paliwa,
- śladowe oznaki na tylnym lewym nadkolu,
- lewy próg – widoczne po zdemontowaniu plastikowej osłony progu.
Wszystko udokumentowane zostało na zdjęciach.
Stan obecny.
W Polsce wspomniane elementy zostały naprawione:
- reparaturka lewego nadkola i wlewu, szyberdach został zamieniony na karbonowy wraz z wymianą nowej uszczelki z ASO oraz czterech sztuk ramek trzymających uszczelkę również z ASO.
- wszystkie plastikowe elementy osłon progów po obu stronach samochodu zostały zdemontowane ponownie w 2014 roku i progi dokładnie zakonserwowane, udrożniono jednocześnie otwory odpływowe. Na lewym progu po zdjęciu osłony plastikowej stwierdzono także ślady korozji na minimalnej powierzchni ok. 1,5x2 cm i 1,5x3cm. Wszystko profesjonalnie oczyszczono i zakonserwowano.
- w 2009 roku ze względów wyłącznie estetycznych wgniotka parkingowa, dwa zarysowania, wymiana reparaturki tylnego lewego nadkola, samochód do wysokości dolnych ramek szyb został przelakierowany oryginalnym lakierem o kodzie : NH 526 M. Przed lakierowaniem stan auta został udokumentowany (dokładne zdjęcia każdego elementu). Poprawki lakiernicze samochodu wykonane zostały w komorze bezpyłowej w profesjonalnej lakierni. Aby nie było wątpliwości - oba zderzaki, maska, dach oraz słupki A, B, C posiadają do dzisiaj oryginalny fabryczny lakier.
Elementy mechaniczne. Najważniejsze czynności serwisowe po zakupie, zmiany, naprawy.
- wymienione oryginalne uszczelki ASO pokrywy zaworów oraz systemu Vtec.
- wymieniony kompletny rozrząd na częściach ASO do B16A1 (pasek, pompa wody, napinacze) oraz wszystkie kasowniki Vtec’a Honda ASO.
- wymieniony na nowy cały układ wydechowy od kolektora po wydech końcowy wykonany na zamówienie ze stali kwasoodpornej. Dwa nowe tłumiki m-tech. Cena całości około 2500 zł.
- wymienione przednie tarcze z rozmiaru 262mm na 282mm, 25mm grubości. Zaciski zostały wypiaskowane, wymieniono jednocześnie wszystkie tłoczki i uszczelnienia gumowe. Wymieniono także tylny układ hamulcowy na tarcze hamulcowe firmy Brembo Max i klocki hamulcowe EBC Black oraz zregenerowano tylne zaciski. Płyn hamulcowy MOTUL RBF 660. Samochód w tej chwili posiada efektywność hamowania zdecydowanie większą od fabrycznej. Osoby które jeździły tymi samochodami wiedzą jak słaby był to element w tym modelu.
- wymiana przedniej szyby w firmie Euro-Glas w Rzeszowie z uwagi na duży stopień porysowania i zmatowienia w przestrzeni pracy wycieraczek. Przy okazji wymiany szyby przedniej zamontowano oryginalną i bardzo unikalną tylną szybę do Hondy CRX zgodną ze specyfikacją USDM i posiadającą oryginalne trzecie światło STOP do tego modelu Hondy. Innym rarytasem zwiększającym wyjątkowość tego egzemplarza jest zupełnie przypadkowe zakupienie w 2014 roku w ASO Honda Rzeszów oryginalnej owiewki szyberdachu Hondy CRX z roku 1990. Część ta przeleżała w oryginalnym opakowaniu 24 lata !
- zamieniono felgi 14’ na adekwatne stylistycznie do lat produkcji samochodu felgi aluminiowe firmy MOMO CORSE o rozmiarze 15’ i jednocześnie wymieniono również opony na TOYO Proxes T1R o rozmiarze 195/55 R15 85V.
- auto aktualnie założony ma filtr stożkowy firmy BMC oraz posiada wymienioną osłonę świec na dedykowaną do silnika B16A1 pokrywę karbonową.
- z uwagi na obowiązujące przepisy w ruchu drogowym i jednoczesną dbałość o stan układu elektryczno - oświetleniowego w samochodzie założono w możliwie dyskretnym miejscu we wnękach wlotu powietrza do silnika światła dzienne typu LED firmy Philips. Do montażu wykonano cztery małe otwory w plastikowej części zderzaka.
Elementy dodatkowe nie wpływają na konstrukcję samochodu, która została zachowana w 100% w oryginale. Ich demontaż jest bezproblemowy.
Auto przez ostatnie 9 lat traktowane było w sposób absolutnie kolekcjonerski, wszystkie dostrzeżone lub potencjalne niedomagania usuwane były przez wymianę na nowe części:
- amortyzatory KAYABA ze sprężynami,
- łożyska kół przód i tył OEM z ASO,
- przegub zewnętrzny kompletny wraz z osłonami przegubów wew. i zewn. tył i przód OEM z ASO
- 2x tuleje wahacza przedniego 555
- 2x sworzeń wahacza górnego 555
- 2x sworzeń wahacza dolnego 555
- olej w skrzyni biegów MTF w ASO
- filtr paliwa
- akumulator (Centra)
- drążek kierowniczy prawy wraz z tuleją ASO
- uszczelka Vtec ASO
- uszczelka pokrywy zaworów i miski olejowej ASO
- komplet świec NGK
- kompletny rozrząd do B16A1 HONDA z ASO !!! (pasek , pompa wody , napinacz ) 2500 zł
- wszystkie kasowniki VTECA HONDA z ASO !!! 2000 zł
Przy aucie wykonywane są na bieżąco wszystkie prace serwisowe i konserwacyjne. Ostatnio w dniu 6.04.2019 wymieniony został płyn chłodniczy, oraz olej silnikowy. Samochód jeździ „od zawsze” na oleju MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40.
Samochód pod względem technicznym i wizualnym jest w stanie PERFEKCYJNYM, wnętrze do dzisiejszego dnia wygląda jak fabrycznie nowe, skórzana tapicerką jest w stanie idealnym – jak nowa, silnik pracuje jak nowy.
Wszystkie elementy i podzespoły działają w 100%. Auto od 10.2010 do 04.2019 przejechało 18 000 km. W ostatnich dwóch latach auto przejechało 2500 km. Od października 2010 roku, tj. kompleksowej konserwacji nadwozia samochód nie widział śniegu, nigdy nie wyjechał nawet na mokrą nawierzchnię. Brzmi to śmiesznie i mało wiarygodnie, ale taka jest prawda. Auto kupiłem całkowicie hobbistycznie w 2010 roku po prawie dwu letnich poszukiwaniach, jako egzemplarz kolekcjonerski zawsze garażowany - nie wymaga jakiegokolwiek wkładu finansowego. Każdy kto przyjedzie kupić ten samochód zobaczy w jakich warunkach był przechowywany.
Jest to jeden z dwóch, może trzech w Polsce utrzymanych w takim stanie, absolutnie oryginalnych egzemplarzy EE8
z oryginalnym silnikiem B16A1 i jeden z nielicznych w Europie. Perfekcyjnie utrzymany, dopracowany, bezwypadkowy CRX na częściach z ASO lub lepszych. Znam tylko jednego człowieka w Polsce który ma również w fabrycznym stanie ten model i typ Hondy. Również w kolorze czarnym.
Tel: 668 146 007 po godz. 17:00