Auto kupiłem w 2008 jako 100% seryjne. Przez 11 lat w moich rękach przeszło szereg kompleksowych modyfikacji. Silnik najpierw był doładowany kompresorem Eaton M62 ale ze względu na generowany hałas został zmieniony na turbo T3/T4.
Samochód był opisywany w miesięczniku GT oraz 2 razy pokazywany w programie Operacja Tuning na TVN Turbo:
- odcinek 21 sezon 7 -> https://player.pl/programy-online/operacja-tuning-odcinki,119/odcinek-21,S07E21,2056
- odcinek 8 sezon 10 -> https://player.pl/programy-online/operacja-tuning-odcinki,119/odcinek-8,S10E08,16385
Poza tym auto uczestniczyło w wielu eventach w Polsce i zagranicą jak np JAPFEST, Wojna Północ Południe, All Stars Tuning Weekend, JapWeek, DubIt, AMTS (Automobil & Tuning Show Budapest), Prague Car Festival gdzie zdobyło wiele nagród i wyróżnień. Wygrało także internetowy konkurs Best of The Best w 2012r.
MODEL: Honda CRX del Sol ESi 1994r.
SILNIK / KOMORA: D16Z6 - SOHC VTEC 16-zaworowy,
- korbowody z B20Z1 (CRV) z śrubami stopek ARP + seryjne tłoki D16Z6 i pierścienie NPR,
- panewki ACL Race,
- uszczelka głowicy OEM z dodaną 1 dodatkową warstwą,
- uszczelniacze Supertech,
- proszkowo pomalowana pokrywa zaworów MUGEN - czerwony mat (drobna struktura),
- wtryskiwacze z Subaru WRX 440CC,
- listwa paliwowa AEM,
- silikonowe czerwone węże chłodnicze SAMCO (komplet),
- czerwone JDM Fender Washers,
- gruba alumimiowa chłodnica wody + korek wody Mugen 1,3,
- siłowniki maski,
- usunięta mata wygłuszająca pod maską,
- korek oleju Mugen,
- Vision Vtec salenoid cup,
- zewnętrzna cewka zapłonowa MSD Blaster SS + czerwona kopułka,
- przewody zapłonowe Magnecor KV85 z separatorami Vision,
- chłodnica oleju + podkładka pod filtr z termostatem MOCAL,
- wire tuck (pochowane większość przewodów pod błotniki, przerobione przewody hamulcowe, przeniesiony akumulator do bagażnika, przeniosiona skrzyna bezpieczników do środka itp...),
- komora silnika polakierowana w satynowy fioletowy metallic.
UKŁAD DOLOTOWY:
- turbo hybryda T3/T4 - doładowanie 0,95 bara,
- stożek K&N + hydroshield,
- dolot z polerowanej nierdzewki,
- duży FMIC,
- zawór blow off Greddy,
- heatshield - uszczelki termoizolacyjne kolektora ssącego (5mm) i przepustnicy (3mm),
- 3,5 barowy map sensor,
- niebieskie silikonowe wszystkie złączki/kolanka i wężyki od podciśnienia.
UKŁAD WYDECHOWY: 2,25 z nierdzewki,
- żeliwny kolektor pod turbo t3/t4,
- środkowy tłumik przelotowy M-Tech,
- końcowy tłumik komorowy M-Tech.
ELEKTRONIKA / ELEKTRYKA:
- strojenie Crome,
- przerobione odcięcie zapłonu (odcina zapłon a nie paliwo),
- shift light, vtec light,
- Defi Advanced ZD (boost, oil temp, oil press, water temp, egt, volt, fuel press itp itd),
- akumulator żelowy przeniesiony pod tylny zderzak,
- mikroprocesorowy ściemniacz lampki połączony z maplightami,
- alarm + centralny zamek - drzwi oraz bagażnik otwierane z pilota + domykacz szyb.
UKŁAD NAPĘDOWY: seryjna skrzynia biegów S20 MTF'em,
- sprzęgło ACT Heavy Duty Street HC5-HDSS,
- lekkie koło zamachowe 5kg by Otoczak,
- dłuższy 5 bieg,
- phantom grip.
ZAWIESZENIE:
- Gwint KONI 1150 z regulacją twardości i wysokości,
- czerwone LCA Skunk2,
- fioletowy ASR,
- traction bar Full Race,
- rozpórki górne przód + tył replika PWJDM,
- rozpórki dolne przód + tył,
- stabilizatory przód + tył,
- komplet gumek, tulei itp z poliuretanu Energy Suspension,
- camber kit przód + tył,
- harness bar.
UKŁAD HAMULCOWY:
- przód: tarcze 300mm nawiercane i nacinane, 4 tłoczkowe zaciski BREMBO,
- tył: nacinane tarcze 260mm, zaciski ITR,
- przewody w stalowym oplocie HEL,
- pompa hamulcowa 1' wraz z serwem,
- korektor siły hamowania z EG5.
BODY-KIT:
- lakier MoonRock Metalic z Hondy S2000,
- glass top (przezroczysty dach z czarnego poliwęglanu),
- przedni zderzak Mugen (orginał),
- lotka Mugen (replika),
- przyciemnione szyby boczne + tylna,
- zespolone przednie lampy z soczewką, xenonem oraz amberami,
- bumper pole,
- halogeny JDM,
- tylne lampy przerobione na JDM + przeniesione przeciwmgielne,
- boczne kierunkowskazy clear,
- chlapacze z SIRa,
- blenda tył jdm z zaspawanym zamkiem,
- 3 światło stop,
- zaspawana antena,
- spryskiwacze reflektorów.
ŚRODEK:
- fotele RECARO ATR,
- pasy szelkowe Takata,
- kierownica 35cm Personal,
- gałka zmiany biegów Mugen,
- maplight's,
- carbonowa nakładka zegarów,
- białe podświetlenie zegarów oraz wszystkich przełączniktów itp,
- nakładki pedałów Mugen,
- wszystkie szare plastiki obite czarnym materiałem,
- flara JDM.
CAR-AUDIO:
- radio cd/mp3 ALPINE,
- przód odseparowany zestaw PowerBass + wygłuszone drzwi,
- tył dwudrożne głośniki MacAudio,
KOŁA:
- felgi Buddy Club P1 Racing 16',
- opony Federal 595RSR 205/45/16,
- nakrętki RAYS Style.
MOC:
- obecnie nie zmierzona ale około 280-300hp.