HONDA CRF 250 R 2023 CROSS 4T MX
Silnik
- Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 79 mm x 50,9 mm
- Dawkowanie paliwa: Wtrysk paliwa
- Stopień sprężania: 13,9 : 1
- Pojemność skokowa (cm³): 249,4 cm3
- Typ silnika: Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, DOHC
- Pojemność miski olejowej (Litry): 1,35 litra
- Rozrusznik: Elektryczny
Koła
- Hamulec przedni: 260 mm, hydrauliczny, tarcza typu wave
- Hamulec tylny: 240 mm, hydrauliczny, tarcza typu wave
- Zawieszenie przednie: 49mm odwrócony widelec Showa USD (Hitachi Astemo, Ltd)
- Zawieszenie tylne: Pojedynczy amortyzator Showa (Hitachi Astemo, Ltd.) z systemem Honda Pro-Link
- Opona przednia: PIRELLI MX32 MIDSOFT
- Rozmiar opony przedniej: 80/100-21
- Rozmiar opony tylnej: 100/90-19
- Opona tylna: PIRELLI MX32 MIDSOFT
- Koło przednie: Aluminiowe, szprychowe
- Koło tylne: Aluminiowe, szprychowe
Wymiary i Waga
- Kąt pochylenia główki ramy: 27.32°
- Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm): 2177 x 827 x 1265mm
- Typ ramy: Aluminiowa, podwójna, rurowa
- Pojemność zbiornika paliwa (litry): 6,3 litra
- Prześwit (mm): 333 mm
- Masa własna pojazdu (kg): 104 kg
- Wysokość siedzenia (mm): 961 mm
- Wyprzedzenie (mm): 115 mm
- Rozstaw osi (mm): 1477 mm
Skrzynia Biegów
- Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
- Przełożenie końcowe: Łańcuch
- Typ skrzyni biegów: O stałym zazębieniu
Dwukomorowa rama z aluminium charakteryzuje się węższymi rurami nośnymi i zoptymalizowaną sztywnością – 20% mniejszą sztywnością boczną – aby poprawić zachowanie motocykla przy wchodzeniu, przejeżdżaniu i wychodzeniu z zakrętów. Górne i dolne jarzma i wahacze są perfekcyjnie dopasowane do charakterystyki ramy. Geometria układu kierowniczego jest ostrzejsza, co zwiększa wysokość motocykla oraz jego prześwit.
Nowe zawieszenie Showa
W pełni regulowany przedni widelec Showa o średnicy 49 m ze stalowymi sprężynami ma skok powiększony o 5 mm oraz gruntownie przeprojektowaną charakterystykę, która ma poprawiać przyczepność przedniego koła i przejeżdżanie kolein. Również tylny amortyzator Showa jest w pełni regulowany. Ma nowy system zaworów o zwiększonym przepływie i lekką, stalową sprężynę, która zapewnia szybszą reakcję i lepsze pochłanianie nierówności. Do nowych ustawień odpowiednio skalibrowano działanie systemu Pro-Link.
Szybkie wchodzenie w zakręt, jeszcze szybsze wychodzenie
Nowe zawieszenie motocykla CRF250R pozwoli kierowcy na znacznie więcej. Dlatego do imponującej mocy silnika DOHC o pojemności 249,9 cm3 osiąganej przy wysokich obrotach dodaliśmy 15% więcej momentu w przedziale 6 000 - 10 000 obrotów. To efekt zastosowania większego filtra powietrza, mocniejszego pochylenia wtryskiwacza, przeprojektowanej głowicy cylindra i układu wydechowego z jednym tłumikiem. Chłodnice są tej samej wielkości, ale 6% sprawniejsze.
Inżynieryjna doskonałość
CRF ma zaawansowane rozwiązania techniczne zaszyte w swoich genach. Chcąc zapewnić jak najlepsze smarowanie w skrajnych warunkach, zoptymalizowaliśmy obieg oleju w głowicy cylindra. Z kolei podwójne sprężyny zaworów dolotowych oraz koło zębate wałka rozrządu mocowane na wcisk za pomocą prasy pozwalają uzyskać dokładniejszą synchronizację faz rozrządu przy wysokich obrotach. Aby układ przeniesienia napędu wytrzymał całą tę wyższą moc, dodaliśmy kolejną tarczę sprzęgła. Wzmocniliśmy też skrzynię biegów i zmieniliśmy wszystkie 5 przełożeń, dopasowując je do pozostałych nowych parametrów. Przełączanie odbywa się również płynniej.
System kontroli startu HRC
Opracowany przy współpracy z profesjonalnymi zawodnikami zespołu Honda system kontroli startu HRC oferuje 3 tryby działania, zapewniając modelowi CRF250R przewagę już od samego początku wyścigu. Poziom 1 działa przy 8000 obr./min. i jest przeznaczony do jazdy w błotnistych warunkach lub dla mniej doświadczonych motocyklistów. Poziom 2 to podstawowe ustawienie do jazdy po suchej nawierzchni. Działa przy 8500 obr./min. Poziom 3 pozwala na start przy 9500 obr./min. i jest przeznaczony dla ekspertów.
Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB)
Tory motocrossowe są nieprzewidywalne, dlatego przyda Ci się możliwość dostosowania charakterystyki silnika do nawierzchni, po której jeździsz. Tryb 1 zapewnia zrównoważoną moc i moment obrotowy odpowiednie w przypadku większości panujących warunków. Tryb 2 wygładza krzywą mocy i momentu obrotowego, zapewniając lepszą przyczepność koła tylnego na śliskich lub błotnistych nawierzchniach, a Tryb 3 włącza agresywną mapę przydatną podczas jazdy po głębokim piasku.
Węższe nadwozie, łatwiejsza obsługa serwisowa
Siedzenie jest krótsze, lżejsze i o 10 mm niższe z tyłu, co wyraźnie ułatwia przemieszczanie ciała w różne strony. Boczne panele i osłony chłodnicy są węższe i lżejsze. Zamocowano je tylko czterema śrubami po obydwu stronach motocykla, więc dostęp do podzespołów znacznie szybszy i łatwiejszy. Aluminiowa kierownica Renthal Fatbar (839) z regulacją stanowi standardowe wyposażenie i zapewnia pełną kontrolę nad maszyną.