Obniżona oferta będzie aktualna do 4 listopada, pózniej będę nieosiagalny (długoterminowo) i odstępuje od możliwości sprzedaży auta.
Witam, z wielkim bólem serca wystawiam moje „oczko w głowie” Honde Civic Type R z 2005 r., której poświeciłem całe serce. Sprzedaje auto jedynie z powodu „zmiany priorytetów” w moim życiu. Auto to oryginalny Type-R (#R-36955), w tym momencie z przebiegiem 185 tysięcy km (70 tysięcy zrobione przeze mnie), pochodzi ze Szwecji sprowadzone w 2011roku, znajduje się w moim posiadaniu od 2 lat, podczas których było nieustannie „doinwestowywane”. Honda jest „dopieszczona" i żaden fan motoryzacji nie przejdzie obok niej obojętnie, nie pytając o moc lub inne sprawy - jest to naprawdę miłe. Przegląd i ubezbieczenie ważne do 1 Października 2019 roku. Trudno jest mi opisać przyjemność z jazdy tym samochodem słowami, Honda rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,3-7,0 sekund (odcinka przy 8700 obrotów), ale nie jest to jego największą zaletą, a dokładniej to jak auto zachowuje się w zakrętach przy „dużych prędkościach” (coś, co trzeba poczuć na własnej skórze). Jeśli chodzi o spalanie, Honda spala średnio 8,5-10 litrów na 100km przy średnio-dynamicznej jeździe. Spalanie testowane na drodze ekspresowej (jazda na 6-tym biegu, przy ok. 140km/h) dało w trudny do uwierzenia wynik 6 litrów na 100km. Samochód jest sztywny, dlatego założone amortyzatory seryjne by nie był „taczką” (biorąc pod uwagę stan naszych dróg). Nie będę opisywał jakoś wylewnie samochodu, bo zdaje sobie sprawę, że skoro tu jesteś i poważnie podchodzisz do zakupu to zdajesz sobie sprawę, co to za samochód, czym się wyróżnia i czym przewyższa nowsze modele. Jeśli jednak ktoś nie wie, z czym ma do czynienia proponuje obejrzeć TopGear’a albo inne programy, w których testowano EP3. Nie zamieniłbym tego samochodu na żaden inny w swojej klasie. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, jest szybki, dynamiczny, pewny i bezpieczny - niesamowicie przyczepny, uwielbia zakręty, które dosłownie pożera. Użytkowałem go naprawdę z głową nigdy nie jeździł na torze, ani nie był katowany. Można by powiedzieć, że kiedy nim jadę jesteśmy jedną „materia”. Przejechałem nim 70 tysięcy km (głównie codzienna trasa do pracy), za każdym razem pilnowałem by olej rozgrzał się do odpowiedniej temperatury zanim używany był V-TEC, który „uaktywnia” się przy 4800 tysiącach obrotów. Naprawdę chciałbym by osoba, od której kupowałbym samochód dbała o niego, chociaż w połowie tak jak ja o moją EP3. Podkreślam, że sprzedaje samochód tylko i wyłącznie z powodu zmiany sytuacji życiowej i jest to dla mnie naprawdę trudna decyzja, której miałem nadzieję, że nigdy nie będę musiał podejmować. Nie jestem żadnym handlarzem ani też osobą, która chciałaby kogoś naciągnąć. Na wszelkie pytania dotyczące Hondy zapewniam, że odpowiem szczerze. W tym momencie auto czeka w kolejce na wizytę u lakiernika, polerkę, odświeżenie karoserii i konserwacje przed zimą, której potrzebuje (mini ryski, oraz przedni zderzak, który przydałoby się wymalować – odpryski lakieru od owadów). Trzeba również wymienić linkę regulacji temperatury powietrza (jedna z powszechnych dolegliwości Civic’ów), do której nigdy nie chciało mi się „dobierać” (można manipulować „ręcznie” dźwignią pod kierownicą). Myślę też, że zbliża się wymiana przegubów, które nie były wymieniane prawdopodobnie, od kto wie, może i nowości. Nie zamierzam nic ukrywać, bo zależy mi na tym by osoba zainteresowana wiedziała, co kupuje i od kogo kupuje. Ten samochód był moim wielkim marzeniem, myty, odkurzany i czyszczony 3 razy w tygodniu, co było dla mnie za każdym razem wielką przyjemnością, nigdy nie woziłem w nim więcej jak jednego pasażera, 90% przypadków jeździłem sam, bo nie lubiłem uczucia „obciążenia”. Tankowana tylko na Shellu (chyba, ze z braku możliwości Orlen). Klimatyzacja sprawna „nabita" - osobiście nie korzystam (szkoda mocy), wole otwarte okna :). Posiadam wiele dodatkowych części, które uzbierałem przez te 2 lata np. czujnik faz rozrządu, który kupiłem na „zaś”, także wszystko, co tam w kartonach się uzbierało oddaje razem z autem.
Jak to mówią: Gdy wysiadasz z samochodu i idziesz do domu,czy do sklepu i przed samym wejściem nie obrócisz się by spojrzeć na niego ten ostatni raz, to znaczy, że masz nieodpowiedni samochód.. i to chyba najlepsze podsumowanie tego całego opisu, którego gdybym mógł pewnie bym nigdy nie skończył.
Na wszelkie pytania odpowiem telefonicznie (15-22). Telefon znajduje się na dole opisu.
SILNIK
Honda posiada legendarny silnik K20A2, którego komputer pracuje na module Hondata K100 (strojenie ECU Performance), wynik z hamowni to 232KM, moment 233Nm. Dodatkowo w silniku zostały wyregulowane „luzy zaworowe”.
Olej oraz filtr (K&N) wymieniany był za każdym razem po 8-10 tysiącach km. Jest to coś, czego bardzo skrupulatnie pilnowałem, bo chyba nie trzeba tłumaczyć nikomu jak wielkie ma to znaczenie dla silnika. Nie ukrywam, że trzeba kontrolować poziom oleju, jeżeli używa się V-TECa, gdy jeździ się spokojnie i nie nadużywa „mocy” nie ma żadnych ubytków oleju – sprawdzone.
- Letni olej (który znajduje się obecnie w silniku):
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10w60.
- Zimowy olej:
Motul 8100 X-CESS 5w40 (posiadam 5 litrowy pojemnik przygotowany już na zimę).
- Czujnik temperatury oleju: Depo Racing (umieszczony na pulpicie przy lewym słupku)
- Nowy filtr paliwa (znajduje się w baku, o czym wiele osób nie wie :D)
- Filtr (stożkowy) na odmie
- Czerwona pokrywa silnika, karbonowa pokrywa cewki
- Czerwone silikonowe węże układu chłodniczego
- Korek chłodnicy z termometrem: D1Spec
UKŁAD NAPĘDOWY
Zmiana biegów to jedna z przyjemniejszych czynności podczas jazdy (rok temu wymieniony olej w skrzyni MTF-3)
- Skrzynia przełożenie 5.1
- Sprzęgło Exedy
- Short Shifter
UKŁAD DOLOTOWY:
Układ dolotowy sprowadzony w dół do zderzaka.
- CAI AEM
- Filtr Stożkowy Fujita
- Heatshield Hondata,
UKŁAD WYDECHOWY:
- Kolektor 4-2-1 Japspeed
- Przelot: 2,5" z kwasówki PS GARAGE
- Środkowy: PromotoR
- Końcowy: Dwururka Piper
UKŁAD HAMULCOWY:
Pół roku temu wymieniane tarcze oraz klocki.
- Przód: tarcze EBC nacinane i nawiercane
- Tył: tarcze EBC nacinane i nawiercane
- Klocki: Ferodo
- Przewody w oplocie: Pizzabreak
- Płyn hamulcowy: Motul DOT 5.1
ZAWIESZENIE:
Zawieszenie samochodu to element, któremu poświeciłem najwięcej „uwagi”.
- Rozpórka: OMP (przód)
- Sprężyny: APEX - 30mm (żółte)
- Regulowane kąty pochylenia przód: śruby Eibach EZ Front Camber Bolts
- Regulowane wahacze górne tył: SPC Rear Camber Kit
- Strongflex Full Poliuretan (Red): wymienione wszystkie gumy wahaczy oraz stabilizatorów - przód oraz tył, łącznie z gumami regulowanego wahacza SPC, przerobione wahacze tylne (wytoczony „skręcany cukierek” dla niewymiennej przedniej gumy tylnego wahacza - by móc założyć poliuretan).
- Wkładki poduszek silnika: Strongflex (wyjęte z powodu zbyt dużych wibracji na „zimnym silniku”)
- Sworznie przód: 555 (wymienione 4 miesiące temu)
- Końcówki Drążków: 555 (wymienione miesiąc temu)
- Wzmacniane łączniki stabilizatorów przód (wymienione 4 miesiące temu)
- Ślizg Maglownicy: K-System Pro wykonany z Delrinu (wymieniony miesiąc temu)
- Amortyzatory oraz poduszki amortyzatorów przód i tył: Kayaba (wymienione 4 miesiące temu)
- Kąty pochylenia kół:
Przód: -1°
Tył: -2°
KOŁA:
Lato:
- Felgi Enkei Seria 17" (czarny brokat)
- Opony Letnie: Toyo Proxes T1R 225/45 R17 94W XL (nówki kupione 4 miesiące temu)
- Czerwone nakrętki D1Spec (40 mm)
- Czerwone nakrętki na wentylki z logiem Honda
Zima:
- Felgi Aluminiowe 16" (ala BBS - widoczne na jednym ze zdjęć)
- Opony Zimowe: Nokian W+ 205/55/16 (jeszcze jedna zimę przejeżdżą)
AUDIO:
System audio to dla mnie bardzo ważna sprawa, należę do audiofilów, więc wymieniłem całkowicie sprzęt grający. Można siedzieć całymi dniami w samochodzie tylko by słuchać muzyki :)
- Radio: Sony MEX-BT5000 (Xplod)
- Głośniki przód: Sony Xplod XS-FB1320E (13cm)
- Głośniki tył: Sony Xplod XS-F1725 (16,5cm)
- Tuba bagażnik: Alpine Type-S12 (30cm)
- Wzmacniacz: Alpine MRP-M500
OŚWIETLENIE:
- Światła mijania: fabryczny Xenon (6500K)
- Światła drogowe: NIGHTEYE LED Headlight Bulbs (6500K - 9000Lm) wentylowane
- Światła cofania: 2x LED T15 12V CANBUS (980Lm)
Posiadam cały zestaw żarówek LED-owych do tyłu (kierunki, pozycyjne+stop), ale wymagają założenia oporników.
- Lampy tył: oklejone czarną folią
- Drugi zestaw tylnych lamp (widoczne na jednym ze zdjęć)
- ŚRODEK:
- Gałka Mugen: Carbon (kulka)
- Gałka Mugen: Czerwona z wygrawerowaną „13” (drążek)
- Czerwony mieszek zmiany biegów: Alcantara
- Czarny plastik kokpitu
- Czerwone dywaniki: „à la mugen power” (lato)
- Czarne dywaniki gumowe (zima)
DODATKI:
- Fabrycznie oklejona czarna szyba (tył i tył-bok)
- Maska „Carbon” oklejona folią 3M
- ELM 327: wtyczka do komunikacji z komputerem za pomocą smartfona (Torque)
- Listwy Neon LED pod samochodem (odłączone)
- Mini kamerka samochodowa pod lusterkiem (bez wyświetlacza)
POZOSTAŁE:
- 2 kluczyki
- instrukcja,
- książka gwarancyjna z ewidencją przeglądów
ZDJĘCIA:
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/honda-type-r-ep3/10433862/1#zdj3
Telefon: 697272756