Zakupy z naszych kont: ITALIAMO_APETITO (delikatesy) oraz ITALIAMO_CAFFE (kawy) wysyłamy w jednej paczce.
Oliwa z pierwszego tłoczenia (extra-vergine) z Włoch o niepowtarzalnym smaku! Profesjonalna firma CIRIO z San Lazzaro di Savena (Bologna) posiada linię technologiczną gwarantującą wysoką jakość finalnego produktu.
Niniejsza aukcja dotyczy litrowej butelki oliwy z oliwek tłoczonej na zimno CIRIO Olio Extra Vergine Classico.
Objętość: 1 L
Najlepiej spożyć przed: 02. 09.2020 r.
Zawartość Wolnych Kwasów Tłuszczowych poniżej 0,8% objętości – zgodna z normą włoską CEE 136/66 z późniejszymi zmianami.
Po napoczęciu butelkę zamknąć i przechowywać w miejscu przewiewnym i suchym, z dala od źródeł ciepła oraz światła.
Charakterystyka:
Smak: delikatny.
Zapach: wyczuwalny, przyjemny, świeżych zielonych oliwek.
Kolor: błyszcząco złotawy.
Oliwa CIRIO Extra Vergine jest tłoczona na zimno z odpowiednio dojrzałych owoców. Jest butelkowana w szkle zielonym chroniącym płyn przed nadmierną dawką promieni świetlnych.
Odmiana Classico została opracowana pod względem organoleptycznym w laboratorium zakładu jako wyrób uniwersalny, nadający się do smażenia, peklowania i polewania dań, do duszenia mięs, podbijania sosów, grillowania ryb czy przyprawiania sałatek warzywnych na surowo etc.
TERMINOLOGIA:
1. „Extra Vergine” – oliwa z oliwek tłoczona na zimno; zawartość Wolnych Kwasów Tłuszczowych nie przekracza 1% objętości; zalecana na surowo do sałatek;
2. „Vergine” – zawartość – j/w WKT – powyżej 1%, ale mniej niż 2% objętości.
TESTOWANIE:
DO KOSZTOWANIA OLEJU NALEŻY UŻYĆ CZEGOŚ NEUTRALNEGO, NP. CHLEBA LUB GOTOWANEGO LETNIEGO ZIEMNIAKA, KTÓRE - DZIĘKI SWEJ KALORYCZNOŚCI - SPRZYJAJĄ UWALNIANIU SIĘ SUBSTANCJI LOTNYCH, ODPOWIEDZIALNYCH ZA AROMAT OLIWY.
OLEJ MOŻNA OCENIAĆ NA POZIOMIE:
1) POWONIENIA – BY DOSTRZEC POZYTYWNE NUTKI AROMATYCZNE, JAK NP. OWOCOWOŚĆ, ZAPACH ROŚLIN CZY WARZYW (KARCZOCHÓW, POMIDORÓW, ZIÓŁ AROMATYCZNYCH, MIGDAŁÓW), ALE RÓWNIEŻ TE NEGATYWNE, NP. ZJEŁCZAŁOŚĆ, SFERMENTOWANIE.
2) SMAKÓW (DOUSTNIE) – BY OKREŚLIĆ W TEN SPOSÓB GORZKOŚĆ CZY PIKANTERIĘ, JAKO CECHY POZYTYWNE (NIEKLASYFIKOWALNE JAKO WADY).
25 grudnia 1836 roku w miejscowości Nizza Monferrato (Asti) przychodzi na świat Francesco Cirio. Dzięki ojcu, skromnemu handlarzowi zbożem, chłopiec od małego przesiąknął tą atmosferą, do tego stopnia, że – w wieku 14 lat – aktywnie działał już przy hodowli warzyw i owoców. Rynki: londyński i paryski wykazywały duże zapotrzebowanie na nowalijki, a ich lokalna podaż nie była w stanie tego popytu zaspokoić. Młody Cirio zajął się więc dostawą warzyw i owoców do Francji i Anglii, stając się w przeciągu kilku miesięcy głównym eksporterem z regionu Piemontu. Mając 20 lat otworzył pierwszą fabrykę CIRIO.
Jako jeden z pierwszych dał kredyt zaufania nowej metodzie obróbki warzyw i owoców, wynalezionej w tym czasie przez Francuza Nicolasa Apperta – konserwowaniu, dzięki której znikał problem ich szybkiego psucia się. Działalność zaczynał od konserwowania groszku, a następnie sukcesywnie poszerzał gamę produktów.
W 1867 roku przedstawił swoją zakonserwowaną żywność w Paryżu na specjalnych targach (Grande Exposition Universelle), gdzie zdobyły tak wielkie uznanie, że zaczął eksportować swoje przetwory od Sydney po Liverpool.
Po zjednoczeniu Włoch Francesco rozpoczął skupowanie rozległych terenów rolniczych, przekształcając je pod uprawy warzyw korzennych, naciowych i owocowych przeznaczonych na sprzedaż jako świeże produkty lub do przetworów.
Umiera 9 stycznia 1900 roku, kiedy jego fabryka „CIRIO – przetwory żywnościowe” jest już jedną z największych i najbardziej prestiżowych przetwórni w Europie.
Firmę przejmuje Pietro Signorini – ówczesny wspólnik Francesco Cirio, który jednak w 1916 roku przedwcześnie umiera, a ster obejmuje jego syn – Paolo.
Od roku 1920 CIRIO, dzięki umiejętnie przeprowadzanej kampanii reklamowej, utrzymuje pozycję najczęściej kupowanej marki przez włoskie rodziny: staje się synonimem wysokiej jakości produktów, od przetworów roślinnych po mięsne i rybne.
W 1993 roku firma zostaje sprywatyzowana i wchodzi na giełdę.
W 2004 roku, w wyniku różnych przemian, spółka przechodzi w ręce Gruppo Cooperativo Conserve Italia – europejskiego lidera przemysłu przetwórczego.
Swą obecność na rynku propaguje angażując gwiazdy TV i kina, np. wyrób „Pomodori pelati (pomidory obrane)” reklamuje światowej sławy aktor francuski, Gerard Depardieu.
CIRIO dogląda starannie każdej fazy produkcji i stosuje tylko techniki rolnicze nie zagrażające środowisku.