- Sterowanie mikroprocesorem, 9-stopniowa, inteligentna charakterystyka ładowania
- Stabilne utrzymywanie funkcji ładowania
- Diagnoza i ładowanie mocno rozładowanych akumulatorów
- Izolowane zaciski tzw. krokodylki z kablami o długości 1,5m
- Kabel sieciowy o długości 1,5m
- Obudowa (IP65) akumulatora odporna na zachlapanie i zapylenie
- Pojemność akumulatora 1,2Ah – 120Ah
- Parametry wejścia: 220-240V AC 50 Hz
- Parametry wyjścia: 6V 2A / 12 V 2/4A
Prostownik przeznaczony jest do wszelkiego typu akumulatorów kwasowych (samochodowych), żelowych, MF, AGM. SLA
Pasuje do samochodów, motocykli, skuterów, jachtów, łodzi, wózków widłowych, traktorków i innych pojazdów/urządzeń wykorzystujących akumulatory 6V/12V o pojemności 1,2-120Ah.
- automatyczna kontrola naładowania akumulatora - po osiągnięciu określonego napięcia,
- tryb "zimowy" - gwarantuje pełne naładowanie akumulatora, nawet w bardzo niskiej temperaturze otoczenia
- funkcja diagnozy skrajnie rozładowanych i zużytych akumulatorów - w przypadku wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości, ładowanie zostanie przerwane - a ładowarka wyświetli kod błędu, który będzie symbolizował konkretną usterkę akumulatora,
- tryb podtrzymywania - po pełnym naładowaniu, ładowarka przełącza się w tryb monitorowania napięcia, zapewniając pełną wydajność akumulatora, bez ryzyka jego przeładowania nawet jeżeli zostanie pozostawiony na dłuższy czas bez opieki, co ważne, nawet po przerwie w dopływie prądu AC proces ładowania/podtrzymywania napięcia będzie kontynuowany automatycznie,
- podtrzymanie pamięci - dzięki temu, ładowarka zapamiętuje ostatnio wybrany tryb pracy i w przypadku braku zasilania wznowi ładowanie w tym samym trybie,
- zastosowano specjalną szczelną obudowę IP65 - ładowarka może być używana w środowisku zapylonym i wilgotnym.
Działanie ładowarki jest sygnalizowane odpowiednimi ikonami na czytelnym wyświetlaczu LCD:
- 1 etap - diagnostyka. Ładowarka dokonuje analizy czy akumulator może przyjąć ładunek, czy nie. Pozwala to na uniknięcie ładowania wadliwie działającego akumulatora.
- 2 etap - Odsiarczanie: Prostownik może zregenerować nawet najbardziej rozładowany akumulator przy napięciu do min. 1,5+/-0,5V
- 3 etap - ładowanie wstępne. Jeżeli napięcie akumulatora wynosi poniżej 12V, prostownik ładuje za pomocą prądu o niskim natężeniu aby lepiej chronić akumulator.
- 4 etap - łagodny rozruch. Stopniowe ładowanie aż do osiągnięcia maksymalnego natężenia bez gwałtownych skoków.
- 5 etap - CC1. CC2. CC3 (Prąd stały). Szybka zmiana prędkości, zmiana natężenia w zależności od stanu akumulatora. Wpływa to pozytywnie na żywotność akumulatora.
- 6 etap - CV (napięcie stałe). Akumulator jest ładowany niemal do pełna, a następnie doładowywany do 14,6V DC.
- 7 - spoczynek. Prostownik odetnie zasilanie po pełnym naładowaniu akumulatora. Pozwala to na oszczędzanie energii.
- 8 - Odnawianie: Jeśli po pełnym naładowaniu, napięcie akumulatora spadnie do 12,8V w ciągu 2 min. prostownik wykryje to automatycznie.
- 9 etap - Przywrócenie: Prostownik automatycznie wykrywa pełne naładowanie akumulatora. podtrzymanie naładowania.
- Przy spadku napięcia poniżej 12,8V wykona on ponownie powyższe etapy od czwartego do siódmego.