Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604331847
gg Monika 38692513
gg Iwona 43432495
e-mail: antykwariat@tezeusz.pl
Nr konta bankowego:
Millennium
60 1160 2202 0000 0001 9108 0703
ISBN: | 9788375872712 |
Wymiar: | - |
Nr wydania: | I |
Seria: | - |
Ilość stron: | 332 |
Ocena: | Bardzo dobry - |
Waga: | 0,89 kg |
Indeks: | 0323/54/0168 |
Rok wydania: | 2010 |
Autor: | Hejwosz Daria |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza ,,Impuls" |
Rodzaj okładki: | Twarda |
Stan: | Używana |
Opis książki
Celem książki jest przedstawienie roli edukacji uniwersyteckiej w kreowaniu elit społecznych. Wydaje się, że zamieszczone w niej rozważania można umiejscowić na pograniczu dwóch dyscyplin nauk o edukacji, jakimi są socjologia edukacji i pedagogika porównawcza. Autorka omawia więc z jednej strony społeczne funkcje uniwersytetu w kontekście zawartego w tytule publikacji problemu (z uwzględnieniem takich kategorii, jak: selekcja, stratyfikacja społeczna, kapitał społeczny etc.), a z drugiej ? kluczowym komponentem analiz autorki są studia przypadków odnoszące się do sześciu ? pretendujących do miana elitarnych ? Uniwersytetów: Harvarda, w Oksfordzie, Tokio, Heidelbergu, Kapsztadzie i Buenos Aires. Jednocześnie autorka próbuję socjologiczno-porównawczymi wywodami umieścić na tle rekonstrukcji zarówno tradycyjnych akademickich ideałów, jak i współczesnych dyskusji na temat zmian społecznej roli uniwersytetu.
Uwagi:
Oprawa nieznacznie porysowana. Brzegi stron delikatnie zakurzone.