Hamulec hydrauliczny przód Shimano Deore BR-M596, długość przewodu 100 cm
Proszę sprawdzić czy taka długość będzie pasowała do Państwa roweru. Mam na stanie, wysyłam z dnia na dzień Gotowy po przykręceniu i do natychmiastowego użytku.
UWAGA !!! Bardzo ważne hamulec ma dźwignię pod starsze mocowanie I-SPEC typ A . Jeśli masz manetki mocowane na obejmę , to nie ma problemu. Jeśli chcesz założyć bezpośrednio pod klamkę tego hamulca , to upewnij się , czy masz odpowiednie mocowanie.
Uwaga! Na mojej innej aukcji mam np manetki XT 2/3 x 10 , które pasują idealnie pod I-SPEC B ale mają też adapter pod I-SPEC A (czyli pasują do sprzedawanych przeze mnie hamulców)
- Producent : Shimano
- Klasyfikacja: grupa Deore
- Hamulec pracuje na oleju mineralnym , Przy wymianie i innych czynnościach serwisowych NIE WLEWAĆ OLEJU HAMULCOWEGO DOT , bo uszkadza hamulec.
- Model klamki: lewa BL-M596 , mocowanie do manetki I-SPEC typ A (uwaga nie pasują tu manetki z mocowaniem I-SPEC B -TYPE)
- Model zacisku: BR-M596
- Przewód: SM-BH90 czarny
- Długość przewodu : 100 cm
- Zastosowane okładziny: żywiczne , model Shimano A01S (inne niż w modelu zacisku BR-M615 ) jednak też cały czas dostępne w ofercie Shimano oraz jako zamienniki z innych firm( A01S idzie np do XTR BR-M975, M966 , M965 , XT BR-M775 , M765, SLX BR-M665)
- Adapter: -brak , goły zacisk w standardzie PM
- Załączona tarcza hamulcowa - brak
- Oliwka i bolczyk do skracania przewodu - NIE MA ICH W KOMPLECIE , możesz dokupić na moich aukcjach , oraz lejek i olej mineralny
- Zacisk: konstrukcja z przeciwległymi tłoczkami zwiększa siłę hamowania, łatwość jednokierunkowego odpowietrzania przez śrubę
- Klamka: krótka klamka na 1,5 palca ,nowa konstrukcja ze wspomaganiem Servo Wave, obejma typu zawiasowego (łatwość montażu bez konieczności zdejmowania chwytów), kompatybilna z manetkami I-SPEC typ A , dodawanie oleju i odpowietrzanie powinno odbywać się za pomocą lejka Shimano(SM-DISC), przez otwór umieszczony w dekielku klamki
- Cena obejmuje przedni hamulec , zalany olejem (gotowy do użycia), w komplecie są okładziny oraz śruby montażowe.
- HAMULEC NIE MA ADAPTERU , tylko goły zacisk w standardzie PM. Jeśli ktoś potrzebuje adapterów , to należy je dokupić osobno. Koszt od 26-29 zł
- Waga : 293g (wagi podane bez śrub montażowych)
- Wersja: bez pudełka fabrycznego
- Załączona mała instrukcja Shimano
Uwagi dotyczące hamulców hydraulicznych:
1. Amortyzator musi mieć mocowanie do zamocowania zacisku hamulca , rama z tyłu także. Mocowania występują IS i PM. (objaśnię poniżej, w uwagach dotyczących adapterów)
2. Piasty muszą być przystosowane do zamocowania tarczy hamulcowej. Do odpowiednich adapterów są rożnej wielkości tarcze. Tarcze mają 2 rodzaje mocowań , na 6 śrub oraz na Center Lock(wielowpust) . Piasta w kole także musi mieć odpowiednie mocowanie i pasować do wybranej tarczy( 6 śrub lub Center Lock)
3. Wszystkie hamulce Shimano pracują na oleju mineralnym. Nie zalewamy ich Dot -em, ponieważ uszkadza on cylinderki i tłoczki. Na oleju hamulcowym Dot pracują hamulce Avid, Hayes , a na mineralnym Shimano, Tektro, Magura.
4. Do odpowietrzenia ,czy też uzupełnienia oleju najlepiej użyć lejka Shimano SM-DISC. Przy odpowietrzaniu jak i przy skracaniu przewodów potrzebny jest dodatkowy olej , minimum 50 ml.
5. Jeśli załączone instrukcje są mało czytelne , można odpowiednie łatwo znaleźć w internecie, zarówno oryginalne instrukcje Shimano, jak i filmy pokazujące czynności serwisowe wykonane przez specjalistów z branży rowerowej.
Uwagi ogólne dotyczące doboru adapterów PM i IS:
1. Ważne jest czy adapter ma być użyty z przodu czy z tyłu.
2. Proszę dokładnie określić i sprawdzić jaką Państwo chcą zastosować wielkość tarczy (160 mm, 180 mm, czy 203 mm).
3. Czy nie przeszkadza nic w zamocowaniu wybranej wielkości oraz czy amortyzator jest przystosowany do danej wielkości tarczy (np. większość amortyzatorów trekkingowych 28" mogą przyjąć maksymalnie tarczę 180 mm)
4. Mocowanie w amortyzatorze spotyka się PM oraz IS. IS wygląda tak że adapter jest przykręcany prostopadle do koła , a gdy jest mocowanie PM ,to przykręca się równolegle do koła.
5. W ramach głownie występują mocowania IS ale ostatnio można spotkać także mocowania PM.
6. Gdy mamy z przodu mocowanie PM i zacisk też ma mocowanie PM , to przy tarczy 160 mm , nie jest potrzebny adapter ale gdy chcemy zastosować tarczę 180 mm , to stosujemy adapter PM/PM 180 przód.