Komplet hamulców hydraulicznych Shimano BR-M395 czarnych , długości przewodów przód 75 , tył 150 cm
Komplet hamulców gotowych do przykręcenia. Hamulce zalane, odpowietrzone , tylko przykręcić.
UWAGA !! Przedni hamulec ma klamkę BL-M395 , a tylny (prawy) ma klamkę model BL-M396 . Różnią się bardzo minimalnie , Proszę porównać zdjęcie numer 2 i zdjęcie nr 3. Klmaki różnią się tylko ,że 396 ma czarną zabudowaną śrubę , a w M395 przedniej widać ten element srebrny.
- Producent : Shimano
- Klasyfikacja: pozagrupowe, klasą odpowiadają grupie Acera/Alivio
- Hamulce pracują na oleju mineralnym , Przy wymianie i innych czynnościach serwisowych
- NIE WLEWAĆ OLEJU HAMULCOWEGO DOT , bo uszkadza hamulec.
- Model klamki lewa , przód: BL-M395 czarna
- Model klamki prawa , tył: BL-M396 czarna
- Model zacisków: BR-M395 czarne
- Przewód: SM-BH59 czarny
- Zastosowane okładziny: żywiczne , model Shimano B01S
- Długość przewodów : przód 75 cm , tył 150 cm
- Adaptery: przód -brak , tył - brak
- Załączone tarcze hamulcowe - brak
- Zacisk: konstrukcja z przeciwległymi tłoczkami zwiększa siłę hamowania, łatwość odpowietrzania przez śrubę
- Klamka: dobrze wyprofilowana , zapewni maksimum kontroli, dodawanie oleju i odpowietrzanie może się odbywać za pomocą lejka Shimano(SM-DISC), przez otwór umieszczony w dekielku klamki
- Cena obejmuje przedni i tylny hamulec , zalane olejem (gotowe do użycia), w komplecie są okładziny oraz śruby montażowe.
- HAMULEC PRZEDNI NIE MA ADAPTERU , tylko goły zaciski w standardzie PM. Jeśli ktoś potrzebuje adapteru , to należy je dokupić osobno. Koszt od 20-29 zł
- HAMULEC TYLNY NIE MA ADAPTERU , tylko goły zaciski w standardzie PM. Jeśli ktoś potrzebuje adapteru , to należy je dokupić osobno. Koszt od 20-29 zł
- Waga : przód 296 g , tył 326 g (wagi bez śrub montażowych)
- Wersja: bez pudełka, OEM
- Załączona mała instrukcja Shimano
- HAMULCE GOTOWE DO ZAŁOŻENIA, ODPOWIETRZONE I ZALANE OLEJEM
Uwagi dotyczące hamulców hydraulicznych:
1. Amortyzator musi mieć mocowanie do zamocowania zacisku hamulca , rama z tyłu także. Mocowania występują IS i PM. (objaśnię poniżej, w uwagach dotyczących adapterów)
2. Piasty muszą być przystosowane do zamocowania tarczy hamulcowej. Do odpowiednich adapterów są rożnej wielkości tarcze. Tarcze mają 2 rodzaje mocowań , na 6 śrub oraz na Center Lock(wielowpust) . Piasta w kole także musi mieć odpowiednie mocowanie i pasować do wybranej tarczy( 6 śrub lub Center Lock)
3. Wszystkie hamulce Shimano pracują na oleju mineralnym. Nie zalewamy ich Dot -em, ponieważ uszkadza on cylinderki i tłoczki. Na oleju hamulcowym Dot pracują hamulce Avid, Hayes , a na mineralnym Shimano, Tektro, Magura.
4. Do odpowietrzenia ,czy też uzupełnienia oleju najlepiej użyć lejka Shimano SM-DISC. Przy odpowietrzaniu jak i przy skracaniu przewodów potrzebny jest dodatkowy olej , minimum 50 ml.
5. Jeśli załączone instrukcje są mało czytelne , można odpowiednie łatwo znaleźć w internecie, zarówno oryginalne instrukcje Shimano, jak i filmy pokazujące czynności serwisowe wykonane przez specjalistów z branży rowerowej.
Uwagi ogólne dotyczące doboru adapterów PM i IS:
1. Ważne jest czy adapter ma być użyty z przodu czy z tyłu.
2. Proszę dokładnie określić i sprawdzić jaką Państwo chcą zastosować wielkość tarczy (160 mm, 180 mm, czy 203 mm).
3. Czy nie przeszkadza nic w zamocowaniu wybranej wielkości oraz czy amortyzator jest przystosowany do danej wielkości tarczy (np. większość amortyzatorów trekkingowych 28" mogą przyjąć maksymalnie tarczę 180 mm)
4. Mocowanie w amortyzatorze spotyka się PM oraz IS. IS wygląda tak że adapter jest przykręcany prostopadle do koła , a gdy jest mocowanie PM ,to przykręca się równolegle do koła.
5. W ramach głownie występują mocowania IS ale ostatnio można spotkać także mocowania PM.
6. Gdy mamy z przodu mocowanie PM i zacisk też ma mocowanie PM , to przy tarczy 160 mm , nie jest potrzebny adapter ale gdy chcemy zastosować tarczę 180 mm , to stosujemy adapter PM/PM 180 przód.