ZESTAW HAMULCÓW TARCZOWYCH
SHIMANO DEORE
TYLNY4 Tłoki KLAMKA - BL-M6100 ZACISK - BR-M6120 Długość przewodu - 1700mmOkł Met D02SB/Rad
KOLOR CZARNY
BR-M6120
SHIMANO DEORE — 4-tłoczkowy — ICE TECHNOLOGIES — zacisk hydraulicznego hamulca tarczowego
Zacisk hamulca SHIMANO DEORE M6120 gwarantuje niezawodne działanie układu hamulcowego oraz dużą siłę hamowania w każdych warunkach. Zacisk 4-tłoczkowy daje większą pewność i kontrolę podczas zjazdów.
- Doskonała modulacja zapewnia optymalną siłę hamowania
- Szybkie cofanie tłoczka
- Wydajny 4-tłoczkowy zacisk hamulca tarczowego
BL-M6100
SHIMANO DEORE — dźwignia hydraulicznego hamulca tarczowego — I-SPEC EV
Dźwignia hamulca SHIMANO DEORE BL-M6100 zapewnia szybszą reakcję hamulca i krótszy skok jałowy, co przekłada się na intuicyjne hamowanie, więc możesz skoncentrować się na szlaku. Dźwignia przerzutki I-SPEC EV ma szerszy zakres regulacji pozwalający na precyzyjne dopasowanie do potrzeb kolarza.
- Intuicyjne, wydajne hamowanie
- Szybsza reakcja hamulca dzięki krótszemu skokowi jałowemu
- Dopasowany do kolarza kokpit o zoptymalizowanym działaniu
- Skuteczna kontrola hamowania
- Dodatkowy punkt styku zwiększający sztywność dźwigni hamulca
- 10-stopniowy zakres regulacji obrotowej w przypadku dźwigni przerzutki I-SPEC EV
TECHNOLOGIA
Układ hamulców tarczowych z zaciskiem hamulcowym o przeciwsobnych tłoczkach o różnej średnicy. W tym układzie siła hamowania jest przenoszona na tarczę hamulcową przez mniejszy tłoczek w przedniej części zacisku oraz przez większy tłoczek, o silniejszym nacisku, znajdujący się w jego tylnej części. Zapobiega to biciu tarczy hamulcowej i w znacznym stopniu redukuje głośność pracy.
Ponadto 4-tłoczkowy zacisk zwiększa obszar styku tarczy hamulcowej przy zachowaniu niewielkich rozmiarów. Efektywnie umiejscowione klocki mogą być w razie potrzeby regulowane, pozwalając uzyskać stabilny nacisk na tarczę. Połączenie tego układu z dźwignią SERVOWAVE zwiększa siłę hamowania aż o 50% w porównaniu z poprzednim modelem. Zaawansowany układ hamulców tarczowych SAINT/ZEE, dopasowujący się do różnych stylów jazdy, zapewnia stabilną siłę hamowania i znakomitą modulację.
Ścieranie się tarczy i klocków (na przykład podczas hamowania na długich zjazdach) pogarsza skuteczność hamowania. Firma SHIMANO zastosowała tarcze ICE TECHNOLOGIES oraz klocki ICE TECHNOLOGIES w celu doskonałego chłodzenia i stałej wydajności. Tarcza hamulcowa ma strukturę 3 warstwą ze stali nierdzewnej, aluminium i stali nierdzewnej, co zapewnia lepsze odprowadzanie ciepła, pozwalając obniżyć temperaturę powierzchni z 400˚C do 300˚C. Klocek ma użebrowanie rozpraszające ciepło. Warstwowa tarcza i ożebrowanie rozpraszające ciepło wydłużają okres eksploatacji klocków, redukują hałas i zanik siły hamowania oraz są lekkie.
Technologia „ONE WAY BLEEDING” została opracowana z myślą o łatwym i szybkim usuwaniu powietrza z układu hydraulicznego. Prowadzenie przewodów olejowych w układzie zostało uproszczone w celu zapobieżenia uwięzieniu pęcherzyków powietrza w układzie.
Jednokierunkowe prowadzenie oleju w połączeniu z lejkiem i olejem mineralnym tworzy łatwy i czysty układ odpowietrzania.
Po naciśnięciu dźwigni hamulca SERVOWAVE początkowe działanie linki jest szybkie, tak że konieczny jest jedynie niewielki ruch dźwigni, aby doprowadzić do kontaktu klocków z tarczą hamulcową. Czynnik zwiększający siłę działa błyskawicznie przy kontakcie okładzina-tarcza, dzięki czemu większy skok dźwigni daje większą siłę hamowania przy lepszej kontroli.
I-SPEC EV tworzy uporządkowany i praktyczny kokpit poprawiający koncentrację oraz dający większą elastyczność szerszej grupie rowerzystów.
Korzyści i funkcje
-
Większy zakres regulacji daje rowerzystom o różnych stylach jazdy, preferencjach i budowie ciała możliwość dobrania optymalnego położenia.
Ergonomiczna konstrukcja, lepszy dostęp do dźwigni i lekkość działania poprawiają komfort oraz koncentrację rowerzysty.