Kontakt tel. 697 771 779 lub mailowo.
Zdjęcia haka są poglądowe.
Do sprzedania mam używany, kompletny hak holowniczy, firmy Westfalia do Audi A6 C6 4F Avant fwd i Quattro (oryginalnie montowany w w/w Audi ) z używanym oryginalnym sterownikiem audi oraz kompletną instalacją elektryczną 13 pinową.
Hak posiada niezbędną do zalegalizowania tabliczkę znamionową.
Sprzedawana instalacja obejmuje:
- kompletną wiązkę elektryczną z wtyczkami do oryginalnie stosowanego sterownika haka (od gniazda haka do sterownika i włączenia w instalację pojazdu), oraz złączem do przycisku zwalniającego - wszystkie przewody są opisane i przygotowane do podłączenia w samochodzie;
- Hak holowniczy Westfalia - przeznaczony do zawieszenia 1BA,1BE, 1BV, 1BR - hak pasuje zarówno do pojazdów z lat 2005-2011;
- Oryginalny sterownik haka;
- Gałka zwalniająca z uchwytem typu Avant;
- Instrukcję podłączenia wiązki elektrycznej - która krok po kroku wskazuje sposób podłączenia instalacji w pojeździe.
Typowe pytania:
- Czy każdy oryginalny hak od Audi A6 C6 pasuje do każdego modelu?
Nie jest prawdą że każdy zestaw haka do AUDI A6 C6 jest taki sam i pasuje do każdego modelu - hak i jego wyposażenie różni się w zależności od tego czy jest to AVANT, SEDAN czy ALLROAD i jaki posiada typ zawieszenia: 1BA,1BE, 1BV, 1BR, 2MB, 1BS, 1BK;
-Co to znaczy "kompletna instalacja elektryczna"?
Kompletna instalacja elektryczna - to instalacja która jest tak przygotowana aby jej wpięcie w układ elektryczny nie wymagało dodatkowych przeróbek, modyfikacji.
-Czy "starą / zdemontowaną" instalację oryginalnego haka można wpiąć plug&play?
Instalacja elektryczna haka A6 C6 fabrycznie zamontowanego w aucie jest zintegrowana z instalacją samochodu i nawet po bezpośrednim wyjęciu jej w całości z pojazdu i wyodrębnieniu (co praktycznie się nie zdarza) nie ma możliwości bez koniecznych przeróbek jej ponownego montażu w innym egzemplarzu A6. Podłączenie instalacji haka wymaga wpięcia się w sygnały i zasilania auta - nie ma instalacji plug&play (poprzez wpięcie np. wtyczki);
-Co to znaczy "gotowy do montażu"?
Oznacza to że zestaw jest kompletny aby go zainstalować w aucie - nie wymaga dokupowania żadnych elementów (wyjątek stanowi uchwyt linki który należy dokupić w zależności od modelu oraz ewentualne śruby montażowe). Wszystkie przewody są dokładnie opisane, a instrukcja wskazuje dokładne miejsca wpięcia w instalację samochodu, sposób montażu mechanicznego, lokalizację elementów.
Trochę teorii….
Hak nosi nazwę „automatyczny”, niektórzy nazywają go elektrycznym co sugeruje że jest on rozkładany elektrycznie…. jest to błędne stwierdzenie. Hak zwalniany jest za pomocą cięgna w bagażniku (opada w dół), aby dokończyć jego rozkładanie należy ręcznie podciągnąć hak do góry. Co do dokładnej instrukcji obsługi takiego haka odsyłam do zapoznania się z instrukcją pojazdu gdzie poświęcone jest temu kilka stron.
Instalacja oświetleniowa Audi A6 C6 nie jest typową instalacją (jak w starszych modelach) opartą na włącznikach i przekaźnikach. Sterowanie oświetleniem realizowane jest za pomocą specjalnego sterownika, który steruje oświetleniem na podstawie sygnałów przesyłanych po szynie CAN, kontrolując jednocześnie sprawność żarówek. Między innymi dla tego, nie jest możliwe podłączenie oświetlenia przyczepy równolegle pod żarówki w lampach – system natychmiast rozpozna to jako awarię oświetlenia i odłączy zasilanie danego obwodu sygnalizując to na wskaźnikach licznika.
System zastosowany w hakach „automatycznych” firmy Westfalia opiera się na sterowniku tzw. rozpoznawania przyczepy. Sterownik po rozłożeniu haka i fizycznym podpięciu oświetlenia przyczepy rozpoznaje jej obecność, wprowadza korektę działania systemu ESP, wyłącza system PDC parktronic (jeżeli jest zainstalowany), sygnalizuje na desce rozdzielczej nie zabezpieczony hak, sygnalizuje uszkodzone żarówki w przyczepie.
UWAGA
W pojeździe z zawieszeniem pneumatycznym, oryginalny sterownik po rozpoznaniu podpięcia przyczepy wstrzymuje regulację wysokości - w innym przypadku może dojść do szybkiego wyeksploatowania zawieszenia.