GRAFOPOMOCNIK LINIA - 42 KARTKOWY
EWA LIGIĘZA
„Grafopomocnik opracowany przez Ewę Ligięzę, stanowi dobrą pomoc do pracy z dziećmi z objawami dysgrafii. Grafopomocnik jest pomocą dydaktyczna, wskazaną do wykorzystania w celach profilaktycznych dysgrafii w młodszych klasach szkoły podstawowej, a także może pełnić funkcje pomocy terapeutycznej niezależnie od wieku dziecka”
Cytat pochodzi z Materiałów dla nauczycieli – Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Departament Zwiększania Szans Edukacyjnych MEN.
Poniższe przykłady pokazują, że uczeń źle planuje zapis na przestrzeni kartki. Litery mają różny kąt nachylenia, różną wysokość. Brak kontroli nad zapisem wielkiej litery. Wszystkie te mankamenty znikają w Grafopomocniku.
Pismo jest jednym z narzędzi komunikacji człowieka. Zazwyczaj dysgrafia lub brzydkie pismo jest objawem znacznie utrudniającym życie szkolne dziecka. Wielu jest uczniów, których zeszyty przedmiotowe mimo starań przypominają brudnopisy. Koślawe litery, skreślenia, wiele „charakterów pisma” w jednym zeszycie, nieczytelne fragmenty, braki w notatkach. Taki stan rzeczy powoduje, że uczniowie nie porozumiewają się przy pomocy pisma, nie uczą się również ze swoich notatek. Problemem okazuje się odczytywanie ich prac podczas sprawdzianu i egzaminów.
Moje wieloletnie poszukiwania różnych rozwiązań w tym propozycja zmiany pisma na drukowane lub tzw. biblioteczne, nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Dopiero opracowanie innego pola do zapisu tekstu, jak również kratki o innych wymiarach, przyniosło niebywały efekt. Opracowane przeze mnie i opatentowane (Urząd Patentowy RP-wzór patentowy Nr 15 205) zeszyty pod nazwą „GRAFOPOMOCNIK” mają inne pole do zapisu tekstu, którego zadaniem jest „porządkowanie przestrzeni”. Likwiduje tym samym przyczyny brzydkiego zapisu. Powoduje, że koordynacja ręka-oko przebiega w sposób niezakłócony, pozwala na właściwe planowanie i ocenę relacji wzrokowo-przestrzennych, swobodę w wykonywaniu ruchów precyzyjnych. Zapis nabiera płynności, litery są prawidłowo łączone, o jednakowej wysokości. Pisany tekst jest czytelny. Niezwykle istotne jest również wprowadzenie innego odcienia kartki (beżowy) a także specjalny, antypoślizgowy rodzaj papieru. Tradycyjny biały kolor w zderzeniu z czarną liniaturą stwarzał zbyt silny kontrast, ograniczając jakby pole widzenia. Poprawę od wyraźnej, po bardzo wyraźną uzyskano u 100% uczniów! A co najważniejsze efekty są tak widoczne, że cieszą samych uczniów, którzy w pełni akceptują nową strukturę zapisu.
Opracowano trzy rodzaje GRAFOPOMOCNIKÓW:
- GRAFOPOMOCNIK w „linie” – 16 kartkowy – klasy I-III: pole tekstowe ma większą wysokość
- GRAFOPOMOCNIK w „linie” – 42 kartkowy od klasy IV-ej: pole tekstowe nieco niższe
- GRAFOPOMOCNIK w kratkę – 16 i 42 kartkowy o innych wymiarach kratki – uczeń pisze jedną cyfrę w jednej kratce
Sposób dostawy | Koszt dostawy | |||
Płatność z góry | Płatność przy odbiorze | |||
|
7,50 zł | 11 zł | ||
|
4,90 zł | 6,90 zł | ||
|
11,00 zł | 14,00 zł | ||
|
0,00 zł | 0,00 zł |
Zdjęcie i opis ze strony wydawcy