Gra wyścig Koniki Carrousel, Janod
Gra wyścig Koniki francuskiej marki JANOD to wspaniała zabawa dla dwóch do czterech osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Zestaw zawiera planszę, wykonaną z solidnego kartonu oraz drewniane elementy: 8 pionków w kształcie kolorowych uśmiechniętych koników i 1 kostkę. Zadaniem graczy jest doprowadzenie swoje konie do środka planszy. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.
Gra rozwija koncentrację i pamięć (ma wiele zasad), zdolności motoryczne i wspiera naukę liczenia.
Gra została zaprojektowana we Francji. Zapakowana jest w estetyczne pudełko. Idealnie nadaje się na prezent.
Janod od 1970 roku niezmiennie projektuje zabawki, które są synonimem innowacyjności, francuskiego designu i najwyższej jakości. Unikalne zabawki Janod tworzone są z drewna i innych doskonałych materiałów, a przede wszystkim z dziecięcych marzeń! Janod – JUST PLAY
kategoria: gry
seria: Carrousel
indeks: J02744
producent: Janod
wiek: 4-8 lat
liczba elementów: 1 plansza + 8 pionków + 1 kostka
materiał: karton, drewno
design: Francja
wymiary produktu: plansza 28 x 28 cm
waga produktu: 0,35 kg
wymiary opakowania: 15,8 x 4,5 x 25 cm
bezpieczeństwo i jakość: EN71-1; EN71-2, EN71-3; REACH
INSTRUKCJA
KOD PRODUCENTA: J02744
WIEK: 4-8 lat
LICZBA GRACZY: 2-4
ELEMENTY: 1 kartonowa plansza + 8 drewnianych pionków + 1 drewniana kostka
CZAS ROZGRYWKI: 30 minut
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Rozłóż planszę i umieść pionki-konie w odpowiadających im kolorem stajniach – rogach planszy.
ZASADY GRY
Każdy z graczy wybiera dla siebie kolor figur (każdy ma 2 konie). Gracze kolejno rzucają kostką. Ten, który wyrzuci największą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Pionki poruszają się po planszy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. By koń gracza mógł opuścić stajnię, gracz ten musi wyrzucić 6 oczek na kostce. Wówczas umieszcza on jednego ze swoich koni na pozycji startowej, tj. polu z gwiazdką i ponownie rzuca kostką. Jeśli znów wyrzuci 6 oczek, może wyprowadzić ze stajni drugiego konia.
Gracz przesuwa konia do przodu o liczbę pól, odpowiadającej liczbie oczek, wyrzuconych na kostce. Żaden koń nie może wyprzedzić innego, więc jeśli dotrze do pola, na którym jest już inny koń, musi się cofnąć o pozostałą liczbę oczek. Jedno pole może zajmować tylko jeden koń, więc jeśli trafi na już zajęte pole, zajmuje to miejsce, a koń, który się tam znajduje, musi wrócić do stajni. Aby koń, który wrócił do stajni, mógł ją znów opuścić, gracz musi ponownie wyrzuć na kostce 6 oczek.
Po pokonaniu całej trasy wokół planszy („obejściu” całej planszy), gracz musi ustawić konia przed polem z numerem 1 (jednolite pole, bez żadnego dodatkowego wzoru) w kolumnie, która odpowiada mu kolorem. Jeśli wyrzuci zbyt dużą liczbę oczek, musi cofnąć pionek o pozostałą różnicę. Na przykład jeśli od pola tuż przed 1 gracza dzielą 3 kroki, a na kostce wyrzuca 4 oczka, rusza pionek o te 3 kroki do przodu i cofa o 1. W kolumnie każdy koń przesuwa się o wyrzuconą liczbę kroków – od 1 do 6. Jeśli gracz wyrzuci zbyt dużą liczbę oczek, musi cofnąć pionek o pozostałą różnicę (jak w przykładzie powyżej). Kiedy trafi na pole nr 6, gracz musi wyrzucić kolejną 6, aby jego koń mógł zakończyć grę. Do momentu wyrzucenia drugiej 6 przez gracza, koń nie zmienia już położenia. Zwycięża gracz, którego oba konie dotrą do końca wyścigu.
Szybsza wersja gry: każdy gracz może grać tylko jednym koniem.
CEL GRY
Celem gry jest dotarcie do pola na środku planszy. Wygrywa gracz, który doprowadzi tam oba swoje konie jako pierwszy.