Gra Warcaby SS01_5900221002096_GRAN0084
Granna
Wiek graczy: 6+ Liczba graczy: 2 Zawartość pudełka: - 24 piony - plansza - instrukcja Jedna z najpopularniejszych gier dla dwóch osób. Wykaż się umiejętnością przewidywania i zbij wszystkie piony przeciwnika lub je zablokuj! Cel gry Celem gry jest zbicie wszystkich pionów przeciwnika lub zablokowanie tych, które zostały na planszy - tak, by przeciwnik nie miał możliwości wykonania ruchu. Przygotowanie do gry Gracze kładą po 12 swoich pionów na czarnych polach. Piony należy rozłożyć w trzech pierwszych rzędach - każdy z graczy po swojej stronie planszy. Przebieg rozgrywki Grę rozpoczyna osoba grająca białymi pionami. Gracze wykonują ruchy na zmianę. W jednym ruchu dowolnie wybrany pion może zostać przesunięty o jedno pole do przodu po przekątnej (na skos) - o ile pole, na którym ląduje, jest wolne. Bicie pionem Gracz wykonuje bicie, gdy jego pion znajdzie się obok pionu przeciwnika, a znajdujące się za nim pole jest wolne. Bijąc, gracz przeskakuje swoim pionem przez pion przeciwnika i zatrzymuje się na następnym polu. Jeżeli po przeskoczeniu przez jeden pion przeciwnika istnieje możliwość kolejnego bicia, to trzeba je wykonać. Bić można zarówno do przodu, jak i do tyłu. Bicie jest obowiązkowe;nie można z niego zrezygnować na rzecz innego ruchu. Jeżeli gracz ma kilka możliwości bicia, musi zdecydować się na ruch, dzięki któremu zbije jak najwięcej pionów i damek przeciwnika. Zbite piony są usuwane z planszy po zakończeniu ruchu. Zamiana w damkę Gdy pion dojdzie do ostatniego rzędu szachownicy, zamienia się w damkę. Damkę oznacza się poprzez ułożenie jednego pionu na drugim. Damka może poruszać się o dowolną liczbę pól, w dowolną stronę po przekątnej. Podobnie jak pion, damka bije, przeskakując przez piony i damki przeciwnika, ale tylko ona może przeskakiwać przez dowolną liczbę wolnych pól - zarówno przed biciem, jak i po nim. Koniec gry Wygra ten, kto zbije wszystkie piony przeciwnika lub zablokuje te, które zostały na planszy, pozbawiając przeciwnika możliwości wykonania ruchu. Jeśli gracze nie są w stanie tego osiągnąć - gra kończy się remisem.
ean 5900221002096
Cena za jedną sztuke .
- Format: 115 / 195 / x
- Autorzy: praca zbiorowa
- Data publikacji: 2015-02-24
- Kod producenta: GRAN
- Wydawnictwo: GRANNA
- ISBN: 5900221002096