Gra Prawda czy Wyzwanie
Alexander 2109
Prawda czy Wyzwanie
Śmiała gra towarzyska dla odważnych. Gracze stają w obliczu wyzwań i muszą zmierzyć się z trudnymi pytaniami. Przygotuj się na ekscytującą zabawę ze swoimi przyjaciółmi, pełną szaleństw i wyzwań. Czekają cię zwariowane zadania, zaskakujące pytania, trudne decyzje, mnóstwo śmiechu i zabawnych sytuacji.
SZCZEROŚĆ, ODWAGA, ZABAWA!
Wyjątkowa jakość wykonania produktu.
Zawartość opakowania:
- plansza - 1 szt.,
- klepsydra - 1 szt.,
- pionki drewniane - 6 szt.,
- karty dwustronne „Prawda”- 55 szt.,
- karty dwustronne „Wyzwanie”- 55 szt.,
- karty dwustronne „Dla odważnych”- 55 szt.,
- żetony - 80 szt.,
- znaczniki drewniane - 18 szt.,
- kostka - 1 szt., instrukcja
„Prawda czy Wyzwanie” to typowo towarzyska gra, w której nikt nie zwraca uwagi na punktację, a po prostu na dobrą zabawę. Odpowiadanie na pytania w gronie bliskich osób to pretekst do lepszego poznania siebie lub przełamania lodów w nowym towarzystwie.
W pudełku z „Prawda czy Wyzwanie” znajdziemy przede wszystkim ogromną liczbę kart. Dokładnie po 55 sztuki w każdej z trzech kategorii. Ponieważ karty są dwustronne, to daje nam w sumie 930 zadań! Zielone karty to pytania, czerwone zadania, a szare po jednej stronie mają pytanie, a po drugiej wyzwanie.
Poza tym znajdziemy tu jeszcze klepsydrę, drewniane pionki i znaczniki dla każdego z graczy i kostkę.
Każdy z graczy stawia swój pionek na polu start, a przed sobą trzy znaczniki we własnym kolorze. Po kolei gracze rzucają kością i przesuwają swój pionek o wyznaczoną liczbę pól. Kolor pola, na którym się stanie wyznacza kolor karty, którą pobiera jeden z graczy i kieruje zawarte na niej pytanie lub wyzwanie do gracza, który przesunął pionek. Niektóre zadania wymagają wykonania czegoś w określonym czasie – wówczas używa się załączonej do pudełka klepsydry.
Jeżeli gracz wykona poprawnie zadanie lub udzieli odpowiedzi na pytanie – otrzymuje pchełkę. Ma on także prawo uchylić się od odpowiedzi lub wykonania zadania, ale wówczas musi odrzucić jeden z trzech znaczników. Jeżeli straci trzeci znacznik – odpada z gry. Może się także zdarzyć, że w trakcie wykonanego zadania, graczowi nie uda się go zrealizować poprawnie lub w wyznaczonym czasie. Wówczas nic on nie traci, ale też niczego nie zyskuje.
Następnie kolejka przechodzi na kolejną osobę. Gra kończy się w zależności od wybranej opcji: po określonej liczbie okrążeń, po wyczerpaniu wszystkich kart lub po rozdaniu wszystkich pchełek. Wygrywa osoba, która zgromadzi najwięcej pchełek.
Alternatywnie można grać na tzw. fanty, czyli zamiast odrzucania znaczników pozbywać się np. części ubrań. Jeżeli gramy w rodzinnym gronie można także usunąć z gry szare karty, nazywane kartami dla odważnych z racji nieco cięższych tematów.
Wiele gier towarzyskich kierowanych jest do osób, które bardzo dobrze się znają. Niektóre z kolei polecane są głównie gronie znajomym ze względu na pikantną tematykę, która nie jest poruszana przy rodzinnym stole. „Prawda czy Wyzwanie” z kolei jest bardzo uniwersalną propozycją, w którą można grać zarówno z przyjaciółmi, jak i z dziećmi czy rodzinami. Nawet szare karty „dla odważnych” nie zawierają żadnych wątków seksualnych. Mogą one jednak skłonić do poważniejszych czy bardziej krępujących wyzwań (np. „Czy podoba Ci się ktoś z tego pomieszczenia?”, „Ile czasu najdłużej się nie myłeś?” albo „Jaka jest najdziwniejsza sytuacja, w której nakryłeś swoich rodziców”). Zawsze można je jednak usunąć z talii, a w przypadku stanięcia na szarym polu wybrać czy woli się zieloną, czy czerwoną kartę.
„Prawda czy Wyzwanie” to przede wszystkim super zabawna gra. W zasadzie każde pytanie prowadzi do pozytywnych wspomnień lub zmusza nas do opowiadania o swoich sekretach, które rzecz jasna nie są niczym wielkim, ale potrafią wywołać salwy śmiechu. Przy okazji można dowiedzieć się o swoich bliskich lub nowo poznanych osobach całkiem ciekawych rzeczy. Takich, o których w zwyczajnych rozmowach się nawet nie porusza: o szalonych rzeczach, jakie robiło się w dzieciństwie, o swoich marzeniach czy preferencjach.
Wyzwania mają także charakter głównie prześmiewczy – a to będziemy odgrywać jakąś rolę, a to mówić z francuskim akcentem przez całą rundę, a to wystawią na próbę naszą kondycję. Niektóre z wyzwań są szalenie trudne do wykonania. Ile osób potrafi bowiem polizać swój łokieć, albo łydkę? Na szczęście przeważająca większość jest nie tylko prosta do zrobienia, ale wprawiająca zarówno wykonującego ją gracza jak i resztę osób w dobry humor. Pękniesz ze śmiechu, gdy Twój znajomy będzie udawał całą rundę dinozaura i dziobał Cię w ramię, albo gdy będzie udawał baletnicę. Każde pociągnięcie karty intryguje i zachęca do gry.