Gra EDUKACYJNA - dedykowana jest dla 2-4 uczestników, w wieku od 12 lat.
Czas rozgrywki zajmuje ok 20-40 minut.
Bardzo dobrej jakości produkt, stylowe forografie miast (niektóre czarno-białe), ładne pudełko.
Gra ma klimat bogatej przeszłości, patriotycznych zrywów, wezwań. Wzorem są godne postawy niezłomnych mężów stanu, lojalność wobec wybitnych przywódców mogących porwać tłumy i realizować wzniosłe i odważne cele.
"Jest styczeń 1919 roku. Przed dwoma miesiącami Polska wróciła na mapę Europy. Teraz Rzeczpospolita jak tlenu potrzebuje reform, a te może uchwalić jedynie Sejm. Choć kraj nie ma jeszcze ustalonych granic, Tymczasowy Naczelnik Państwa zarządza demokratyczne głosowanie, które wyłoni reprezentantów całego społeczeństwa. Pierwszą kampanię wyborczą II Rzeczypospolitej czas zacząć.
Wybory 1919 to dynamiczna gra planszowa, w której staniesz na czele jednej z głównych sił politycznych przedwojennej Polski i poprowadzisz ją do zwycięstwa w nadchodzących wyborach. Zagrywaj karty, walcz o największe poparcie w czterech grupach społecznych, pokonaj rywali, wprowadź pionki swoich posłów do Sejmu i zapisz się w historii II Rzeczypospolitej." - cyt z pudełka gry
Zasady ogólne:
Na mapie zaznaczono okręgi wyborcze, czyli miasta, w których zdobywamy mandaty – grupy wyborcze to: mieszczaństwo, chłopi, robotnicy i mniejszości. Każda z lokacji posiada inne reprezentacje ludności. Poszczególne ugrupowania osiągają większe wpływy wśród wybranego elektoratu i startują z przewagą w danej grupie.
W trakcie zabawy zagrywamy kolejno karty, w sumie trzy. Rękę gracza stale uzupełniamy również do trzech kart. Komplety kart uczestników zabawy są identyczne dla każdej strony, różne są tylko grupy odniesienia i liderzy.
Karta „sztab wyborczy” zwraca nam już zagraną kartę na rękę, „przedterminowe wybory” zmienia kolejność ułożenia kart miast na torze prowadzącym do wyborów, „działania wojenne” – usuwa jedną kartę miasta z toru mapy, „kampania negatywna” – usuwa z planszy społeczeństwa dowolny pionek przeciwnika zastępowany naszym kolorem, „zmiana nastrojów wyborczych” – przestawia dwa pionki na planszy społeczeństwa, „wiec sympatyków” – wstawia dwa pionki wybranego koloru w ramach danego elektoratu, lider (są nimi Wincenty Witos, Roman Dmowski, Ignacy Daszyński, Izaak Grünbaum) – działa jak „sztab wyborczy” dla zużytych kart bieżącej rundy, „agitacja” – wstawiamy pionek do wybranej grupy poparcia, „druk ulotek” – tożsame działanie.
Łatwe zasady do opanowania i wytłumaczenia.
Recenzja udostępniona przez: młodygiercownik.pl