Gra polega na zdobywaniu artykułów, które były deficytowe w PRL-owskich sklepach. To powrót do czasów, kiedy zakup konkretnego produktu był niczym wygrana na loterii. Gracz może sprawdzić, jak dałyby sobie wtedy radę.
Co Ty wiesz o PRL-u... czyli, czy umiesz robić zakupy?
Kiedy sklepy świecą pustkami, trzeba się wykazać sprytem, żeby zrealizować swoją listę zakupów. Tłumy w kolejkach, w jakich stoi się po kilka godzin w oczekiwaniu na towar, który może nie dojechać, to powód do koniecznej współpracy. Trzeba ustawić rodzinę w kilku miejscach. A jak pojawi się towar, to szybko zniknie z półek. Limity na zakup mięsa, cukru, kawy, a nawet papieru toaletowego sprawiają, że każdy musi dobrze kalkulować, co się opłaca i jak zdobyć coś więcej dla siebie. Zasady gry z pozoru wydają się proste. Trzeba tylko zrobić zakupy…
"Kolejka" doskonale sprawdzi się jako gra wielopokoleniowa. Odnajdą się w niej nie tylko starsi. Młodsze pokolenie, przy okazji wspólnej gry, może dotknąć historii życia swoich rodziców i dziadków. Wydawca zadbał o możliwość interakcji. Zastosował rozbudowane plansze ze starannie dobraną grafiką. A wygodne pudełko zapobiega rozsypywaniu elementów.