Gra Planszowa $PORTOWA WAR$ZAFKA
- Gra planszowa, w której wcielisz się w rolę młodego przedsiębiorcy, zaczynającego budować swoje imperium finansowe w stolicy!
- Kupuj nieruchomości, stawiaj apartamenty i spraw, że inni gracze nie będą w stanie równać się z Tobą pod względem majątku.
- Gra uczy jak zostać drapieżnikiem, a nie ofiarą w warszawskiej dżungli. Rzut kostką powoduje przemieszczenie się pionka oraz określoną akcję.
Gra Planszowa SPORTOWA WARSZAFKA
od $PORTOWA WAR$ZAFKA I kod producenta SPORTOWA WARSZAFKA
Gra planszowa Sportowa Warszafka to ciekawy sposób na spędzenie wieczorów ze znajomymi, kiedy leje się akwawita, Dom Perignon, MOËT czy inne sportowe trunki. Gra pokazuje, jakie są warszawskie realia i jak ciężko jest żyć na sportowo.
Specyfikacja
- Typ : Gra planszowa w stylu monopoly
- Ilość graczy : od 2 do 6
- Wiek : 18 +
Zawartość zestawu
- 1 Plansza
- 32 Apartamenty
- 14 Hoteli
- 14 Budynków
- 2 Kostki
- 6 pionków
- 80 Unikatowych Kart Okazji
- 15 Kart Bonusowych
- 28 Kart Akt Własności
- 460 Banknotów
- 1 Instrukcja
W grze wzięli udział:
- Sketch Nite, Cylindersi, High Bart, Black Garage, Deepstate CBD, Restauracje Street, MacLife, Diamentowy Rzemieślnik, Positive Ways, Budda7, Hi_5, Turtle Hype, Mr. Polska, High Media, Warsaw Night Racing, java_car_design, Wychowana w Luksusie, SLA
Przebieg gry
Jeżeli gracz, nie może zapłacić swoich należności wobec innego gracza, to zmuszony jest do sprzedaży swoich terenów. W przypadku, gdy dłużnik nie jest w stanie zapłacić wyznaczonej kwoty, oznacza to koniec gry dla niego, części nabyte oddaje do banku i to on wypłaca wierzycielowi całą kwotę. Jeżeli gracz nie może zapłacić swoich należności wobec banku (pomimo sprzedania części nabytych i wsparcia finansowego), oznacza to koniec gry dla niego. Akty własności, które zostały po bankrutach, wracają do sprzedaży.W grze obowiązuje całkowity zakaz pomocy innym graczom Wszystkie rozliczenia muszą być robione na bieżąco. Koniec gry następuje, gdy na planszy pozostanie tylko jeden gracz, w przypadku remisu, następuje liczenie majątku:
- Gotówka
- Części nabyte liczone po wartości zakupu
Gracz z największą wartością wygrywa
Zasady gry
Z pośród sześciu pionków do gry, każdy wybiera dla siebie jeden. Gracz rozpoczyna swoją kolejkę, rzucając obiema kostkami naraz, największa suma oczek z dwóch kostek, daje pierwszeństwo do rozpoczęcia gry. Od tej pory, wśród graczy, obowiązuje kolejka zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pionek przesuwa się o wyrzuconą sumę oczek na kostkach, w kierunku większych numeracji pól. Przybycie gracza na niezakupiony teren, upoważnia go do nabycia aktu, poprzez wpłacenie wyznaczonej kwoty do banku. Po wpłaceniu pieniędzy, odbieramy akt własności i umieszczamy go przed sobą, widoczną zawartością. W przypadku rezygnacji z zakupu, przez gracza, który przybył na pole, dochodzi do licytacji pomiędzy pozostałymi graczami. Cena wywoławcza licytacji to 50% wartości podanej w akcie. W licytacji nie może wziąć udziału gracz, który zrezygnował wcześniej z zakupu. Gracz, który stanął na polu oznaczonym ,,Wakacje" przemieszcza się na pole ,,Lotnisko". Gracz, który stanął na polu oznaczonym ,,Dodatkowy rzut" otrzymuje bonusowy rzut kostkami. Gracz, który stanął na polu oznaczonym ,,Okazja" lub ,,Bonus" ciągnie kartę ze środka planszy. Na karcie znajduje się polecenie, do którego gracz musi się odnieść, po wykonaniu zadania, odkładamy kartę poza grę. Jeżeli wylosowana karta okazji nakazuje nam przemieszczenie się na inne pole to w miejscu, w którym się znajdziemy nie ponosimy żadnych opłat, ani nie możemy zakupić danego ak własności. W przypadku zatrzymania się na polu należącym już do innego gracza, należy zapłacić kwotę widniejącą na akcie własności. Jeżeli właściciel się zagapił, to korzyść przepada, wraz z następnym rzutem kolejnego gracza. Komplet koloru upoważnia właściciela do pobrania podwójnej opłaty, w przypadku niezabudowanego terenu. Wyrzucenie takiej samej ilości oczek, na obu kostkach, czyli ,,dublet" oznacza dodatkowy rzut i przemieszczenie się o sumę wyrzuconych oczek w dwóch rzutach, ale w przypadku wyrzucenia dubletu ponownie, gracz idzie do aresztu, który wyłącza go na dwie kolejki, tracąc przy tym prawo do pobierania opłat oraz brania czynnego udziału w licytacjach. Pole oznaczone areszt" oraz „lotnisko" są miejscami neutralnymi. Przejście przez ,,START", upoważnia gracza do wypłacenia z banku kwoty w wysokości 800SW, wyjątkiem są osoby udające się do aresztu.
Pola w grze
Pole oznaczone ,,Podatek" nakazuje graczowi wpłatę, bądź odbiór z banku, wyznaczonej kwoty umieszczonej na planszy. Gracz, ma prawo nabyć budynek na polach ,,Black Garage", ,,Deepstate CBD", „Sportowe Nieruchomosci", ,,Restauracja Street", ,,Cylindersi", "Highkiosk", ,,Sketch Nite", może to zrobić bezpośrednio przed swoją kolejką. Gracz ma prawo nabyć apartament tylko w przypadku posiadania pełnego danego koloru pól, może to zrobić bezpośrednio przed swoją kolejką. Gracz, ma prawo nabyć hotel (następny poziom apartamentu) tylko w przypadku posiadania czterech apartamentów na danym polu, może to zrobić bezpośrednio przed swoją kolejką. Każdy gracz może zakupić do dwóch apartamentów/hoteli na rundę. Hotel kosztuje 4 apartamenty + dopłata wskazana na akcie własności. Gracze mogą między sobą handlować niezabudowanymi terenami, wartość sprzedawanej karty musi być równa bądź większa, niż 50% kwoty kupowanego terenu od banku. Apartamenty, Hotele oraz budowle można sprzedać do banku, za kwotę:
1 ) za apartament - polowe ich wartości
2) za hotel połowa wartości wraz z czterema apartamentami
3) za budowle - połowa ich wartości
Zastaw hipoteczny
Bank jest w stanie udzielić pożyczki pod zastaw hipoteczny. Zwrot pożyczki do banku odbywa się na następujących warunkach:
- pożyczający w momencie zwrotu wpłaca dodatkowo 20% wartości pożyczki do banku. Apartamenty, Hotele oraz Budowle należy sprzedać do banku za 50% wartości zakupu, Sprzedaż apartamentów / hoteli w przypadku zastawienia odbywa się na następujących zasadach: Najpierw pobieramy pieniądze za hotel, następnie za cztery apartamenty, następnie gracz, odwracając swoją kartę własności, dostaje informacje, ile może otrzymać od banku za zastawienie. Kartę od tej chwili mogą kupić inni gracze, na następujących warunkach: - Nabywca wpłaca pełną wartość zaciągniętego długu hipotecznego przez dłużnika oraz 20% odsetek od zastawu karty do banku.
Zestaw zawiera
- 1 Plansza
- 32 Apartamenty
- 14 Hoteli
- 14 Budynków
- 2 Kostki
- 6 pionków
- 80 Unikatowych Kart Okazji
- 15 Kart Bonusowych
- 28 Kart Akt Własności
- 460 Banknotów
- 1 Instrukcja