- Autor: Agnieszka Kacprzak,Katarzyna Dziewanowska,Skorek Monika
- Format: EPUB,MOBI
- Zabezpieczenie: Watermark
- Wydano: 15 października 2015
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Pełny tytuł: Gospodarka doświadczen Gospodarka doświadczen - koncepcja, ktora powstała w Stanach Zjednoczonych pod koniec XX wieku - powoli wkracza także do Polski. Przedstawia ona nowy sposob patrzenia na nowoczesnego konsumenta oraz oferte rynkową przedsiebiorstw. Wspołczesny człowiek, funkcjonujący w świecie przepełnionym rożnorodnymi informacjami, coraz cześciej podejmuje decyzje zakupowe bazując na emocjach, a nie racjonalnych przesłankach. Oferowanie konsumentowi niezapomnianych doświadczen powiązanych z produktem czy usługą jest doskonałym sposobem na wyrożnienie sie i stworzenie trwałej relacji z marką. Niniejsza książka stanowi istotny wkład do zrozumienia warunkow i perspektyw rozwoju gospodarki doświadczen w Polsce. Bazując na wynikach szeroko zakrojonych badan ilościowych i jakościowych, Autorki starają sie udzielia odpowiedzi na pytanie, czy polscy konsumenci są gotowi do udziału w gospodarce doświadczen oraz na ile koncepcja ta możliwa jest do zastosowania w Internecie. Lektura prezentowanej publikacji może stanowia inspiracje zarowno dla badaczy zajmujących sie tą tematyką, jak i dla przedsiebiorcow oraz menedżerow, pragnących zaoferowaa swoim klientom niezapomniane doświadczenia. Recenzowana książka stanowi pierwszą kompleksową, zawierającą zarowno rozważania teoretyczne i badania empiryczne, pozycje literaturową na rynku polskim, wpisaną w nurt teoretyczny - gospodarka doświadczen (...) Wyznacza kierunki dalszych badan naukowych w obszarze gospodarki i marketingu doświadczen. Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Karasiewicza Książka stanowi oryginalne, dojrzałe studium nad sposobami kształtowania doświadczen polskiego konsumenta. Czyta sie ją z dużym zainteresowaniem, zawiera liczne, interesujące wyniki badan naukowych jak rownież ustalenia natury teoretycznej. Oceniana książka w moim przekonaniu stanowi jedno z nielicznych na krajowym rynku wydawniczym a jednocześnie wartościowe opracowanie z tego zakresu. Z recenzji dr. hab. Edyty Rudawskiej, prof. US dr Agnieszka Kacprzak, dr Katarzyna Dziewanowska, dr Monika Skorek - wykładają na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, są związane z Katedrą Marketingu oraz Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania. Spis treściWprowadzenie 9 Cześa I. Podstawy teoretyczne 15 1. Zachowania nabywcze a zarządzanie doświadczeniem konsumenta 16 1.1. Zachowania zakupowe konsumentow - ujecie definicyjne 16 1.2. Modele zachowan konsumenckich 17 1.3. Zarządzanie doświadczeniem klienta w procesie zakupu w placowce handlowej 24 1.3.1. Cele, schemat i przetwarzanie informacji 25 1.3.2. Pamiea 25 1.3.3. Zaangażowanie 26 1.3.4. Postawy 26 1.3.5. Przetwarzanie afektywne 27 1.3.6. Atmosfera 28 1.3.7. Atrybucja i wybory konsumenta 28 2. Gospodarka doświadczen - podstawowe zagadnienia 30 2.1. Czym jest gospodarka doświadczen? 30 2.2. Geneza gospodarki doświadczen 32 2.3. Doświadczenie w rożnych naukach 37 2.4. Doświadczenie w naukach o zarządzaniu: doświadczenie konsumpcji i konsumpcja doświadczen 39 2.5. Wymiary i typologie doświadczen 46 2.6. Zarządzanie doświadczeniem konsumenta 49 2.7. Doświadczenie a wartośa 56 2.8. Podsumowanie 60 Cześa II. Uwarunkowania rozwoju gospodarki doświadczen w Polsce 63 3. Analiza specyfiki polskiego konsumenta na tle konsumenta zachodniego 64 3.1. Gospodarka doświadczen a etap rozwoju kapitalizmu 64 3.2. Konsument na rynku krajow rozwijających sie 65 3.3. Polska jako rynek rozwijający sie 70 4. Poziom gotowości polskich konsumentow do udziału w gospodarce doświadczen 73 4.1. Wyniki badan jakościowych 73 4.1.1. Metodyka badania 73 4.1.2. Uczucia wobec zakupow 77 4.1.3. Wyjątkowe wspomnienie o zakupach 81 4.1.4. Postawy wobec rzeczywistych przykładow zastosowania marketingu doświadczen 85 4.1.5. Wartości i transformacje 88 4.1.6. Perspektywy rozwoju gospodarki doświadczen 94 4.1.7. Wnioski 96 4.2. Wyniki badania ilościowego 99 4.2.1. Metodyka badania 99 4.2.2. Poziom gotowości konsumentow w Polsce do udziału w gospodarce doświadczen 101 5. Rodzaje doświadczen preferowanych przez polskich konsumentow 105 5.1. Koncepcja wymiarow doświadczen 105 5.2. Metodyka badania 106 5.3. Segmentacja według rodzaju preferowanych doświadczen 107 5.4. Podsumowanie 110 Cześa III. Porownanie doświadczen konsumenta w sklepach realnych i wirtualnych 111 6. Wirtualizacja zachowan konsumenckich 112 6.1. Rozwoj wirtualizacji 112 6.2. Poziom wirtualizacji w Polsce 114 6.3. Wirtualizacja zakupow (e-konsumpcja) 116 6.4. Najwieksze e-sklepy w Polsce a gospodarka doświadczen 119 7. Pomiar doświadczen realnych i wirtualnych 124 7.1. Przedmiot pomiaru 124 7.2. Ogolne modele kreowania doświadczen 125 7.3. Wskaźnik do pomiaru doświadczenia 133 7.4. Doświadczenie w sytuacji zakupowej 135 7.4.1. Doświadczenia w sklepach realnych 136 7.4.2. Doświadczenia w sklepach wirtualnych 143 7.5. Proponowane narzedzie pomiaru doświadczen 149 8. Porownanie doświadczen polskich konsumentow w sklepach realnych i wirtualnych 156 8.1. Wyniki badania jakościowego 156 8.1.1. Metodyka badania 156 8.1.2. Ulubione rzeczywiste i wirtualne sklepy uczestnikow badania 157 8.1.3. Rodzaje doświadczen w ulubionym rzeczywistym i wirtualnym sklepie 161 8.1.4. Typy doświadczen dostarczanych przez ulubione sklepy a satysfakcja konsumenta 178 8.1.5. Zjawisko flow oraz konsumpcja impulsywna 179 8.1.6. Ocena zakupow realnych w porownaniu z internetowymi 184 8.1.7. Podsumowanie 186 8.2. Wyniki badan ilościowych na podstawie sklepu Centrum Biegowe ERGO 188 8.2.1. Wprowadzenie 188 8.2.2. Prezentacja sklepu Centrum Biegowe ERGO 190 8.2.3. Metodyka badania 197 8.2.4. Analiza wynikow 198 8.2.5. Wnioski: porownanie doświadczen realnych i wirtualnych 206 Podsumowanie 211 Aneks statystyczny 216 1. Konstrukcja narzedzia do pomiaru gotowości do udziału w gospodarce doświadczen 216 1.1. Test Alfa Cronbacha 216 1.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA) 217 2. Analiza zależności miedzy poziomem gotowości uczestnictwa w gospodarce doświadczen a zmiennymi demograficznymi 219 3. Konstrukcja narzedzi do pomiaru aktywności/pasywności oraz immersji/absorbcji 220 3.1. Test Alfa Cronbacha 220 3.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA) 221 4. Analiza skupien - segmentacja konsumentow 223 Bibliografia 224 Załącznik 1. Scenariusz wywiadu do badania metodą FGI 250 Załącznik 2. Lista stwierdzen do badania ilościowego metodą CATI 255 Załącznik 3. Scenariusz wywiadu do badania metodą IDI 256 Załącznik 4. Lista stwierdzen do pomiaru doświadczen realnych i wirtualnych 262
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.