Rok produkcji: początek lat '70.
Gitara akustyczna wyprodukowana na początku lat '70 przez firmę z długimi tradycjami w produkcji gitar wyższej klasy "Kiso-Suzuki Violin Co. Ltd." z Japonii.
Numer seryjny: 50343
Klasyczna japońska kopia Martina D-28. Gitara wykonana w latach 70-tych, bardzo dobre drewno i brzmienie. Blat - lity świerk, tył i boki - palisander.
Przepiękna gitara wyprodukowana z najwyższej jakości materiałów. Stan wizualny jak na zdjęciach. Normalne ślady użytkowania. Mimo że na korpusie gitary znajduje się kilka mało widocznych rysek to biorąc pod uwagę wiek gitary, jej stan określił bym na bardzo dobry. Gitara nie posiada żadnych wad konstrukcyjnych, jest w pełni funkcjonalna i gra bardzo czysto. Stan podstrunnicy i progów sugeruje, że na tej gitarze nie grano zbyt wiele. Z pewnością będzie można grać jeszcze przez wiele lat.
W komplecie sztywny futerał z kluczykiem do zamka. Futerał posiada rysy i przetarcia. Brak dwóch nitów od zawiasu. Stan techniczny gitary w 100 % sprawna. Gitara stroi bardzo dobrze. Klucze całe, struny w komplecie. Jedynie dolna śróbka od regulacji wysokości mostka ma zerwany gwint, więc trzeba dopasować trochę szerszą. Nie przeszkadza to w ogóle w prawidłowym działaniu gitary. Dźwięk bardzo głęboki, czysty i dynamiczny jak przystało na sprzęt z wyższej półki i od tak zasłużonej firmy jak Kiso-Suzuki.
Opis i specyfikacja:[z internetu, tłumacz google]
Większość gitarzystów akustycznych na całym świecie wie, że od końca lat 60-tych japońscy twórcy tworzyli wspaniałe „kopie” gitar Martina, Gibsona i Guild. Wielu doświadczonych graczy wie, że wiele z tych „kopii” brzmi lepiej niż „oryginały”.
Ta wspaniała gitara została wykonana na początku lat 70. przez Kiso Suzuki Violin Co., jednego z najstarszych i najbardziej renomowanych japońskich producentów instrumentów muzycznych. Jego konstrukcja oparta jest na planach Martina. Jego brzmienie sprawia, że jest trudnym konkurentem dla wielu droższych współczesnych gitar Martina.
W momencie sprzedaży nie był to wcale tani instrument. Wyceniony na 35000 jenów w 1972 roku był wart 60% rocznej pensji początkowej absolwenta japońskiego college'u. Sprzedawane na Zachodzie podobny gatunek kosztował co najmniej 400 USD, co miało taką samą siłę nabywczą, jak dzisiaj 2500 USD.
Na dzień dzisiejszy, jeśli chciałbyś zamówić zupełnie nową gitarę wyprodukowaną w Japonii o podobnym drewnie, wyglądzie i konstrukcji, kosztowałoby to co najmniej 2500 USD. Jeśli dodatkowo chciałbyś mieć ten sam vintage'owy dźwięk, cena wyniesie co najmniej 3500 USD. Nie jest trudno dowiedzieć się, jakie są aktualne ceny japońskich gitar akustycznych.
Pod względem głośności i tonalności jest to z pewnością wysokiej klasy instrument, który z łatwością pobije wielu współczesnych akustyków ery 5000 $. Oferuje super głośność, połączoną z bogatą i iskrzącą tonacją, ale z odrobiną ciepła, a wszystko to wzmocnione imponującym podtrzymaniem. Te cechy sprawiają, że jest to bardzo wszechstronne instrumenty, które można stosować we wszystkich stylach. Dzięki swojej aktualnej akcji gra jest bardzo łatwa.
Specyfikacja:
Góra: usztywnienie X w stylu Solid Spruce/Martin z nie zapiekanymi szelkami/lakier
Tył i boki: „półstałe” brazylijskie palisander/kasztan/brazylijskie palisander/uretan
„Laminated” to dość niefortunne określenie w odniesieniu do japońskich gitar. Płyty te zostały wykonane z 2 warstw litego drewna sklejonego naturalnymi żywicami. Zostały wykonane tak dobrze, że zachowywały się tak dobrze, jak lite drewno, a jednocześnie były znacznie tańsze w produkcji gitar i znacznie bardziej odporne na pękanie przy normalnym użytkowaniu. W ostatnich latach wielu producentów gitar na całym świecie przyjęło nowe określenie „półstałe” na określenie tych płyt.
Szyja: Mahoń z 2-kierunkowym prętem kratownicy
Podstrunnica: Ebonized Rosewood
Szerokość nakrętki: 43mm
Skala: 650 mm