Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 49,99 zł
- VfL Wolfsburg !! Szalik Super Okazja!!
- 60,94 zł z dostawą
- 249,00 zł
- SPODENKI GIANT/ LIV BELIV roz. M
- 258,99 zł z dostawą
- 45,00 zł
- ENGLAND - SZALIK REPREZENTACJI - Z ANGLII
- 60 zł z dostawą
Giant DH Team 2003 - legenda (6837369549)
Opis
Rower DH/FR
Giant DH Team 2003
Witam, przedmiotem aukcji jest kultowy rower do Downhill’u marki Giant – poprzednik takich konstrukcji jak Faith i Glory, kosztujący niegdyś, bagatela 19 999zł. Moim zdaniem jest nawet lepszy od nowszych modeli (tak samo, jak stary poczciwy NRS od nowszych wynalazków), ponieważ nie ma systemu zawieszenia Maestro, tylko prawdziwe czterozawiasowe zawieszenie o jednym punkcie obrotu (choć na pierwszy rzut oka nie wygląda na takie). Na tamte czasy, była to ultralekka konstrukcja jak na DH, więc sporo osób używało tego sprzętu także do FR – licznie wzmocniona rama jest pancerna i zapewnia świetne prowadzenie w zakrętach dzięki wymyślnemu zawieszeniu umieszczonemu w możliwie najniższym punkcie ciężkości. Na tym sprzęcie po prostu trzeba się przejechać, by poczuć jego klasę i kunszt konstruktorów – mój egzemplarz posiada nieco zmienioną konfigurację osprzętu od oryginału, ale raczej na tym nie utracił…
Dane techniczne:
· Rama: rozmiar M 18” (w tym roczniku jedyny dostępny), materiał: stop aluminium AluxX SL 6013, skok zawieszenia: 8” (czyli ok. 203mm!)
· Przedni amortyzator: Manitou Sherman Slider Plus SPV 170mm skoku (niedoceniany ze względu na sławnego „starszego brata” Manitou Dorado, ale jest to sprzęt, który wiele mu nie ustępuje i bije wiele nowszych konstrukcji niezawodnością oraz kulturą pracy)
· Tylny damper: Manitou Swinger Coil 6-Way SPV, długość/skok 230x70mm, oryginalna sprężyna 550x2,75 (raczej dla ridera <85kg) (to już legenda - niesamowita wytrzymałość i trwałość oraz 6 płaszczyzn regulacji!)
· Stery: FSA Orbit XL II (w wersji białej - chyba nie muszę mówić nikomu, co to za rarytas?)
· Hamulce: Hayes HFX 9 HD (czy ktoś nie słyszał pochlebnej opinii na ich temat?)
· Koło przód: piasta Shimano Saint HB-M800 QR20 36H (prawie nowa) , tarcza Shinamo Saint SM-RT80 203mm, obręcz Sun Rims Double Track (w wersji Intense MAG 30 DH), szprychy Darmoor Sandvik białe lakierowane, opona Schwalbe Nobby Nic 2,4” (95% bieżnika)
· Koło tył, piasta Shimano Zee FH-M630 OLD 135x12mm 36H (prawie nowa), tarcza Shinamo Zee SM-RT62 203mm (prawie nowa), obręcz Sun Rims Double Track SL1, szprychy Darmoor Sandvik białe lakierowane, opona Schwalbe Muddy Mary 2,5” (95% bieżnika)
· Mechanizm korbowy: Truvativ Hussefelt (nieco powycierana i porysowana), ramiona 170mm, tarcza 42T AL 7075 T6, suport ISIS złoty Race Face Signature DH, oryginalny napinacz Giant (rolki niewytarte)
· Wolnobieg: Shimano Deore LX CS-HG70-9
· Manetka: Shimano Saint SL-M800 (prawie nowa)
· Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M970 (krótki wózek, odwrotna sprężyna, prawie nowa), biały pancerz i teflonowana linka!
· Siodełko: XCF One, aluminiowa sztyca podsiodłowa Amoeba SL 6061 T6 (trochę porysowana w dolnej części)
· Kierownica: Promax prosta srebrna aluminiowa 590mm, wspornik aluminiowy czarny „no name” ale lekki i bardzo sztywny (na życzenie mogę zmienić na dużo cięższy Truvativ Holzfeller, ale zarysowany w jednym miejscu)
· Chwyty: Velo, pedały aluminiowe platformowe Union SP-102, dętki wzmacniane do grubych opon DH
Stan wizualny ramy oceniłbym na bardzo dobry- – widoczne są nieuniknione ślady użytkowania w tym sporcie, ale poza śladem na dolnej rurze w okolicach suportu od uchwytu samochodowego do roweru, wytarciem po przewodzie hamulcowym na główce i kilkoma niedużymi obiciami prezentuje się naprawdę dobrze. Białe szprychy, stery i pancerz linki przerzutki nadają niepowtarzalnego charakteru w połączeniu z niebiesko-białą ramą – zdjęcia tego nie oddają do końca, bryka świetnie się prezentuje i wyróżnia z tłumu (w planie miałem jeszcze wymianę obręczy na białe Sun Rims MTX33 i przewodów hamulcowych). Technicznie w stanie bardzo dobrym- – w ramie wymienione zostały wszystkie łożyska zawieszenia na japońskie o zwiększonej precyzji wykonania, tuleje montażowe dampera na nowe przelotowe (standardowe dwuczęściowe szybko nabierają luzu) oraz ślizgi samego dampera (konieczność po dłuższym użytkowaniu standardowych tulei Gianta). W związku z powyższym w zawieszeniu niewyczuwalny jest nawet minimalny luz na wahaczu, a zawieszenie chodzi perfekcyjnie. Jedyny problem ramy, to zerwany gwint prawego zacisku tylnej przelotowej sztywnej osi – rozwiązałem to przez zastosowanie dłuższej śruby z nakrętką, która blokuje się o hak przerzutki podczas dokręcania/odkręcania – czyli nie mamy spadku sztywności ani ergonomii rozwiązania. Piasty, szprychy, opony, dętki, tarcza tylna, przerzutka tylna i manetka prawie nowe – mają może z 200-300km przebiegu. Koła proste i na obręczach niema żadnych wgniotów od kamieni, itp. Hamulce może nie wyglądają najlepiej (klamki i tłoczki dość mocno pościerane, tylny przewód hamulcowy ma pękniętą zewnętrzną powłokę w pobliżu główki ramy), ale są odpowietrzone, wyregulowane i hamują jak brzytwa (żadnych wycieków itp. – przewody hamulcowe można by wymienić tylko ze względu na walory estetyczne). Przerzutka wyregulowana i jak na nówkę przystało działa idealnie na teflonowanej lince (oczywiście po transporcie może wymagać minimalnej korekty regulacji – polecam odbiór osobisty). W napędzie można by wymienić łańcuch, aby przednia tarcza i wolnobieg przyjęły nowy, bo ten już ma trochę za sobą i szkoda marnować cały napęd, ale oczywiście niema mowy o przeskakiwaniu łańcucha po zębach, itp. (po prostu „przezorny zawsze ubezpieczony”). Amortyzatory nie wymagają serwisu, trzymają ciśnienie, nic z nich nie cieknie (przy takim skoku normalnym jest, że czasami lagi Sherman’a są minimalnie wilgotne – nie oznacza to, że się poci!) – jedynym problemem jest to, że zacisk przedniej 20mm osi na prawej ladze przy jednej ze śrub (każda strona jest skręcana na 2 śruby) jest pęknięty. Jeżdżę tak już od dłuższego czasu i nic się z tym złego nie dzieje i raczej wykluczone, by się zadziało, bo amor jest na to za sztywny (to pęknięcie, powstało raczej od tego, że poprzedni właściciel za mocno dokręcił śrubę zacisku) – w ostateczności można kupić nowe dolne lagi za parę groszy (główna przewaga tego modelu nad bardzo drogim Manitou Dorado, montowanym standardowo w tym modelu, to koszty utrzymania; Sherman był montowany w DH Comp 2004). Jak składałem bike'a, to nie mogłem nigdzie znaleźć tylnej piasty Shimano Saint FH-M800/801 pod oś przelotową 135x12mm (chyba są tylko pod oś 135x10mm, zaś modele FH-M805/806 są pod 150x12mm) i dlatego zdecydowałem się na Shimano Zee FH-M630 135x12mm 36H – to super-mocny sprzęt (zwłaszcza w tej wersji), ale dla chętnych mam drugą tarczę Shinamo Saint SM-RT80 203mm i można poszukać Saint-a FH-M810 135x12mm 36H.
W razie zakupu, proszę uważnie przeczytać auto-wiadomość wyświetloną i wysłaną z chwilą zakończenia aukcji – relatywnie to przyspieszy i ułatwi zakończenie transakcji! Cena za przesyłkę jest ceną orientacyjną - może ulec zmianie jeśli waga przewoźnika wskaże inaczej niż moje założenia lub jeśli przewoźnik zmieni cennik; na życzenie i koszt kupującego opcje: "ostrożnie", "sprawdzenie zawartości", "doręczenie do rąk własnych" i ubezpieczenie przesyłki. Ewentualne pytania proszę kierować na mail: mol01@interia.pl, a na pewno odpowiem, można też dzwonić pod numer 790 261 791 (najlepiej w godzinach 17:00 – 22:00). Zapraszam też na inne moje aukcje i do lektury „O mnie”, gdzie dowiesz się więcej na temat zasad jakimi się kieruję na Allegro. Życzę udanych zakupów!
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.