Gamepad Lizard PC Android PS3 XInput DirectInput
GamePad obsługuje dwa tryby pracy:
DirectInput oraz XInput
Przewodowy, uniwersalny kontroler kompatybilny z PC, PS3 i Android
Kompatybilne systemy:
Microsoft® Windows® XP, Vista, 7, 8, 10
Konsola PS3
Urządzenia z systemem Android: Wszystkie wersje systemu Android (urządzenie musi obsługiwać OTG).
D-INPUT i XINPUT - do obslugi gier z PS3 i XBOX dostepnych na PC
Dane techniczne
- Długość przewodu (m): 1,5
- Platforma sprzętowa: PC
- Transmisja danych: USB
- Gamepad Lizard Instrukcja obsługi
KOMPATYBILNE PLATFORMY I PODŁĄCZANIE
PC
- Kompatybilne systemy: Microsoft®Window® XP, Vista, 7, 8, 10
- Podłączanie: Podłącz kontroler do PC za pomocą oryginalnego przewodu USB (łącze mini USB do kontrolera, USB do PC); jeśli dioda LED stale świeci, można normalnie korzystać z kontrolera.
- Kompatybilne urządzenie: Konsola PS3.
- Podłączanie:
- Podłącz kontroler do PS3 za pomocą oryginalnego przewodu USB (łącze mini USB do kontrolera, USB do PS3); jeśli dioda LED stale świeci, połączenie zostało zakończone.
- UWAGA: Podczas korzystania z konsoli PS3 tryb kontrolera należy zmienić na tryb D-input (zmiana trybu – patrz pkt. 2.1 poniżej).
Urządzenia z systemem Android:
- Kompatybilne systemy:
Wszystkie wersje systemu Android urządzenie musi obsługiwać OTG).
- Podłączanie:
- Podłącz kontroler do urządzenia z systemem
- Android za pomocą oryginalnego przewodu OTG (łącze mini USB do kontrolera, drugie łącze do urządzenia z systemem Android); jeśli dioda LED stale świeci,
- połączenie zostało zakończone.UWAGA: Urządzenie z systemem
- Android musi obsługiwać OTG.
DOPASOWYWANIE I ZMIANA TRYBU
Tryb D-input
- Stosuje się w: Grach na PS3 oraz grach na PC pozwalających na korzystanie z kontrolera (poza grami XBOX360 na PC).
- Tryby:W trybie D-input możliwe są dwa tryby: cyfrowy i analogowy.
Tryb X-input
- Stosuje się w: Grach XBOX 360 na PC, urządzeniach z systemem Android.
Zmiana trybu
- Włączanie:
- Kontroler domyślnie ustawia ostatnio używany tryb po włączeniu.
- Zmiana trybu D-input/X-input
- Wciśnij przycisk „Mode” (Tryb) na 9 sekund, by przełączyć tryb D-input
- na X-input. Pierwsza dioda LED powinna zapalić się na 0,1 sek., zgasnąć, a następnie świecić stale, gdy tryb zostanie prawidłowo przełączony.
- Uwaga: Można łatwo odróżnić tryby D-input/X-input po wciśnięciu przycisku „Mode” (na ok. 2 sekundy): w trybie D-input druga dioda LED
- może zostać włączona/wyłączona. W trybie X-input druga dioda LED nie może zostać włączona/wyłączona.
- Zmiana trybu – cyfrowy/analogowy
- Gdy kontroler działa w trybie D-input, wciśnij krótko (ok. 2 sek.) przycisk „Mode”, by zmienić tryb na cyfrowy lub analogowy.
- Tryb cyfrowy: Pierwsza dioda LED świeci stale
- Tryb analogowy: Pierwsza i druga dioda LED świecą stale
- Uwaga: Diody LED opisywane są od lewej do prawej.
DirectInput
DirectInput jest to biblioteka obsługująca urządzenia wejściowe tj. klawiatura, mysz czy joystick, będąca częścią DirectX firmy Microsoft. Zawiera w sobie funkcje odczytujące dane z tych urządzeń w różny sposób (bezpośredni lub buforowany). Ma też możliwość przyporządkowania określonych akcji do konkretnych przycisków (Action Mapping). DirectInput nie przyniesie żadnych dodatkowych korzyści aplikacjom, które używają klawiatury do wprowadzania tekstu i myszy do nawigacji. API jest przeznaczone głównie do tworzenia gier komputerowych, symulacji i wszystkich innych interaktywnych aplikacji dla Windows.
XInput
XInput jest to API dla kontrolerów nowej generacji. Wprowadzono je wraz z premierą konsoli Xbox 360 (grudzień 2005). Dzięki temu można w pełni wykorzystywać funkcjonalność kontrolerów Xboxa na komputerach PC z zainstalowanym systemem Windows XP SP1 i późniejszymi.
DirectInput a XInput
- XInput jest łatwiejszy w implementacji
- XInput wspiera jedynie kontrolery nowej generacji, co w chwili obecnej w zasadzie ogranicza się do gamepadów Xboxa 360, Razer Onza oraz XEOX Pro Analog.
- XInput może obsługiwać naraz do 4 różnych kontrolerów. DirectInput nie ma podobnych ograniczeń.
- XInput nie obsługuje klawiatur, myszy, ani innych urządzeń typu trackball czy touchpady.
- XInput wspiera kontrolery które zawierają nie więcej niż: dwie gałki analogowe (4 osie), 10 przycisków, ośmiokierunkowy krzyżak i dwa przełączniki. Analogiczne ograniczenia w DirectInput: cztery gałki analogowe (8 osi), 128 przycisków i brak ograniczeń ilości cyfrowych krzyżaków.