Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
- 4900,00 zł
- FORD TRANSIT MK7 09r 2.2 TDCI 86KM SILNIK P8FA
- 4900 zł z dostawą
- 1200,00 zł
- Silnik 2,8D Mitsubishi Canter
- 1450 zł z dostawą
- 5907,50 zł
- SILNIK FORD TRANSIT 2.2 TDCI 2006R P8FA QVFA
- 6407,50 zł z dostawą
Opis
Sprzedam niebieskiego Poloneza “przejściówkę” z 1992 roku z kultowym silnikiem Volkswagena 2.8 VR6.
Wszystkie części użyte do modyfikacji zostały przełożone z mojego zielonego Borewicza (wtajemniczeni mogą znać projekt z for internetowych czy ze zlotów.) Powodem tego przeszczepu był fakt że we własnym projekcie planuje wykorzystać inną jednostkę napędową, a szkoda by było aby zmarnowały się wszystkie części dorabiane indywidualnie aby VR6 umiejscowić w Polonezie.
W wielkim skrócie, lista najważniejszych modyfikacji jest następująca:
- Silnik 2.8 VR6 pochodzący z Passata B4
- Skrzynia 5-biegowa o oznaczeniu M47 pochodząca z Volvo 740 (zamontowana do silnika za pomocą adaptera z Touareg’a 2.3)
- Rzadki most od Poloneza Caro z krótkim przełożeniem 4.1:1 na tarczowych hamulcach. Zaspawany mechanizm różnicowy.
- Rozrusznik od silnika VW 2.3 “V5” (aby użyć konieczna była modyfikacja w.w. adaptera dzwonu)
- Zmodyfikowane koło zamachowe, wieniec rozrusznika przeniesiony na odwrotną stronę
- Dystans pod kołem zamachowym dorabiany na zamówienie
- Obudowa termostatu z czujnikami również od 2.3 V5 (wystaje po za blok mniej niż fabryczna)
- Wydech o średnicy 2.6 cala z jednym przelotowym tłumikiem
- Łapy silnika własnego wykonania
- Poduszki silnika od Range-Rover’a V8
- Poduszki skrzyni od BMW E30
- Wiązka silnikowa VW złączona z fabryczną instalacją Poloneza, zachowując immobilizer VW oraz gniazdo diagnostyczne OBD
- Elektryczna zewnętrzna pompa paliwa od Porsche (ciśnienie 6.5 bar przy przepływie 220 l/h)
- Szeroka chłodnica od Poloneza Caro Plus z dwoma wentylatorami
- Dodatkowa elektryczna pompa wody od Passata B4 (przy odpowiednim podłączeniu może służyć jako ogrzewanie postojowe)
- Akumulator przeniesiony do bagażnika (podłączony przewodami od BMW E36)
- Zmodyfikowane przednie wahacze w celu zwiększenia rozstawu kół oraz zmiany geometrii zawieszenia
- Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem od Caro Plus (połączona z pompą VW przewodami wykonanymi na zamówienie)
- Centralny drążek kierowniczy od Poloneza 1.9D
- Przednie sprężyny od Jaguara XJ6
- Amortyzatory firmy MTS-Technik od VW Transportera T4
- Dodatkowe sztywniejsze tylne pióra (po trzy na strone, zamiast fabrycznych dwóch)
- Tylne dystanse aluminiowe o szerokości 35mm (mocowane osobno do felg i do piast)
- Poszerzane felgi stalowe 15" od Alfy-Romeo (z przodu 8.5 cali szerokości, opony 175/50, z tyłu 10 cali szerokości, opony 205/50)
- Poszerzenia nadkoli od Nissana 200sx
- Rzadka dokładka pod przednim zderzakiem typu OBRSO
- Kierownica w stylu włoskiego Nardi Torino
Ten zestaw części w moim zielonym Polonezie sprawował się bardzo dobrze i przejezdził prawie dwa lata bez większych niespodzianek. Buda wykorzystana do przekładki była najzdrowsza jaką udało mi się znależć, jest całkowity brak jakiejkolwiek rdzy a podwozie jest wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed korozją.
Ciężko oszacować osiągi ponieważ nie działa prędkościomierz, przepuszczam jednak że pierwszą setkę osiąga w ok. 7 sekund. Na wilgotnej nawierzchni bez problemu zrywa trakcję na trójce.
Polonez jest zarejestrowany i posiada aktualny przegląd oraz ubezpieczenie. Gratisowo kupującemu dorzuce zaciski hamulcowe od Alfy-Romeo które można łatwo zamontować na Polonezowskich zwrotnicach.
Potencjalnym kupującym przypominam że mimo wszystko jest to projekt nisko-budżetowy zbudowany w ograniczonych warunkach. Znajdzie się tu i ówdzie prowizoryczne rozwiązanie, taki jednak jest urok tego typu auta. Jest to raczej zabawka na weekendy, w przeciwieństwie do narzędzia transportu na co-dzień. Jest też kilka rzeczy które wymagają dopracowania, postarałem się wypisać je poniżej:
- Nie działający prędkościomierz
- Brak hamulca ręcznego
- Wydech wymaga uszczelnienia
- Do wymiany lewa kóńcówka drążka kierowniczego
- Hamulce wymagają w najlepszym wypadku gruntownego przejrzenia
Wszelkie pytania proszę kierowac na maila, lub pod tel. 510-579-222.
Zapraszam na oględziny i przejaźdzkę w Warszawie :-)
Nie interesuję mnie zamiana na inne auto
Większość zdjęć została wykonana przez Pawła Skrzypczyńskiego "PESfoto"
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.