Witam.
Wystawiam na sprzedaż moje oczko w głowie czyli Poloneza Caro Plusa z 2001 roku (Pierwsza rejestracja 04.2002) z silnikiem Rovera o pojemności 1798cm3 i mocy 157koni mechanicznych (wynik potwierdzony wykresem z hamowni). Jestem drugim właścicielem, auto posiadam 9lat. Egzemplarz mocno rozpoznawalny przez miłośników tych aut, był na niejednym zlocie. Auto jest w bdb stanie, podłużnice, progi, pas przedni oraz podłoga w stanie idealnym, piękny lakier 46U zabezpieczany regularnie woskiem Collinite. Auto nigdy nie uczestniczyło w wypadku, wszystkie szyby są oryginalne.
-
Silnik pochodzi z MG ZR 160. Przeszedł generalny remont w 2014 roku (zdjęcia z remontu do wglądu dla chętnych), nowe panewki (główne, korbowodowe, oporowe), pierścienie tłokowe, zmodyfikowana pompa oleju z największym rotorem sprowadzona z UK, śruby głowicy, nowy wałek wydechowy, kompletny rozrząd (pasek przód + tył, napinacz oraz pompa wody) wszalkie uszczelniacze i uszczelki, głowica przejrzana, przeszlifowane gniazda oraz zawory + lekki porting kanałów oraz wygładzenie komór spalania. Każdy element skrupulatnie umyty w 100%, tłoki, blok, miska nie miały najdrobniejszych zanieczyszczeń przy montażu. Silnik dostał także mechanizmy zmiennych z niskim przebiegiem + pokasowane zostały luzy na wałkach ssących, przez co, jak na VVC pracuje niebywale cicho. Kompresja po 14-14,5atm na każdym cylindrze. Ciężko znaleźć drugi taki egzemplarz. Do tego profesjonalnie przespawany kolektor ssący VVC pomalowany proszkowo na czarno oraz wydech 50mm (z komorowym końcowym tłumikiem, dość cichy) wraz z kolektorem 4-2-1. Możliwość podniesienia mocy na 165-170KM i 180-185Nm bez dużych inwestycji. Wraz z silnikiem do przeszczepione zostało także złącze diagnostyczne (EOBD) co umożliwia diagnostykę (błędy, parametry na żywo, testy urządzeń oraz kasowanie adaptacji) za pomocą każdego popularnego urządzenia (np. Autocom, Delphi DS150 itp).
-
Auto dostało także masę nowych gratów, m.in zregenerowany rozrusznik, nowy alternator 65A (ładowanie 14.4 pod obciążeniem), nową instalację elektryczną z Plusorovera (Poprawioną o dodatkowy, gruby przewód zasilający całe auto prosto z alternatora), skrzynię biegów z przebiegiem 10tyś km, wał napędowy w stanie idealnym, nowe sprzęgło 200mm LUKa, komplet nowych węży układu chłodzenia wraz z dorobionymi nierdzewnymi rurami oraz nowym zbiorniczkiem wyrównawczym, nową puszkę filtra itd. Każdy element używany był piaskowany i lakierowany proszkowo lub cynkowany z pasywacją na żółto.
-
Zawieszenie fabryczne w bdb stanie, odświeżony układ kierowniczy (nowe końcowki, drążek środkowy oraz zregenerowany wspornik drążków) oraz ustawiona zbieżność. Hamulce przód Truck Lucas, 259mm, świeże klocki oraz przeczyszczone i nasmarowane prowadnice, tył fabryczne bębny pomalowane proszkowo na czarno.
Fabryczny zbiornik paliwa w stanie perfekcyjnym, zakonserwowany. Wkład pompy paliwa wymieniony na Walbro o wyższej wydajności w stosunku do fabrycznego.
Most fabryczny, nigdy nie wymieniany, przełożenie 11/43 (3.9), cichy.
Felgi 15x6,5 ET35, obecnie stoi na oponach zimowych Kleber 185/55.
-
Wnętrze w bardzo dobrym stanie, czyste, na plastiki i deskę nałożony dressing Natural Look. Auto jest wyposażone w elektryczne szyby przednie, lusterka elektrycznie sterowane oraz podgrzewane, centralny zamek sterowany pilotem wraz z funkcją otwierania bagażnika (dołożony siłownik), podgrzewane fotele Inter Groclin Standard w niebieskie krzaczki (obecnie ciężkie do zdobycia) w stanie bardzo dobrym, dedykowany podłokietnik Skorpion, komplet owiewek Heko, podłokietniki oraz kierownicę z Poloneza Kombi (montowane jako nowe). Zainstalowane zostały także głośniki 165mm Tonsil Speed 1700 (Poszukiwane) wraz ze wzmacniaczem Sony XM-6020, cenionym na forach Car Audio. Wygłuszona jest także ściana grodziowa z obu stron, deska od spodu oraz drzwi profesjonalnymi matami (GMS/STP).
-
W lutym zmienione zostały oleje : w skrzyni, silniku oraz moście, a także filtr oleju, powietrza i przewody zapłonowe. W zeszłym roku wymieniany był filtr paliwa oraz płyn chłodzący (przejechane ok. 10tyś km).
W aucie brak jest symptomów swapa, w zasadzie ciężko odczuć, że jest to nieoryginalny silnik. Zbiera się bardzo przyjemnie z uwagi na płaski przebieg momentu, w okolicach 2000obrotów auto posiada już 160Nm, a przy ok. 4700 osiąga maks czyli 171Nm. Przy wyższych obrotach pokazuje pazur, bo maksymalną moc osiąga przy 7050obr/min, więc praktycznie do samego odcięcia auto nie przestaje przyspieszać i w momencie przekroczenia 6000 zaskakuje dodatkowym "kopem".
Auto do obejrzenia w Jedlni-Letnisko koło Radomia. Cena do negocjacji na miejscu.
Więcej info pod numerem 510-642-661.