FREZY DO SZLIFOWANIA GNIAZD ZAWOROWYCH
WYSTAWIAMY FAKTURY VAT
KOD PRODUKTU: B.68346
ZAMIENNIKI:
- BGS 68346
- CONDOR 5300
- MiCH HCA6257
- JONNESWAY AI020065
- KS TOOLS 800.5442 800 5442
- SEALEY VS1823 VS1825
- PROFITOOL 0XAT1616B
OPIS PRODUKTU:
Przyrząd pozwala na frezowanie gniazd zaworowych, tak aby optymalnie dopasować powierzchnie gniazd zaworowych do przylgni zaworów, polepszając tym samym kompresję silników.
Ostrza wykonane z węglików wolframu.
Skład zestawu: 6 szt. głowic o rozmiarach: - 52 mm x 65 mm (75° x 60°) - 46 mm x 60 mm (45° x 30°) - 44 mm x 52 mm (75° x 30°) - 37 mm x 46 mm (67° x 45°) - 37 mm x 44 mm (75° x 30°) - 28 mm x 35 mm (75° x 45°) - 5 pilotów o zmiennej długości. rozmiary od 5.5 mm do 12.5 mm - pokrętło w kształcie litery "T"
ZESTAW ZAWIERA:
- 6 szt. głowic
- 5 pilotów
- Pokrętło do głowic
- Przetyczka do pokrętła
- Trzpień do pilotów
- Klucz wpustowy gięty T10
GŁOWICE:
/Podane kąty mierzone są od osi frezu/
-
Ø52mm - Ø65mm (75° x 60°), CENA 599 zł NÓŻ 1szt. 56,00 zł
-
Ø46mm - Ø60mm (45° x 30°), CENA 599 zł NÓŻ 1szt. 54,00 zł
-
Ø44mm - Ø52mm (75°), CENA 439 zł NÓŻ 1szt. 43,00 zł
-
Ø37mm - Ø46mm (30°),
-
Ø37mm - Ø46mm (60° x 45°), CENA 459 zł NÓŻ 1szt. 56,00 zł
-
Ø28mm - Ø37mm (75° x 45°), CENA 439 zł, NÓŻ 1szt. 48,00 zł
-
Ø37mm - 44mm (75°), CENA 399 zł NÓŻ 1szt. 35,00 zł
-
Ø28mm - Ø37mm (30°),
PILOTY:
- Pilot o stałej średnicy 5,5mm CENA 139 zł
- Pilot o modyfikowanej średnicy 7 - 8,5mm CENA 178 zł
- Pilot o modyfikowanej średnicy 8 - 9,5mm CENA 212 zł
- Pilot o modyfikowanej średnicy 9 - 11,0mm CENA 228 zł
- Pilot o modyfikowanej średnicy 11 - 12,5mm CENA 244 zł
SPOSÓB UŻYTKOWANIA:
- Przed przystąpieniem do pracy należy dokładnie wyczyścić głowicę z wszelkich zanieczyszczeń za pomocą rozpuszczalnika oraz wyczyścić z nagaru za pomocą stalowej szczotki.
- Upewnić się, że prowadnice zaworów nie są zużyte. W przypadku jakichkolwiek odchyleń od zaleceń producenta należy zawsze wymienić prowadnice zaworów.
DOBÓR PILOTA:
- DOBÓR PILOTA:
Dobrać optymalną średnicę pilota taką samą jak średnica prowadnicy zaworowej. Należy zwrócić uwagę żeby podcięcie pilota nie stykało się z prowadnicą zaworu.
-
Dokładny dobór średnicy zapewniają piloty z modyfikowaną średnicą.
Średnica może być zmieniana za pomocą przesuwnej nakładki z zakresie 2mm dla każdego pilota.
UWAGA: Prowadnica zaworowa musi być dłuższa niż nakładka pilota.
Nakładka powinna w całości znaleźć się w prowadnicy zaworowej.
-
Umieścić pilot w prowadnicy, obracając tak, aby zapewnić dokładne dopasowanie.
Podcięcie pilota powinno znajdować się ok. 3mm ponad prowadnicą.
UWAGA: Tylko dokładne dopasowanie położenie pilota w prowadnicy zapewni wyosiowanie frezu a tym samym dokładność całego procesu.
DOBÓR FREZU:
- Wszystkie frezy w zestawie posiadają możliwość regulacji średnicy za pomocą przesuwnych ostrzy. Aby wysunąć ostrze należy poluzować śrubę za pomocą dołączonego do zestawu klucza Tx10. W ten sposób można zwiększyć średnicę frezu o ok. 6,5mm
- Dobrać frez o możliwie najbardziej zbliżonej średnicy do średnicy grzybka zaworu.
- Umieścić frez na pilocie i powoli opuścić na gniazdo zaworowe. Unikać uderzenia frezu o gniazdo.
- Zamontować na frezie pokrętło z przetyczką.
Obracać zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Wykonać 2 obroty bez wywierania nacisku.
Następnie obracać frezem wywierając lekki nacisk i zwalniając nacisk po każdym obrocie.
Siła nacisku powinna być przyłożona w osi pilota.
-
Dokonać wstępnej oceny stanu frezowanego gniazda.
Zwrócić uwagę, czy nie ma śladów wypaleń, wżerów, nierówności na frezowanej powierzchni.
-
Najlepsze efekty daje frezowanie gniazd zaworowych pod trzema kątami, tak aby zapewnić najlepszy kontakt gniazda z przylgnią grzybka zaworu.
- Najpierw należy wykonać podcięcie dolne, następnie podcięcie górne i podcięcie końcowe.
Tak przygotowane gniazdo zaworowe zapewni optymalną powierzchnię kontaktu z przylgnią zaworową.
- Zamontować na frezie pokrętło z przetyczką. Obracać zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wykonać 2 obroty bez wywierania nacisku. Następnie obracać frezem wywierając lekki nacisk i zwalniając nacisk po każdym obrocie. Siła nacisku powinna być przyłożona w
osi pilota.
-
Dokonać wstępnej oceny stanu frezowanego gniazda. Zwrócić uwagę, czy nie ma śladów wypaleń, wżerów, nierówności na frezowanej powierzchni.
-
Najlepsze efekty daje frezowanie gniazd zaworowych pod trzema kątami, tak aby zapewnić najlepszy kontakt gniazda z przylgnią grzybka zaworu.
- Najpierw należy wykonać podcięcie dolne, następnie podcięcie górne i podcięcie końcowe.
Tak przygotowane gniazdo zaworowe zapewni optymalną powierzchnię kontaktu z przylgnią zaworową.
SPRAWDZENIE GNIAZDA ZAWOROWEGO
- Zdemontować frez oraz pilot prowadzący, zamontować zawór w prowadnicy.
- Poruszać ręcznie zaworem w górę i w dół (przytrzymując zawór z obu stron) delikatnie uderzając o gniazdo, aż do momentu aż na przylgni zaworowej pojawi się wyraźny ślad kontaktu z gniazdem zaworowym tzw. linia kontaktu.
- Linia kontaktu powinna znajdować się na 1/3 wysokości przylgni zaworu tak jak na schemacie obok.
- Jeżeli linia kontaktu jest za wysoko należy zwiększyć podcięcie górne, jeżeli linia kontaktu jest za nisko należy zwiększyć podcięcie dolne.
- Linia kontaktu powinna znajdować się na 1/3 wysokości przylgni zaworu tak jak na schemacie powyżej.
- Jeżeli linia kontaktu jest za wysoko należy zwiększyć podcięcie górne, jeżeli linia kontaktu jest za nisko należy zwiększyć podcięcie dolne.