TAKATA MAXI FOTELIK SAMOCHODOWY SILVER
Fotelik TAKATA Maxi Blacktive Silver
Bezpieczny, funkcjonalny, kompaktowy
Fotelik samochodowy 15-36 kg z dodatkowym mocowaniem ISOFIX oraz regulacją oparcia
TAKATA, japoński producent fotelików samochodowych, poduszek powietrznych oraz samochodowych systemów bezpieczeństwa. W branży motoryzacyjnej, firma TAKATA, to uznany producent systemów bezpieczeństwa pojazdów silnikowych, które swoje produkty dostarcza od 1933 roku.
Po długoletnim doświadczeniu w dziedzinie bezpieczeństwa pasażerów pojazdów silnikowych, firma TAKATA decyduje się rozpocząć rozwój systemów bezpieczeństwa dla dzieci. Zrealizowany w całości przez firmę, pierwszy fotelik dziecięcy TAKATA ujrzał światło dzienne w 1977 roku. Po udanym debiucie i ekspansji na rynku lokalnym, w roku 2003 TAKATA wkracza na rynek europejski i zaczyna produkcję własnych fotelików w Europie, a konkretnie w Aschaffenburg, Niemcy.
Od tej pory foteliki TAKATA są projektowane tak, aby były kompatybilne z europejskimi markami samochodów PREMIUM. Dokonania firmy zostały docenione przez Europejczyków, dlatego w latach 2012 - 2013 foteliki firmy otrzymały dobre oceny w testach przeprowadzonych przez automobil ADAC oraz organizację konsumencką Stiftung Warentest.
Obecnie oferta TAKATA, to foteliki samochodowe dla dzieci w każdej kategorii wagowej.
Takata Maxi to fotelik samochodowy, który został zaprojektowany i wykonany zgodnie z założeniami europejskiej normy ECE R-44/04 dla grupy II/III. Jest on odpowiedni dla dzieci o wadze między 15, a 36 kg, czyli dla dzieciaków od ok. 3 do ok. 12 roku życia. Dodatkowa rekomendacja producenta tyczy się wzrostu i jest ona tutaj określona na zakres między ok. 95 cm, a 150 cm.
Na przestrzeni czasu, Takata Maxi stała się jednym z najchętniej wybieranych modeli fotelików w swojej kategorii wagowej. Trudno się dziwić, skoro ten model posiada pełną garść argumentów, by poważnie zastanowić się nad jego zakupem.
Takata jako światowy lider w produkcji poduszek powietrznych wprowadził do branży fotelików kilka ciekawych innowacji. Jedną z najważniejszych jest zastosowanie nowego typu energochłonnej pianki, zgodnej z technologią AIR PAD, której rodowód sięga do korzeniu marki, czyli branży motoryzacyjnej.
W przypadku modeli MAXI, ową piankę znajdziemy w wewnętrznej części zagłówka na jego lewej i prawej ściance. Umiejscowienie jej w tak newralgicznym punkcie jak zagłówek skutkuje redukcją potencjalnych sił działających w obrębie zagłówka przy potencjalnym zderzeniu bocznym.
Dodatkowym plusem technologii AIR PAD jest fakt, iż w odróżnieniu do klasycznych materiałów energochłonnych, które są stosowane i konkurencyjnych modelach, wnętrze zagłówka pozostaje miękkie, przez co wzrasta komfort śpiącego dziecka podczas dalszej, czy bliższej podróży.
Fotelik Takata Maxi, jak każdy fotelik z ostatniej grupy wagowej umożliwia przewożenie dziecka przodem do kierunku jazdy. W pełnym okresie używania, podróżujący w nim młody pasażer jest zapinany przy pomocy 3-punktowego pasa samochodowego.
Głównym zadaniem fotelika jest zapewnienie optymalnego przebiegu pasa względem budowy ciała dziecka. Pomocne w tym zakresie są prowadnice pasa. Występują one tutaj odpowiednio w postaci prowadnic pasa barkowego (lewa i prawa, znaleźć je możemy bezpośrednio pod zagłówkiem) oraz prowadnice pasa biodrowego - tutaj w postaci mocno rozbudowanych podłokietników.
O ile górne prowadnice nie różnią się specjalnie względem tych, znajdowanych w innych modelach, tak dolne należy tutaj wyróżnić. Stosunkowo długie siedzisko (jedno z najdłuższych pośród fotelików 15-36 kg) oraz wysunięte do przodu "podłokietniki" sprawiają, że nawet w przypadku drobniejszych dzieci, pas w odcinku biodrowym udaje się zazwyczaj ułożyć w ten sposób, by nie uciekał on na brzuszek dziecka, czyli delikatne tkanki miękkie.
Zapewniają one także bardzo dobrą ochronę boczną niższych partii ciała.
Zagłówek fotelika, oprócz tego, iż posiada on wbudowane pianki AIR PAD, należy wraz z wzrostem dziecka sukcesywnie podnosić do góry. Posiada on aż 12 poziomów ustawienia, które dla wygody zostały opisane przy pomocy kolejnych liter alfabetu (od "a" do "l").
Wraz z zmianą jego wysokości, osłony boczne skorupy fotelika, także podnoszą się w górę, jak również rozszerzają się w stałej, określonej przez producenta proporcji.
Zmiana ich położenia sprawia, iż niezależnie od wzrostu dziecka, zawsze znajdują się one na wysokości jego barków, przez co są one wówczas najbardziej efektywne. Rozszerzanie z kolei zwiększa wewnętrzną przestrzeń siedziska, potrzebną dla stale rosnącego dziecka.
Montaż fotelika Takata Maxi jest niezwykle prosty i jest możliwy w na miejscu pasażera, przy którym znajduje się 3-punktowy pas bezpieczeństwa z zwijaczem. Dodatkowo, fotelik ten posiada mocowanie typu ISOFIX, które możemy wykorzystywać celem jeszcze większej stabilizacji fotelika w aucie.
Co więcej, producent pozwala na odsunięcie oparcia względem kanapy samochodu, by w przypadku dalszej trasy zmienić jego pochylenie na bardziej komfortowe, redukując tym samym prawdopodobieństwo opadania głowy dziecka na klatkę piersiową podczas snu w podróży. Dodatkową zaletą Maxi jest mobilność, fotelik został wyposażony przez producenta w wygodną torbę transportową (która jest do dokupienia jako osobny produkt) co w połączeniu z możliwością złożenia fotelika na pół, powoduje iż po wyjęciu z samochodu zajmuje bardzo mało miejsca.
Dobrą informacją dla rodziców, którym zdarza się przemieszczać się drogą lotniczą jest fakt, iż Takata Maxi jako jeden z bardzo nielicznych modeli w tej grupie wagowej posiada homologację lotniczą. Uderzającym wyróżnikiem tego fotelika jest jego jakość wykonania
Główne cechy fotelika
- Zaprojektowany i wykonany zgodnie z homologacją ECE R-44/04 dla grup II/III
- Odpowiedni dla dzieci od ok. 3 do ok. 12 roku życia (15-36 kg, ok. 95-150 cm)
- Przodem do kierunku jazdy
- Technologia AIR PAD
- Montowany przy pomocy 3-punktowego pasa samochodowego
- Posiada dodatkowe mocowanie typu ISOFIX
- Odchylany do pozycji spoczynkowej (regulacja przy pomocy mocowania ISOFIX)
- Rośnie razem z dzieckiem
- Regulowana wysokość zagłówka - 12 poziomów
- Roszczerzane oparcie - zmiana wysokości zagłówka wpływa na szrokość oparcia na wysokości obręczy barkowej
- Innowacyjny i łatwy w obsłudze system zabezpieczenia pasa piersiowego
- Możliwość złożenia i spakowania do torby transportowej (torba do dokupienia jako osobny produkt)
- Czytelny wskaźnik poprawnego wpięcia fotelika
- Posiada homologację lotniczą
- Wskaźnik stopnia regulacji wysokość zagłówka
- Brak substancji szkodliwych w tapicerkach, potwierdzona certyfikatem Oeko-TEX 10
Takata Maxi bezpieczeństwo i testy ADAC i OEAMTC
Fotelik Tataka Maxi to fotelik, który został dopuszczony do sprzedaży w Europie w oparciu o zaliczone testy homologacyjne normy ECE R-44/04. Standard testów zderzeniowych, którym poddawane są fotelik w ramach tej regulacji jest obecnie mocno odstający od realiów drogowych, więc samo ich zaliczenie nie mówi nam nic na temat faktycznego poziomu ochrony, jaki on gwarantuje.
Wiemy natomiast, iż model ten brał udział w badaniach niemieckiego ośrodka ADAC w 2013 roku, w ramach którego otrzymał on notę z zakresu rekomendacji 4 gwiazdek, zarówno w ocenie ogólnej, jak i za parametr "bezpieczeństwo" - taki wynik pozwala na miejsce w czołówce jeśli chodzi o bezpieczeństwo.
ADAC - niemiecki automobil zrzeszający ponad 17 milionów miłośników motoryzacji. ADAC przeprowadza testy na fotelikach dziecięcych. Ocenia je w skali od 1-5. Obowiązuje niemiecki system oceniania (im mniejsza ocena, tym lepiej). W Polsce dla lepszego zrozumienia wyników testów ADAC stosuje się "gwiazdki", dlatego gdy fotelik w skali ADAC otrzymuje ocenę 1 - "sehr gut" (bardzo dobry), w Polsce mówi się, że ma 5 gwiazdek *****.
Międzynarodowe nagrody dla Takata Maxi Plus X Award German Design Award 2016 Czym jest technologia AIR PAD?
Technologia AIR PAD to unikalny system bezpieczeństwa opatentowany przez firmę takata, jest to specjalna pianka która na skutek dotyku i działania niewielkiej siły pozostaje miękka i głęboko elastyczna nawet na kilka centymetrów. Podczas zderzenia - działania większej siły, usztywnia się pochłaniając energię zderzenia. Jest to działanie zbliżone do działania profesjonalnych ochraniaczy dla sportowców.
Wymiary i dane techniczne
- Szerokość: 44,5 - 50,5 cm
- Wysokość: 67,5 - 81,5 cm
- Długość: 48 cm
- Waga: 6,8 kg