Do sprzedania mam swój kochany samochód Ford Windstar z 1996 roku. Sprowadzony z Niemiec na początku 2006 roku. Samochód miał 2 właścicieli w PL + ja trzeci. Kupiłem go w czerwcu 2016 roku, od tam tego czasu jestem jego posiadaczem, o samochód zawsze dbałem i dbam JAK TYLKO MOGĘ. Sporo duszy, serca i pieniędzy włożyłem w ten samochód. Od momentu kupna prowadzę całą historię napraw. Większość napraw wykonano w serwisie aut Amerykańskich (USA Cars Center - Badylarska 31, Warszawa) lub przez mojego dobrego przyjaciela mechanika ( https://oferia.pl/wykonawca/tomasz-zajac/176569 ) on ma 100% dobre opinie.
Do samochodu mam wszystkie papiery o naprawach, zakupach i tak dalej. Mam oryginalny katalog obsługi i napraw Ford Windstar, oryginalny katalog naprawy skrzyni biegów, oryginalną książkę serwisową + całą dokumentację od nowości samochodu.
Samochód ma mały przebieg to 93720 km. Poprzedni właściciel mi tłumaczył ze odkupił go od pierwszego właściciela w PL - Pan 55 rocznik u którego ten samochód więcej stał niż jeździł i ostatnie 3 lata w ogóle stał. Mam kartę pojazdu samochodu z danymi właścicieli.
Przebieg w moment zakupu został potwierdzony w serwisie MART AUTO Ford w Katowicach. O prawdziwym przebiegu dodatkowo świadczy radio kasetowe które wciąż działa (numer kodu jest ten sam jak od nowości), wiele części oryginalnych, no i stan kanapy i foteli.
Silnik to 3 litrowy widlasty V6. Z pięknym brzemieniem i niesamowitą kulturą pracy.
Automat 4 biegowy.
Zawieszenie bardzo, a to bardzo komfortowe, pneumatyka (tył) samopoziomująca całkowicie sprawna i dobrze działa.
Samochód ma prostą i sprawdzoną konstrukcję lat dziewięćdziesiątych, teraz tak nie robią samochody, niestety.
W samochodzie zrobiłem od momentu jego kupna:
- 2016.07 - po zakupie wymiana wszystkich płynów i filtrów w samochodzie (skrzynia silnik chłodzenie, hamulcowy, wspomagania), pasek klinowy, nowe tarcza i klocki, zabezpieczenie podwozia, serwis klimatyzacji (wymiana czynnika + filtr). Wymiana modułu ABS i czujki ABS (ABS jest sprawne w moim samochodzie!!! Kto zna Windstar oraz Taurus to będzie wiedział o wady z ABS w tych modelach).
- 2016.08 - zamontowana wysokiej klasy instalacja LPG STAG dla V6, w autoryzowanym serwisie STAG Karasińscy S.C. w Warszawie (cała dokumentacja jest), butla 72l w kole zapasowym na zewnątrz. Jeszcze na GWARANCJI. Przeglądy i konserwacja.
- 2016.10 – kupiony zestaw uszczelek góra silnika w tym pod głowicami ( http://fenix.com.pl/1859-zestaw-uszczelek-gory-silnika-hs9885pt-3-apex-ford-windstar-taurus-mercury-sable.html ), wymiana uszczelek pod głowicami i wszystkich innych uszczelek góra silnika, planowanie głowic.
- 2017.01 Wymiana napinacza + rolki + pasek, wymiana modułu SPEED SENSOR skrzynia biegów
- 2017.05 - wymiana filtru i oleju automatycznej skrzyni biegów (ASB), filtr i olej silnik, regeneracja zacisków hamulcowych przód, nowe klocki i tarcza przód, szczęki tył, wahacze nowe przód, gumy i drążki przód.
- 2017.07 wymiana modułu linki prędkościomierza. Nowa szyba czołowa, jeszcze na gwarancji.
- 2018.02 Gumy drążka i łączniki stab przód, napinacz paska + rolka,
- 2018.03 Wymiana poduszki silnika dolna (prawa), naprawa mocowania poduszki silnika, płukanie silnika, wymiana oleju i filtr silnika, wymiana termostatu, płukanie wspomagania i nowy olej pompy wspomagania, płukanie układu chłodniczego, nowy płyn chłodniczy. NOWY AKUMULATOR (GWARANCJA)
Raczej o naprawach tyle, może jeszcze coś poza dokumentacją coś robiłem, wymiana złącza elastycznego w wydechu pamiętam, i jeszcze jakieś drobiazgi.
BT do 2018-09-21
OC do 2019-01-04 (2 rata do opłaty 4 czerwca 500 zł)
Wady, oczywiście ze są jeszcze wady, samochód z 1996 roku :)
- Pojawia się delikatna rdza, progi i błotniki, troszeczkę na drzwiach, ale dopiero początki, więc niema tragedii, na foto tego nie widać.
- Trzeba układ hamulcowy przejrzeć, ponieważ czasami przy hamowaniu delikatnie bije.
- Na skrzynie biegów trzeba wymienić POZYCJOMETR to koszt około 320 zł ( http://midparts.com.pl/pl/p/AXODE-AX4N-POZYCJOMETR-8-PIN/4472 ), ale mi to nie przeszkadza,
- Kluczyk z immobilizerem do zrobienia, jest zamówiony i właśnie czekam na zrobienie, też mi nie przeszkadza, a nawet lepiej zabezpiecza :)
- Pompy wspomagania ogólnie są pancerne, ale głośne w Fordach USA tam tych lat. Nie wiem czy to wada, ale fakt jest taki ze ją pracę słychać.
Poza tym wszystko mniej - więcej jest ok.
GRATIS oddaje nowy alternator od dobrego przyjaciela prosto z USA (koszt takiego około 500 zł, ale raczej w PL nowy nie do znalezienia). Moduł sterowania ABS, i jeszcze jakieś tam części. 2 opony letnie w dobrym stanie.
Więcej informacji pod telefon lub najlepiej przy spotkaniu
Wyposażenie samochodu:
- Klimatyzacja 2 strefowa (regulacja dla pasażerów)
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka
- Elektryczne szyby przód + elektryczne uchylne tył
- Zamek centralny
- ABS
- Zawieszenie pneumatyczne i samopoziomujące tył.
- Opony wielosezonowe, przód w super stanie (nie całe 2 lata), tył w dobrym (od momentu kupna)
P. S. Według mnie samochód wart swojej ceny, ponieważ jest rzadki, ma moją historie, i o niego dbam. Inne Windstary na aukcjach, nic o nich nie wiadomo. Ja zrobiłem wszystko co w moich siłach aby samochód był sprawny i dobry, przełożyłem dużo starań, siły, i pieniędzy oczywiście.
WIĘCEJ FOTO: https://1drv.ms/f/s!AsOwOV5PAHJCgvsdxYHBir0JFP2wMw