FORD TRANSIT 2.5l DIESEL (1986 - 2000) NAPRAWA OBSŁUGA BUDOWA
FORD TRANSIT DIESEL (wydanie 2)
Samochody produkowane od 1986 do 2000 roku
Książka serwisowa i instrukcja obsługi samochodu Ford Transit
Fachowy poradnik dla posiadaczy i użytkowników samochodów Ford Transit, produkowanych od listopada 1985 roku, w wersjach furgon (Van, Kombi, Kombi Van) i mikrobus, w wersji skrzyniowej oraz podwozia z kabiną do indywidualnej zabudowy. Samochody wyposażone w mechaniczne skrzynki przekładniowe oraz w czterocylindrowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności
2,5 dm3: niedoładowane o mocy 52 kW (70 KM) typu 4AB, 4CA, 4BC, 4CC, 4FA, 4FB, 4FC; niedoładowane o mocy 56 kW (76 KM) typu 4HB i o mocy 59 kW (80 KM) typu 4DA; turbodoładowane o mocy 63 kW (85KM) typu 4GA, 4GB, 4GC oraz o mocy 74 kW (100 KM) typu 4EA i 4EB.
Szczegółowe dane techniczne i regulacyjne, zasady obsługi technicznej i niezbędne materiały eksploatacyjne. Opis demontażu, naprawy i montażu poszczególnych części, mechanizmów i zespołów oraz schematy instalacji elektrycznej.
Spis treści:
- FORD TRANSIT. SILNIK
1.1. Charakterystyka techniczna
1.2. Obsługa i naprawa
- Identyfikacja silnika
- Wymontowanie i zamontowanie silnika
- Głowica
- Kadłub
- Układ tłokowo-korbowy
- Układ rozrządu
- Układ smarowania
- Układ chłodzenia
- Układ wtrysku paliwa
FORD TRANSIT SPRZĘGŁO
- Charakterystyka techniczna
- Obsługa i naprawa
FORD TRANSIT. SKRZYNKA BIEGÓW
3.1. Skrzynki biegów typu M 26 oraz G
3.1.1. Charakterystyka techniczna
3.1.2. Obsługa i naprawa
3.2. Multiplikator
3.2.1. Charakterystyka techniczna
3.2.2. Obsługa i naprawa
3.3. Skrzynki biegów typu M 27 oraz N
3.3.1. Charakterystyka techniczna
3.3.2. Obsługa i naprawa
- FORD TRANSIT. TYLNY MOST
4.1. Tylny most typu H 34 61
4.1.1. Charakterystyka techniczna 61
4.1.2. Obsługa i naprawa 62
4.2. Tylny most typu G 51A oraz G 53 67
4.2.1. Charakterystyka techniczna 67
4.2.2. Obsługa i naprawa 68
- FORD TRANSIT. ZAWIESZENIE PRZEDNIE NIEZALEŻNE
5.1. Charakterystyka techniczna 72
5.2. Obsługa i naprawa 73
- FORD TRANSIT. SZTYWNA OŚ PRZEDNIA
6.1. Charakterystyka techniczna 77
6.2. Obsługa i naprawa 77
- FORD TRANSIT. RESOROWANIE
7.1. Sprężyny przedniego zawieszenia niezależnego 81
7.2. Resory sztywnej osi przedniej 81
7.3. Resory osi tylnej 81
- FORD TRANSIT. UKŁAD KIEROWNICZY
8.1. Układ kierowniczy z przekładnią zębatkową 83
8.1.1. Charakterystyka techniczna 83
8.1.2. Obsługa i naprawa 84
8.2. Układ kierowniczy z przekładnią kulkowo-śrubową 85
8.2.1. Charakterystyka techniczna 85
8.2.2. Obsługa i naprawa 86
- FORD TRANSIT. UKŁAD HAMULCOWY
9.1. Charakterystyka techniczna 89
9.2. Obsługa i naprawa 90
9.2.1. Hamulce przednie 90
9.2.2. Hamulce tylne 93
9.2.3. Hamulec awaryjny 94
9.2.4. Układ uruchamiania hamulców 95
- WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE FORDA TRANSITA
10.1. Charakterystyka techniczna 101
10.2. Obsługa i naprawa 101
- FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE W MODELACH 1987-1991
11.1. Silnik 106
11.1.1. Charakterystyka techniczna 106
11.1.2. Obsługa i naprawa 107
11.2. Skrzynka biegów typu MT 75 111
11.2.1. Charakterystyka techniczna 111
11.2.2. Obsługa i naprawa 111
- FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE W MODELACH 1992-1994
12.1. Opis modeli 120
12.2. Silnik 120
12.2.1. Charakterystyka techniczna 120
12.2.2. Obsługa i naprawa 129
12.3. Tylny most 129
12.3.1. Charakterystyka techniczna 129
12.3.2. Obsługa i naprawa 130
12.4. Zawieszenie przednie 133
12.4.1. Charakterystyka techniczna 133
12.4.2. Obsługa i naprawa 134
12.5. Układ kierowniczy 135
12.5.1. Charakterystyka techniczna 135
12.5.2. Obsługa i naprawa 135
12.6. Układ hamulcowy 137
12.6.1. Charakterystyka techniczna 137
12.6.2. Obsługa i naprawa 138
- FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1995
13.1. Opis modeli 141
13.2. Silnik 141
13.2.1. Charakterystyka techniczna 141
13.2.2. Obsługa i naprawa 144
DANE OGÓLNE 154
W latach 1985 do 1991 w wersjach wyposażonych w silnik wysokoprężny stosowano silnik niedoładowany (tzw. wolnossący) w dwóch odmianach (bez recyrkulacji spalin - typu 4AB oraz z recyrkulacją spalin typu 4CA) o mocy 70 KM. W samochodach Ford Transit modeli 1986-1991 stosowano dwa rodzaje zawieszenia przedniego. Zawieszenie niezależne (typu Mac Person) miały wersje o krótkim rozstawie osi, natomiast zawieszenie zależne (sztywną oś przednią z resorami podłużnymi) - modele Transit o długim rozstawie osi oraz podwozia z kabiną Ford A 0407. W zawieszeniu tylnym zastosowano sztywną oś z podłużnymi resorami pojedynczymi, podwójnymi lub potrójnymi w zależności od rozstawu osi i ładowności…
Książka napraw i obsługi na temat samochodu Ford Transit, produkowanego od listopada 1985 roku - polecamy