Witam, sprzedaję Forda ST 220 kombi którym poruszam się od 6 lat. Samochód został sprowadzony ze Szwajcari uszkodzony ( wymienione było błotnik przedni pasażera, zderzak, maskę oraz lampę). Samochód miał przebieg 112.000 km jak został sprowadzony obecnie ma 174.000. Samochód jest zadbany i po sprowadzeniu był na hamowni V techu gdzie pokazał moc 228 KM . Ja o samochód dbałem (3 pojazd w rodzinie a 2 kierowców ;-p ja i żona ) naprawy wykonywałem w ASO Ford olsztyn na oryginalnych częściach .Samochód od początku na oleju Motul 5w40 8100 X-cess i oryginalnych filtrach Forda wymienianych co 10.000 km.O Forda dbałem i mimo sprzedaży nadal dbam ( będzie teraz wymieniony komplet linek hamulcowych oryginalnych Forda koszt nowej linki w ASO to 240 zł gdyż jedna się zaciera a uważam że jak wymieniać to komplet tym bardziej że w kwietniu zaciski tylne były zregenerowane co jest naturalna przypadłością Forda) Ford w moich rękach przeszedł kilka modyfikacji.
1) zmieniłem zaciski przednie na te z Focusa ST do tego oryginalne tarcze pierwszego montażu + klocki oryginalne pierwszego montażu z wymianą zacisków poszła zmiana na przewody stalowe złote firmy HEL i płyn hamulcowy Motul Racing 660 RBF . Zaowocowało to bardzo dobrą skutecznością hamulców i bardzo dobrym wyczuciem hamowania co z oponami Yokohama Spec 2 daje duże poczucie bezpieczeństwa. Profesjonalne przyciemnienie szyb folią Fotochronową w ULAFOL Olsztyn daje bardzo ładny efekt, do tego doszło oklejenie lusterek folią carbonową, tylnej blendy oraz tylnego spojlera i przyciemnienie folią tylnych lamp oraz wyklejenie progów tylnych żeby od wsiadania się nie wycierały. Do tego tuning polegający na zakupie naklejki TDCI ( koszt 39 zł ) na tylna klapę ;-p miny kierowców bezcenne jak zgania się z lewego pasa leciwym Fordem w TDCI ;-p było to chyba najlepiej wydane 39 zł. Samochód osiąga licznikowe 250km/h
2) 05.2013 wymiana silniczka krokowego ASO Ford
3) w 2014 r przy przebiegu 134.000 wymieniłem prawy przegub gdyż przy jeżdzie na rondzie zauważyłem delikatne cykanie niecałe 400 km pozniej odezwał się lewy .Wymienione były jeszcze profilaktycznie podpory sprężyn .Oba przeguby były wymienione wraz z łożyskami na oryginalne w ASO FORDA w Olsztynie posiadam na to Faktury.
-08.2014 była robiona konserwacja całego podwozia na środkach Valvoline Tectyl ML i Valvoline Tectyl 190 Black oraz Valvoline Tectyl Body Safe robiłem to w warsztacie Teścia osobiście więc wszystkie nadkola zostały zdjęte , wyczyszczone i zakonserwowane i ponownie złożone. Konserwację taką robię co dwa lata więc Ford niema rdzy
4) 12.2015 wymieniłem alternator na nowy regenerowany gdyż zaświeciła się kontrolka ładowania. ( stary mam na zapas ) do tego poszła wymiana paska wieloklinowego Gates . Montaż wkładki dedykowanej do Forda firmy K&N, zamontowanie kompletnego układu wydechowego z kwasówki (Ford ładnie pracuje nie jest to natarczywe co przy jeżdzie z maluchem każdy doceni )
5)10.2016 wymienione zostały obie końcówki sworznia z przodu Lemforder oraz dwa łączniki stabilizatora z tyłu tu orginalne FORD.\, doszła jeszcze wymiana rozrusznika na nowy regenerowany gdyż stary już od syfu który się zebrał nie zawsze chiał zapalić ( stary mam na zapas naprawiony )
6) 04.2018 wymieniłem obie piasty tylne SKF + oryginalne tarcze FORDA + klocki Ford do tego doszła wymiana płynu hamulcowego, wymiana uszczelek i nowy tłoczek cylinderka , wymiana łożyska podpory półosi oryginał Ford (prawie 500 zł)
7) 05.2018 wymiana przewodów zapłonowych, świec i profilaktycznie cewki oraz uszczelek pod kolektorem 2szt oryginał Ford ( koszt całości wyszedł w ASO wyszedł 1100 zł ) ( stare przewody, świece i cewkę mam )
8) 08.2018 na przeglądzie technicznym poinformowano że tylna tuleja wahacza wleczonego zbliża się do wymiany więc w związku że i tak miałem komplet przednich wahaczy i komplet wszystkich tulei tylnych zakupiony a samochód nie był planowany do sprzedaży zostało wszystko wymienione na nowe .Podczas wymiany mechanik stwierdził że tylny prawy wahacz jest już nienajlepszy ( mam wszystkie wahacze przednie i tylne stare ) został wymieniony komplet L/P strona na nowe oryginalne FORD i ustawiona zbieżność. Przed wymianą myślałem że zawieszenie jest dobre ale po wymianie nie sądziłem że będzie aż taka różnica samochód prowadzi się rewelacyjnie. Samochód sprzedaję gdyż okazyjnie kupiłem uszkodzone BMW F10 i stąd zapadła decyzja o sprzedaży samochodu
Do samochodu posiadam komplet zimówek Dunlop 3D 205/55/16 na alufelgach ( na zdjęciu co widać po wymianie na zaciski z Focusa ST wchodzą tylko tylko można by powiedzieć na włos). Zainteresowanych zapraszam