Samoprzylepna folia ochronna służąca zabezpieczaniu elementów przed otarciami, rysowaniem itp. Główne zastosowanie w motoryzacji, oraz na innych przedmiotach w celu ochrony powierzchni czy zalaminowania. W przypadku obłych kształtów, folię należy podgrzewać opalarką co wpłynie na lepszą plastyczność. Tego typu folie są grubsze, więc ich termoplastyczność jest ograniczona - przy skomplikowanym elemencie folia może nie ułożyć się odpowiednio na takiej powierzchni . Folia jest o łącznej grubości ok. 120 mikronów i składa się z 3 warstw, z czego jedną folię zdejmujemy z powierzchni kleju, a drugą folię ochronną zdejmujemy z folii właściwej. Na pozostałych naszych aukcjach dostępna jest cieńsza oraz bardziej plastyczna folia bezbarwna do lamp samochodowych. Folia do zastosowania wewnętrznego oraz zewnętrznego, aplikujemy ją na mokro (poniżej instrukcja).
1 sztuka "Kup Teraz" to odcinek 50cm x 152cm, kupując więcej niż 1 sztukę "Kup Teraz" możemy wysłać folię w jednym kawałku tylko dla wysyłki kurierskiej DPD. Dla pozostałych form dostawy otrzymujemy osobne odcinki 50cm x 152cm.
Przykładowo:
Kupując 1 szt. "Kup Teraz" otrzymujemy odcinek 50 cm x 152cm
Kupując 2 szt. "Kup Teraz" otrzymujemy odcinek 100 cm x 152cm dla kuriera dpd. Dla pozostałych form dostawy otrzymamy dwa oddzielne odcinki po 50cm x 152cm.
Kupując 3 szt. "Kup Teraz" otrzymujemy odcinek 150 cm x 152cm dla kuriera dpd. Dla pozostałych form dostawy otrzymamy trzy oddzielne odcinki po 50cm x 152cm.
Kupując 10 szt. "Kup Teraz" otrzymujemy odcinek 500 cm x 152cm dla kuriera dpd. Dla pozostałych form dostawy otrzymamy dziesięć oddzielnych odcinków po 50cm x 152cm.
Kupując 15 szt. "Kup Teraz" otrzymujemy odcinek 750 cm x 152cm dla kuriera dpd. Dla pozostałych form dostawy otrzymamy piętnaście oddzielnych odcinków po 50cm x 152cm.
itp... maks. 15mb w jednym kawałku dla kuriera dpd. Nie docinamy folii na indywidualne wymiary, nie docinamy co do milimetra. Tolerancja błędu +/- 1cm.
Na pozostałych aukcjach jest wystawiona cała rolka 15m x 152cm w hurtowej cenie 335 zł.
Zalety stosowania folii ochronnej:
-Odporna jest na promienie UV, czynniki atmosferyczne, temperaturę, wodę, sól drogową.
-Klej usuwalny, nie powoduje szkody w przypadku zerwania folii.
-Zabezpiecza powłokę przed rysami, promieniowaniem UV, blaknięciem lakieru, korozją, działaniem kamieni itp.
Instrukcja montażu:
Przed przystąpieniem do oklejania za pomocą detergentu do odtłuszczania powierzchni należy starannie oczyścić wszystkie elementy z kurzu, smarów, a te elementy które były narażone na kosmetyki nabłyszczające do plastiku (np. elementy kokpitu, listwy boczne) zmatowieć aby zachować dobrą przyczepność folii do podłoża. Minimalna temperatura pomieszczenia podczas oklejania samochodu to 10 stopni, optymalna to ok. 18 stopni. Podczas montażu folia powinna zostać podgrzana opalarką co wpłynie na lepszą plastyczność oraz przyczepność przy oklejaniu wyprofilowanych elementów. Do oklejania niezbędna jest rakla do wygładzania, dzięki której pozbędziemy się pęcherzy powietrza, nożyk, oraz szmatka z mikrofibry. Po zmierzeniu potrzebnego odcinka folii należy go przyciąć z uwzględnionym zapasem z każdej strony. Powierzchnię karoserii na którą będziemy instalować folię należy spryskać roztworem poślizgowym, stosujemy 2-3 kropli szamponu Johnson's baby Shampoo na litr wody lub stosujemy mieszankę roztworu - Mniej niż 10% alkoholu izopropylowego i 90% wody destylowanej (zapewnia natychmiastową przyczepność kleju). Rozprowadź roztwór poślizgowy po powierzchni, a następnie zbierz go przy pomocy rakli, aby usunąć kłaczki lub mikrowłókna, które pozostały na powierzchni. Folia powinna przez cały czas instalacji pozostawać nawilżona roztworem poślizgowym. Umożliwia to gładkie przesuwanie raklą po powierzchni. Należy za każdym razem ściągać wodę z powierzchni, na której została zamocowana folia. Po zamocowaniu folii na danej powierzchni nie należy ściągać na nią z powrotem wody. Wygładzanie raklą zaczynamy od środka oklejonego elementu, ku brzegom. Po oklejeniu należy zawinąć folię do wewnątrz oklejanego elementu i odciąć zbędny nadmiar pozostawiając kilka centymetrów. Nie należy przycinać folii równo z krawędziami pojazdu – pomoże to uniknąć negatywnych skutków w postaci kurczenia się folii i mechanicznych uszkodzeń np. podczas mycia auta. Nie należy nadmiernie rozciągać folii. Folia może być rozciągana, co ułatwia jej montaż, jednak elastyczność tego produktu jest ograniczona. Nadmierne rozciągnięcie folii może prowadzić do cofania się folii lub palcowania wzdłuż krawędzi. Aby uniknąć zarysowania folii podczas dociskania raklą, do rakli można przyłożyć kawałek miękkiego materiału lub nakleić filc lub użyć specjalnych rękawiczek do wygładzania. W przypadku kiedy chcemy coś poprawić, folię można delikatnie odkleić w granicach rozsądku przy użyciu wyższej temperatury oraz ponownie przykleić. W przypadku oklejania elementów po raz pierwszy, należy uwzględnić ewentualny zapas na poprawki, skomplikowany element nie zawsze uda się okleić za pierwszym razem a z każdym kolejnym elementem nabiera się doświadczenia. Pojazd po montażu przez 24h powinien pozostać w temperaturze jaka była w pomieszczeniu, aby uniknąć różnicy temperatury które może spowodować skurczenie się folii, np. kiedy wyjedziemy z ciepłego garażu a na zewnątrz jest chłodno.
Demontaż folii:
W przypadku demontażu folii, należy zerwać przy użyciu wyższej temperatury. Folia posiada klej usuwalny, jednak mogą pozostać resztki kleju które należy usunąć za pomocą zmywacza przemysłowego.