ŁOŻYSKO WYCISKOWE SPRZĘGŁA CITROEN C5 I, C5 II, C8, EVASION, JUMPER, JUMPY, XANTIA; FIAT DUCATO, SCUDO, ULYSSE; LANCIA PHEDRA, ZETA; PEUGEOT 406, 607, 806, 807, BOXER, EXPERT 2.0-2.3D 06.95- LUK 500 0760 10 -
- LANCIA: 9619888580, 9632339180
- PEUGEOT: 2041.58, 2041.66, 96 198 885 80, 96 323 391 80
- FIAT: 9619888580, 9625260580, 9632339180, 9635222580
- CITROEuml;N: 2041.66
- Indeks: 500 0760 10
- Producent: LUK
- SACHS: 3151 998 301
- TRIPLE FIVE: 5 006 017 00, 5 006 017 02
- SKF: BRU 0347 AB, BRU 0347 B, BRU 0347 C, VKC 2542
- INA: F-554752
- CARMODEL: Fiat
Kod produktu: A98F8C_Fiat
Wersje pojazdu
- FIAT SCUDO Combinato (220_) olej napędowy 2.0 JTD 16V 80 kW / 109 KM (1999.05 - 2006.12)
- FIAT SCUDO Nadwozie pełne (220_) olej napędowy 2.0 JTD 16V 80 kW / 109 KM (1999.05 - 2006.12)
- FIAT ULYSSE (220_) olej napędowy 2.0 JTD 16V 80 kW / 109 KM (1999.05 - 2002.08)
- FIAT ULYSSE (220_) olej napędowy 2.0 JTD 80 kW / 109 KM (1999.10 - 2002.08)
- FIAT SCUDO Combinato (220_) olej napędowy 2.0 JTD 80 kW / 109 KM (1999.12 - 2006.12)
- FIAT SCUDO Nadwozie pełne (220_) olej napędowy 2.0 JTD 69 kW / 94 KM (1999.10 - 2006.12)
- FIAT DUCATO Nadwozie pełne (244_) olej napędowy 2.3 JTD 81 kW / 110 KM (2002.04 - )
- FIAT DUCATO Autobus (244_) olej napędowy 2.3 JTD 81 kW / 110 KM (2002.04 - )
- FIAT DUCATO platforma / podwozie (244_) olej napędowy 2.3 JTD 81 kW / 110 KM (2002.04 - 2006.07)
- FIAT ULYSSE (179_) olej napędowy 2.0 JTD 80 kW / 109 KM (2002.08 - 2006.08)
- FIAT ULYSSE (179_) olej napędowy 2.2 JTD 94 kW / 128 KM (2002.08 - 2006.08)
- FIAT ULYSSE (179_) olej napędowy 2.0 JTD 79 kW / 107 KM (2003.05 - 2006.08)
- FIAT SCUDO Nadwozie pełne (220_) olej napędowy 2.0 JTD 80 kW / 109 KM (2002.12 - 2006.12)
- FIAT SCUDO platforma / podwozie (220_) olej napędowy 2.0 JTD 80 kW / 109 KM (2002.12 - 2006.12)
- FIAT SCUDO platforma / podwozie (220_) olej napędowy 2.0 JTD 69 kW / 94 KM (1999.10 - 2006.12)
Zadaniem sprzęgła ciernego w samochodzie jest przeniesienie napędu z wału korbowego silnika na wał sprzęgłowy znajdujący się w skrzyni biegów. Koncentryczne łożysko wyciskowe umieszczone centralnie na wałku sprzęgłowym odpowiada za odsuwanie i dosuwanie tarczy dociskowej do tarczy sprzęgła podczas operowania pedałem sprzęgła przez kierowcę. Do przekazania napędu dochodzi, gdy tarcza sprzęgłowa jest ściśnięta z tarczą dociskową sprzęgła
O konieczności wymiany łożyska wysprzęglającego świadczy szarpanie sprzęgła, charakterystyczne piski zwłaszcza przy lekkim wciśnięciu pedału oraz rozłączanie sprzęgła w niewłaściwym momencie. Wadliwe działanie łożyska może utrudniać lub nawet uniemożliwiać zmianę biegów
Niemiecka marka LUK wchodzi w skład Grupy Schaeffer. Co czwarty samochód na świecie zjeżdżający z linii produkcyjnej wyposażony jest w sprzęgło LUK. Firma posiada 18 zakładów produkcyjnych w Niemczech, Francji, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Indiach, Chinach, Korei, Meksyku, RPA, na Węgrzech i w USA
Wszystko zaczęło się od sprzęgła… Obecnie ofercie firmy LuK znajduje się bogaty wybór pomp podciśnienia, tarcz i docisków sprzęgła, łożysk oporowych oraz innych komponentów układu kierowniczego i przeniesienia napędu dla wielu modeli samochodów marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich