Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 199,00 zł
- STELAŻ FOTELA FIAT FREEMONT JOURNEY
- 249 zł z dostawą
- 80,00 zł
- Łapa FIAT FREEMONT
- 107 zł z dostawą
- 3499,00 zł
- FIAT FREEMONT LED JOURNEY DODGE LEDY FULLED
- 3544 zł z dostawą
Parametry
- Rok produkcji
- 2012
- Stan
- Używany
- Liczba drzwi
- 4/5
- Kraj pochodzenia
- Polska
- Liczba miejsc
- 7
- Kierownica po prawej (Anglik)
- Nie
- Napęd
- 4x4 (dołączany automatycznie)
- Lakier
- Metalik
- Wyposażenie - bezpieczeństwo
- ABS, ASR (kontrola trakcji), Alarm, Centralny zamek, Czujnik zmierzchu, Czujniki parkowania tylne, ESP (stabilizacja toru jazdy), Immobilizer, Isofix, Kamera cofania, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Poduszki boczne tylne, Światła do jazdy dziennej, Światła przeciwmgłowe
- Wyposażenie - komfort
- Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane fotele, Elektrycznie ustawiane lusterka, Klimatyzacja automatyczna, Klimatyzacja czterostrefowa, Podgrzewana przednia szyba, Podgrzewane lusterka boczne, Podgrzewane przednie siedzenia, Przyciemniane szyby, Tapicerka ciemna, Tapicerka skórzana, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy
- Wyposażenie - multimedia
- Bluetooth, CD, Gniazdo AUX, Gniazdo SD, Gniazdo USB, MP3, Nawigacja GPS, Odtwarzacz DVD, Radio fabryczne
- Wyposażenie - pozostałe
- Alufelgi, Elektrochromatyczne lusterka boczne, Elektrochromatyczne lusterko wsteczne, Hak, Komputer pokładowy, Ogranicznik prędkości, Relingi dachowe, Tempomat
- Skrzynia biegów
- Automatyczna hydrauliczna (klasyczna)
- Nadwozie
- SUV
- Moc [KM]
- 170
- Rodzaj paliwa
- Diesel
- Uszkodzony
- Nie
- Informacje dodatkowe
- Bezwypadkowy, Pierwszy właściciel, Serwisowany w ASO, Zarejestrowany w Polsce
- Kolor
- Czarny
- Przebieg [km]
- 126000
- Pojemność silnika [cm3]
- 1956
Opis
Tel: 509 970 990
VIN: 3C4PFBCY9CT294838
Dlaczego to wyjątkowy samochód ???
SILNIK
Legendarnej trwałości silnik JTD, działa bez główniej naprawy około pół miliona kilometrów. Olej, filtr oleju i powietrza wymieniany co 10.000 km zawsze na gorącym silniku w firmie "Gemma" Kraków Zakopianka, na moich oczach. Brak zużycia oleju między wymiana, kolor przy wymianie zawsze jest ciemny klarowny. Olej MOTUL 5W30 FE 100% syntetyczny zalecany przez doświadczonych mechaników zajmujących się silnikami JTD. Podczas użytkowania opierałem się na własnym doświadczeniu posiadania już trzeciego Fiata JTD ,ale też z duża przyjemnością aktywnie korzystałem z wiedzy innych, forum Fiata Freemont i Alfacholicy by nie popełniać błędów ale i co mi się udało by samochodzik był całkowicie sprawny i przynosił mnóstwo przyjemności z jazdy.
Grupa silników JTD, posiadała wadę fabryczna "urywające się klapy dolotu" ewentualny problem wyeliminowałem po przez demontaż wadliwego elementu przy okazji wymiany paska rozrządu (ASO).
Silnik zawsze był chłodzony po szybkiej jeździe i przy pierwszym odpaleniu nie ruszałem wcześniej niż po 30s.
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA
UltraDrive 62TE 6speed zaprojektowana w 2007r używana w koncernie Jeep, Dodge, Chrysler jest jedna z najpopularniejszych i sprawdzonych konstrukcji w USA jeśli traktować ja zgodnie z zaleceniami producenta oraz wymieniać olej co 96.000 km to nie sprawia żadnych problemów. Ja z ostrożności wymieniłem olej w ATV (ASO Fiat) oraz
przednim i tylnym moście przy 70.000 Km koszt nie wielki (600zl) a działa idealnie i to mnie cieszy.
AWD czyli napęd na 4-koła
Freemont AWD posiada aktywny system napędu na cztery koła typu (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układu czujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając maksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach). Modulacja dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które działa bardziej elastycznie i dokładniej niż sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) lub układ Torsen, współpracuje ponadto z systemami stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji. System nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa.
Zgadzam się na badanie czujnikami grubości lakieru. Przeglądy w ASO, zakładach diagnostycznych, warsztatach lakierniczych.
HISTORIA SERWISOWA
Olej, filtr oleju i powietrza co 10.000km komplet (260zl)
Klimatyzacja ozonowanie i wymiana filtra przeciwpyłkowego węglowego przed każdym latem i zimą.
Regeneracja czynnika asekuracyjnie po zakupie a później nie było potrzeby.
08.01.14 27707 przegląd wymiana tarcze i klocki przód gwarancja
14.03.15 52050 km naprawa siłownika klimatyzacji
25.05.16 55032 przegląd, wymiana filtra paliwa i płynu hamulcowego
18.06.15 60055 wymiana haldex
26.10.15 73202 wymiana oleju w automatycznej skrzyni i mostach
09.11.15 75202 naprawa tempomatu, wymiana przełącznika szyby LT
22.02.16 84483 naprawa wiązki świateł
20.04.16 89106 rozrząd, demontaż klap wirowych dolotu, malowanie zacisków na czarno
20.06.16 94051 naprawa alternatora
22.07.16 95031 wymiana czujnika temperatury spalin
29.07.16 95601 wymiana turbiny, uszczelnienie kabiny
14.09.16 96854 wymiana uszczelki smoka pompy oleju
23.01.17 111908 naprawa nagrzewnicy tył
13.02.17 113264 wymiana filtra paliwa, asekuracyjne czyszczenie wtryskiwaczy,
22.06.17 122202 wymiana tarcze i klocki przód
20.07.17 123853 wymiana kamery cofania
WYPOSAŻENIE
4x4
Automat
7-osobowy
Alarm Premium
Skóra czarna, podgrzewane fotele, przedni fotel pasażera ze schowkiem kładziony w stolik
Tylne fotele regulowane z dwoma zintegrowanymi fotelikami dla dzieci i schowkami/lodówkami.
Nagłośnienie fabryczne Alpina 386W monitor 8,4 cali DVD, SD, USB. Nawigacja fabryczna GARMIN.
Kamera cofania i czujniki cofania.
Tylny monitor sufitowy DVD fabryczny 10 cali z dwoma bez przodowymi słuchawkami oraz złącze RCA np do PS4.
Automatyczne światła do jazdy dziennej.
3-strefowy climatronic z indywidualnym nawiewem dla każdego fotela.
Indywidualne nawiewy i lampki LED do czytania dla każdego z 7 foteli foteli.
Schowki, schowki, schowki.
Samochód został zakupiony jako nowy 25.05.2012r w salonie Fiata Auto Plus w Gdańsku. Pozostawiony w tym samym salonie w rozliczeniu za nowy Jeep Grand Cherokee 22.10.2014r
Tydzień później po gruntownym sprawdzeniu kupiony prze zemnie z przebiegiem 39.000 km
Od razu po kupnie zrobiłem pełna profesjonalna konserwacje podwozia i zmieniłem olej na MOTUL.
Od samego początku co bardzo mnie irytowało turbina delikatnie gwizdała, objaw nasilał się przy dużej wilgotności i temperaturze 0-13'C po kilku minutach ustępowało. Udało mi się kupić z zaprzyjaźnionej firmy rozbierającej importowane samochody turbo za 1100 zł z Alfa Romeo Giulietta z przebiegiem 30 kkm. Wymieniłem w ASO i gwizdania więcej nie słyszałem. Swoją turbinę sprzedałem na OLX za 500 zł i z tego co wiem radośnie sobie pogwizduje już 40kkm w potwornie zmodyfikowanym na 240KM Fiacie Brava.
Samochód był zawsze garażowany tak przez pierwszego właściciela i również przez mnie.
MODYFIKACJE
1.Konserwacja podwozia
2.Pomalowanie zacisków hamulcowych na czarno profesjonalnym niemieckim lakierem Foliatec do tego przeznaczonym
3. Wymiana wszystkich żarówek wewnętrznych i oświetlenia tablicy rejestracyjnej na LED (Philips i Osram)
4. Aktywacja ukrytego menu SRT ( info z wszystkich czujników np temperatura dolotu powietrza, chwilowa moc w Nm i kW, wartości czujników żyroskopowych.
5. Aktywacja fabrycznych automatycznych świateł do jazdy dziennej
6. Montaż automatycznego haka holowniczego "Steinhoff" (bagażnik rowerowy)
7. Optymalizacja oprogramowania silnika z uwzględnieniem pracy automatycznej skrzyni ( teraz działa prawie jak DSG😉) i by nie mieć problemów z DPF. Oczywiście przez najbardziej uznaną firmie w Polsce zajmującej się koncernem Fiata CinSoft.
Nie planowałem sprzedaży samochodu dlatego dbałem o niego jak miałby zostać ze mną do końca. Uważam ze kupując go dokonałem świetnego wyboru. Przestrzeń i komfort jest wręcz ogromny pojemność bagażnika 590L a po wymontowaniu ostatniego rzędu 6 i 7 fotela (trwa do 10 min) 910L (do dachu) . Optymalny i wystarczający ale przede wszystkim bezusterkowy silnik, który pozwala przejechać 1020 km na jednym baku ( mój wynik). Dla potwierdzenia mojego doświadczenia wymieniam na ten sam model z tym samym super wyposażeniem jak 2-lodówki/schowkami i 10 calowy monitor DVD z dwoma bezprzewodowymi słuchawkami dla tylnych rzędów. Jednak z innym benzynowym sercem V6 280KM. Cena samochodu jest odzwierciedleniem jego stanu technicznego łatwo kupić sprowadzonego nie zadbanego trupa którego okazyjna różnica w cenie szybko zostanie pochłonięta na naprawy.
STAN TECHNICZNY
Gumy fabryczne całoroczne Kumho Solus 225/55 r 19 przebieg 30kkm ok 7 mm
Tarcze i klocki przód 800 km brak śladów zużycia
Tarcze klocki tył 30 kkm 10% zużycia
Wydech- brak korozji
Podwozie -brak korozji
Silnik, skrzynia, mosty-brak wycieków
Zawieszenie-brak luzów
Uszczelki gumowe półosi i przegubów-nie uszkodzone, szczelne
Nadwozie: nieznacznie porysowany PP i LT zderzaka.
Rant PP drzwi porysowany przy wysiadaniu, zrobiona zaprawka. Maska przednia 4 ślady po kamieniach zrobione zaprawki, widoczne jedynie z bardzo bliska.
Wygłuszenie maski gryzoń wygryzł dziurę o średnicy Ok 20 cm jeszcze poprzedniemu właścicielowi.
Zapocona ( bardzo mało) pompa paliwa powodem w 90% są oringi zewnętrzne planowałem to sprawdzić/naprawić przy okazji wymiany rozrządu (180kkm) w ASO ponieważ do wyciagnięcia pompy konieczny jest demontaż rozrządu, jeśli jednak usterka była była większa to w Krakowie uszczelnienie pomp dokonuje Gładysek Bosch Service cena Ok 800zl lub Turbo-Tec Jaworzno 500zł
W poprzednim moim samochodzie z tym samym silnikiem JTD, pocenie zauważyłem w okolicy 150 kkm, na forum sprawdziłem ze wszystkie tak maja, objaw nie nasilił się i jeździłem do momentu sprzedaży 240 kkm, z informacji od nowego właściciela wynika ze samochód ma 310 kkm i nadal pompa jest jedynie spocona.
Naprawy lakiernicze
2013 poprzedni właściciel, wjazd do za niskiego garażu podziemnego z rowerem. Malowanie dachu i wymiana relingu.
Koszty na przyszłość
OC do 07.11.17r
Przegląd rejestracyjny do 25.05.18r
Wymiana oleju w skrzyni i napędach z ostrożności 150 km ( zalecane przez ASO przy 170)
Wymiana paska rozrządu, filtra paliwa, uszczelnienie pompy paliwa? 180km lub 04.2020r
Spalanie
Drogi lokalne do 90 km/h 6,7L
Autostrada 120/ 6,7L 140/7,6L
Miasto 9L duże korki 11L
Zawsze tankuje do pełna i liczę zużycie rzeczywiste dla każdego baku 8,1-9,2L
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.