ETYKA DZIENNIKARSKA, J. Pleszczyński (6269741459)



Kup teraz: 30,00 zł

Nie było ofert kupna

Zakończona o 1:33 dnia 29.06.2016 r.

Kategoria: Psychologia, socjologia
Lokalizacja: Lublin


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Stan
Używany
Okładka
miękka

oferta nr 6269741459


Opis

Książka podejmuje szczególnie istotną w ostatnim okresie problematykę etyki dziennikarskiej. Dzięki temu zapełnia wyraźnie odczuwaną lukę, ponieważ do tej pory nie było na rynku podręcz­nika poświęconego temu zagadnieniu. Etyka dziennikarska jest tu przedstawiona problemowo, w szerokiej lozocznej perspektywie. Autor – dziennikarz i nauczyciel akademicki – wyraźnie skłania się ku etyce cnót, przypisując mniejsze znaczenie dziennikarskiej etyce normatywnej. Ta pionierska na polskim rynku wydawniczym praca powinna być interesującą lekturą nie tylko dla studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych, ale również dla dziennikarzy, którzy swój zawód traktują jako misję, a nie tylko jako źródło utrzymania. Jeśli media stały się czwartą – o ile nie pierwszą władzą społeczną – to ich odpowiedzialność nie może być mniejsza niż władz pozostałych. Tymczasem wśród dziennikarzy dominuje po­stawa „Wolnoć Tomku w swoim domku”, uzasadniana konstytucyjną klauzulą wolności prasy. Jednak nie ma sprzeczności między wolnością a odpowiedzialnością, tak jak wolność wyboru kierunku jazdy samochodem nie oznacza lekceważenia przepisów drogowych.(...). Aktualna, potrzebna i mądra książka Jana Pleszczyńskiego „Etyka dziennikarska” powinna stać się obowiązkową lekturą dla wszystkich dziennikarzy i ich naczelnych. Skorzystają z niej wiele studenci, praktycy public relations, politycy, a nade wszystko codzienni użytkownicy mediów, czyli my – obywatele. Tomasz Goban-Klas z Przedmowy (...) Ukazało się wartościowe dzieło, które zakreśla granice, jakich przekraczać nie wolno (...) Wiesława Piątkowska-Stepaniak z Przedmowy

podobne do ostatnio oglądanych na Allegro zobacz więcej aktualnych ofert