Kątowy ocynkowany emulator drugiej sondy lambda
Emulator kątowy drugiej sondy lambda z otworem o wym. 2 mm dedykowany do bardziej wymagających układów wydechowych (zbyt bogate mieszanki). Oddziela częściowo w sposób mechaniczny sondę lambda od spalin, dzięki czemu reguluje odczyt ich analizy i kontroluje pośrednio pożądany wynik końcowy. Na podstawie odczytów emulowanej sondy sterownik silnika otrzymuje prawidłowy sygnał, według którego oblicza zmodyfikowaną dawkę paliwa do cylindrów.
Emulator kątowy sprawdza się w układach wydechowych, w których nie ma wystarczająco dużo miejsca na montaż emulatora uniwersalnego lub prostego.
Emulator sondy lambda z płynną regulacją kątową
Płynna regulacja kątowa posiada wiele korzyści funkcjonalnych, dopasowana pod kątem indywidualnych parametrów montażowych umożliwia dowolne ustawienie wyjścia na drugą sondę lambda.
W przypadku usunięcia katalizatora, jego uszkodzenia lub zastąpienia go strumienicą często silnik przechodzi w awaryjny tryb pracy, co charakteryzuje się dużym spadkiem mocy, a na desce wyświetla się błąd „CHECK ENGINE”. Do zniwelowania błędu niezbędne jest zainstalowanie emulatora sondy lambda.
Katalizator jest w stanie skutecznie ograniczyć moc silnika o 2-3%, a przy obrotach dla mocy maksymalnej może być to nawet 5%. Jego usunięcie oraz montaż emulatora jest najtańszym sposobem na podniesienie mocy.
Kątowy emulator D2
Emulator kątowy drugiej sondy lambda D2 od producenta PITERPARTS przeznaczony jest również do samochodów z instalacją LPG. W tych samochodach w wyniku wykrycia zbyt bogatej mieszanki, zapala się kontrolka „CHECK ENGINE”. Montaż emulatora nie jest skomplikowany. Po wykręceniu sondy lambda, wkręcamy w jej miejsce emulator, do którego montujemy sondę.
Stosowana technologia przy produkcji emulatorów zapewnia wysoką jakość oraz powtarzalność detali. Zabezpieczenie przed korozją stanowi powłoka cynkowa o grubości nie mniejszej niż 8 µm nałożona galwanicznie. Wykonanie z materiału wysokiej jakości na nowoczesnych obrabiarkach CNC Okuma zapewnia idealną dokładność i powtarzalność, której nie można osiągnąć przy pomocy tokarek manualnych. Szlifowana powierzchnia czołowa gwarantuje brak problemów z doszczelnieniem.