Najważniejsza premiera fantastyczna ostatnich lat!
Harlan Ellison – kontrowersyjny geniusz światowej literatury, prowokator nieustannie testujący granice wyobraźni. Obsypany nagrodami, zaliczony w poczet wielkich mistrzów SF i horroru. Jego twórczość była inspiracją m.in. dla Neila Gaimana, Dana Simmonsa, Jamesa Camerona i rodzeństwa Wachowskich. „To, co najlepsze” to dwutomowa kolekcja, po raz pierwszy ukazująca polskim czytelnikom bogactwo i różnorodność dorobku tego niezwykłego pisarza i scenarzysty.
„Nie mogę wyobrazić sobie science fiction późnego XX wieku bez Harlana Ellisona. Byłoby nudno!”
– Ursula K. Le Guin
„Nowa Fala zrewolucjonizowała amerykańską fantastykę. A Harlan Ellison zrewolucjonizował Nową Falę. Dostał za to – między innymi nagrodami – jedenaście Hugo i pięć Nebuli. »Ptak śmierci«, »Nie mam ust, a muszę krzyczeć«, »Dziwne wino«, »Ukorz się, pajacu, rzecze Tiktaktor«. I mój faworyt: »Chłopiec i jego pies«. Żaden szanujący się miłośnik fantastyki nie może sobie pozwolić na to, by nie znać Harlana Ellisona. A poznać naprawdę warto. Ręczę za to moim słowem”.
– Andrzej Sapkowski
„Moje opowiadania ruszają w świat i wywołują piekło. Od czasu do czasu jakiś oszczerca lub urażony krytyk mówi: »Napisał to tylko po to, żeby szokować«. Uśmiecham się wtedy i kiwam głową. Dokładnie tak”.
– Harlan Ellison w liście do Stephena Kinga
„Harlan jest gigantem wśród ludzi pod względem odwagi, waleczności, wymowy, dowcipu, czaru, inteligencji – pod każdym względem oprócz wzrostu”.
– Isaac Asimov we wstępie do „Niebezpiecznych wizji”
Spis treści:
- Wyzwanie
- Niezrównany buntownik (Introduction: Sublime Rebel, 1983) – autor: Terry Dowling
- Lagniappe (2000) – autor: Terry Dowling
I. Początki
- Miecz Parmagonu (The Sword of Parmagon, 1949)
- Glokonda (The Gloconda, 1949)
- Ta dziksza (The Wilder one, 1955)
- Opowieść o Maszynowym Joem (The Saga of Machine Gun Joe, 1955)
- Wstęp do „Robaczka świętojańskiego” (Introduction to “Glowworm”, 1976)
- Robaczek świętojański (Glowworm, 1956)
- Kapsuła ratunkowa (Life Hutch, 1956)
- Instynkt wielkich artystów (S.R.O., 1957)
II. Światy strachu
- Ból samotności (Lonelyache, 1964)
- Punky i chłopcy z Yale (Punky and the Yale Men, 1966)
- Modlitwa za niczyjego wroga (A Prayer for No One's Enemy, 1966)
- Odsiadka (Pulling Hard Time, 1995)
III. Światy miłości
- W krainach samotności (In Lonely Lands, 1959)
- Czas oka (The Time of the Eye, 1959)
- Graal (Grail, 1981)
IV. Nowa przebrzmiała religia
- Nie mam ust, a muszę krzyczeć (I Have No Mouth and I Must Scream, 1967)
- Zwłoki (Corpse, 1972)
- Skowyt katowanych psów (The Whimper of Whipped Dogs, 1973)
V. Dźgnięcie wesołości
- Głos w Ogrodzie (The Voice in the Garden, 1967)
- Erotofobia (Erotophobia, 1971)
- Mama (Mom, 1976)
- Ekoświadomość (Ecowareness, 1974)
- Zakątek nieodkryty przez turystów. Świąteczna opowiastka o Trzech Królach i gwieździe (The Outpost Undiscovered by Tourists: A Tale of Three Kings and a Star for this Sacred Season, 1981)
- Dział „Jak brzmiało pytanie?” (Dept. of “What Was the Question?” Dept., 1974)
- Dział rozmaitości (Dept. of “Trivial Pursuit” Dept., 1972–1986)
- Książę Myszkin, bez dodatków (Prince Myshkin and Hold the Relish, 1982)
VI. Kłopoty z kobietami
- Najostatniejszy dzień dobrej kobiety (The Very Last Day of a Good Woman, 1958)
- Valerie: prawdziwe wspomnienia (Valerie: A True Memoir, 1972)
- Drugie oko Polifema (The Other Eye of Polyphemus, 1977)
- Wszystko wraca (All the Birds Come Home to Roost, 1979)
VII. Na noże z demonami
- Katakumby: fragment „Memos from Purgatory” (The Tombs: An Excerpt from “Memos from Purgatory”, 1961)
- Nasza Mała Miss (“Our Little Miss”, 1970)
- Miłosna serenada dla Jerry'ego Falwella (A Love Song for Jerry Falwell, 1984)
- Wymowne drżenia i tiki (Telltale Tics and Tremors, 1977)
- Prawdziwa miłość: wymacywanie Świętego Graala (True Love: Groping for the Holy Grail, 1978)
- Dryfując tuż za wysepkami Langerhansa: 38° 54' szerokości północnej, 77° 00' 13" długości zachodniej (Adrift Just Off the Islets of Langerhans: Latitude 38° 54' N, Longitude 77° 00' 13" W, 1974)
- Funkcja marzeń sennych (The Function of Dream Sleep, 1988)
VIII. Technologia rokoko
- Niebo w ogniu (The Sky is Burning, 1958)
- Łowca w Mieście na skraju świata (The Prowler in the City at the Edge of the World, 1967)
- Trasą widokową (Along the Scenic Route, 1969)
- Pieśń, którą wyśpiewał zombi (The Song the Zombie Sang, 1970) – współautor: Robert Silverberg
- Knox (1974)
- Z Virgilem Oddumem na biegunie wschodnim (With Virgil Oddum at the East Pole, 1984)
IX. Krew serca
- Wszystkiego najgorszego z Alabamy. Kolejny zapisek z czyśćca (From Alabamy with Hate, 1965)
- Mój ojciec (My Father, 1972)
- Moja matka (My Mother, 1976)
- Zmęczony starszy pan (W hołdzie Cornellowi Woolrichowi) (Tired Old Man, 1975)
- Małolat i potwory. Wspomnienie z wesołego miasteczka (Gopher in the Gilly, 1982)
- Dziwne wino (Strange Wine, 1976)
Wyd Wydawnictwo Prószyński Media Sp. z o.o. 2018
TWARDA OPRAWA
Format: 15,5 x 23,2 cm
Ilość stron: 694
Stan bardzo dobry , książka nieczytana ( lekkie uszkodzenie okładki na grzbiecie)