ELF EVOLUTION 900 NF 5W-40 1L
SPEŁNIA NORMY:
- MERCEDES-BENZ : 229.3
- VOLKSWAGEN : VW 502.00/VW 505.00
- PORSCHE : A40
KLASA JAKOŚCI:
- ACEA : ACEA A3/B4
- API : API CF , API SL
Jest nowoczesnym olejem silnikowym, stworzonym w technologii syntetycznej, który jest całkowicie kompatybilny z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi zastosowanymi w silnikach benzynowych i Diesla (bez DPF, FAP). Zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych.
ZASTOSOWANIE:
- Zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.
- Do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.
- Zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu.
KORZYŚCI:
- doskonała płynność w niskich temperaturach zapewniającą: łatwy rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części,
- bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający smarowanie w wysokich temperaturach pracy,
- wyjątkowa stabilność cieplna i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów, mogących zanieczyścić wewnętrzne powierzchnie silnika,
- bardzo niska temperatura krzepnięcia oleju, pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
- bardzo wysoka odporność na ścinanie polimerów zastosowanych w składzie oleju, co zapewnia wyjątkową stabilność wskaźnika lepkości w czasie pracy silnika,
- szczególnie niską lotność zmniejszającą zużycie oleju w silniku,
- całkowita neutralność wobec powszechnie stosowanych uszczelek.