Witamy Państwa w Naszym Sklepie
z oryginalnymi akcesoriami i modelami PIKO
Polecamy Państwu Nowy Model Pociągu:
ELEKTRYCZNY ZESPÓŁ TRAKCYJNY
EN57-935 KOLEJE MAZOWIECKIE
w oznaczeniu Polskich Kolei Państwowych
PKP
- Stacja: Warszawa Wchodnia
Model w wersji analogowej
- Numer katalogowy: 51460
- Producent: PIKO
- Seria: EXPERT
- Skala: H0, 1:87
- Koleje: PKP
- Epoka: VI (od 2007 roku)
- Zasilanie: prąd stały,
- Stan: nowy, fabrycznie zapakowany, nieużywany, oryginalne opakowanie,
- Rekomendowana kategoria wiekowa: 14 lat+,
- Materiał wykonania: Metal, plastik,
- Nowość roku 2024
.
ELEKTRYCZNY ZESPÓŁ TRAKCYJNY EN57-935
- Długość Składu: 747 mm, trójczłonowy,
- Gniazdo dekodera: PluX22 (22-pin) - umożliwia łatwe podpięcie dekodera cyfrowego DCC,
- Nap.rev. 08.11.2007, ZNTK - Mińsk Mazowiecki,
- Numer fabryczny: EN57-935s,
- Tablica kierunkowa: Warszawa Wschodnia,
- Minimalny promień skrętu na torach: 358 mm,
- Kinematyka krótkiego sprzęgu NEM: Tak,
- Silnik z kołem zamachowym,
- Napęd w środkowym członie na dwa wózki.
Oświetlenie
- Oświetlenie czołowe: trzy światła LED białe z przodu i dwa czerwone światła z tyłu, zmienne z kierunkiem jazdy,
- Oświetlenie wewnętrzne: zamontowane w każdym z trzech członów,
- podświetlana deska przyrządów w kabinie,
Model w wersji analogowej, bez zainstalowanego dekodera jazdy i dźwięku.
Pierwowzór
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 były produkowane dla PKP w latach 1961-1993.
Kompletna jednostka składa się z dwóch wagonów rozrządczych (typ 5B) i wagonu silnikowego (6B).
Dzięki sprzęgowi Scharfenberga jest możliwe połączenie maksymalnie 3 jednostek do jazdy ukrotnionej.
Zespoły EN57 były produkowane we wrocławskich zakładach „Pafawag”, które w 1997 zostały przejęte przez Adtranz, a dziś należą do koncernu Bombardier.
Wygląd zewnętrzny zespołów charakteryzowały ryflowane ściany pudeł (do numeru 1113), od numeru 1114 ściany były gładkie. Ściana czołowa miała początkowo trzy szyby, od numeru 1900 zmieniono wygląd czół, które odtąd miały dwie duże szyby.
Na przestrzeni wielu lat eksploatacji jednostki wielokrotnie zmieniały malowanie. Prędkość maksymalna wynosiła 110 km/h. Wnętrze każdego członu podzielone jest na trzy przedziały, do których z przedsionków prowadzą jednoskrzydłowe, ręcznie otwierane drzwi. Przy pomocy środków unijnych zespoły EN57 zostały zmodernizowane, otrzymały nowe czoła z wyświetlaczami, nowoczesne siedzenia oraz w wielu przypadkach klimatyzację.
Powyższy opis pochodzi ze strony Producenta PIKO
GALERIA
Wykorzystane w opisie przedmiotu zdjęcia Zestawu pochodzą ze strony producenta PIKO POLSKA