Przedmiotem aukcji jest nowy elektroniczny moduł zapłonowy ( odbiornik impulsów sterujących ) przeznaczony do zastosowania w motocyklach wyposażonych
w klasyczny przerywaczowy układ zapłonowy z zasilaniem 6V lub 12V i minusem na masie. Elementem wykonawczym jest wysokiej klasy unipolarny tranzystor
mocy z kanałem typu N-FET charakteryzujący się bardzo szybkim przełączaniem stanów ( 20 ns ) co ma istotny wpływ na energię wyładowania iskrowego
generowanego w świecy zapłonowej. Układ posiada 4 - krotne zabezpieczenia przeciwprzepięciowe i przeciwzwarciowe dzięki czemu gwarantowana jest jego
bezawaryjność, niezawodność i wysoka skuteczność.
przejście do wersji mikroprocesorowej
PRZEZNACZENIE:
- MZ ETZ 150 , 250 , 251 ( układ zapłonowy elektroniczny z impulsatorem lub klasyczny z przerywaczem, instalacja 12V) pobierz schemat podłączenia
- MZ TS 150 , 250 ( układ zapłonowy klasyczny z przerywaczem, instalacja 6V )
- MZ 250/2 ES Trophy ( układ zapłonowy klasyczny z przerywaczem, instalacja 6V )
- JAWA 175, CEZETA 175 ( układ zapłonowy klasyczny z przerywaczem, instalacja 6V )
- JAWA 250 ( układ zapłonowy klasyczny z przerywaczem, instalacja 6V )
- JAWA 350, CEZETA 350 ( układ zapłonowy z 2 przerywaczami - wymagane 2 moduły po 1 szt. na każdą cewkę zapłonową, instalacja 6V lub 12V )
- JAWA 50, OGAR 200 ( po przerobieniu układu zapłonowego na bateryjny kliknij tutaj aby przejść do opisu )
- JUNAK 6 i 12V ( zapłon sterowany przerywaczem )
- WSK 175 ( układ zapłonowy klasyczny z przerywaczem, instalacja 6V lub 12V)
- FIAT 126p ( układ zapłonowy klasyczny z przerywaczem, instalacja elektryczna 12V )
- motocykle dwusuwowe jednocylindrowe ( układ zapłonowy bateryjny z przerywaczem, instalacja 6V lub 12 V z minusem na masie )
- motocykle dwusuwowe dwucylindrowe ( układ zapłonowy bateryjny z 2 przerywaczami, instalacja 6V lub 12 V z minusem na masie )
- w motocyklach dwucylindrowych wymagane jest zastosowanie 2 modułów, po jednym na każdą cewkę zapłonową
Generalnie moduł przeznaczony jest do motocykli MZ ETZ zarówno z zapłonem elektronicznym jak i klasycznym z przerywaczem.
Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować go w innych motocyklach.
Muszą być jednak spełnione następujące warunki:
1) zapłon sterowany przerywaczem
- jeżeli w instalacji zapłonowej występują 2 przerywacze tzn. że każdy z nich steruje jedną cewką zapłonową, w takim przypadku konieczne jest zastosowanie
2 sztuk modułów
2) zapłon bateryjny tzn. że w momencie rozruchu silnika energia na wytworzenie iskry pobierana jest z akumulatora
3) impedancja ( oporność ) cewki zapłonowej nie może być niższa jak 1,4 Ω
Jego parametry są znacznie lepsze od modułu do MZ ETZ produkcji DDR, gdyż wykonany jest z zastosowaniem nowocześniejszych elementów elektronicznych
gwarantujących przede wszystkim szybsze sterowanie a kilkustopniowe zabezpieczenie zapewnia całkowitą i kompleksową ochronę przed przepięciami.
Kluczową rolę pełni tutaj nowoczesny i bardzo szybki tranzystor mocy z rodziny tranzystorów polowych, przerywający obwód cewki zapłonowej w czasie 20 ns.
Dla porównania w fabrycznych modułach produkcji DDR stosowany jest tranzystor mocy z rodziny tranzystorów bipolarnych ( popularnych w latach 80-tych ),
przerywający obwód cewki zapłonowej znacznie dłużej - mianowicie w 500 ns.
!!!!! Wynika z tego prosty logiczny wniosek, iż tranzystor polowy jest 25 razy szybszy od "swojego starszego kuzyna" tranzystora bipolarnego !!!!!
Różnica ta ma bardzo znaczący wpływ na iskrę w świecy zapłonowej, ponieważ im szybszy jest zanik prądu w obwodzie cewki zapłonowej, tym wyższe jest
napięcie i energia wyładowania iskrowego na elektrodach świecy zapłonowej.
Moduł szczególnie zalecany jest do klasycznych układów zapłonowych z przerywaczem, gdyż eliminuje wszystkie ich istotne wady, które w znaczny
sposób niekorzystnie wpływają na pracę silnika.
Wady te to:
1) znikoma energia wyładowania iskrowego w świecy zapłonowej spowodowana iskrzeniem styków przerywacza
- przerywacz nagrzewa się i traci znaczną część energii która powinna być przeznaczona na wytworzenie wyładowania iskrowego, konsekwencją jest wzrost
zużycia paliwa, trudności z uruchamianiem, nierównomierna praca silnika
2) szybkie zużywanie się poślizgu przerywacza wskutek podwyższenia jego temperatury
- podwyższenie temperatury jest efektem przepływu całego prądu cewki o bardzo wysokim natężeniu przez przerywacz
3) częste rozregulowywanie się zapłonu
- wypalanie styków powoduje zwiększenie odstępu między nimi, a tym samym samoczynną zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu
4) nieprecyzyjne wyznaczanie punktu zapłonu przez przerywacz spowodowane iskrzeniem styków
Zastosowanie modułu w klasycznym układzie zapłonowym powoduje:
1) całkowite zlikwidowanie iskrzenia styków przerywacza oraz zminimalizowanie natężenia prądu przepływającego przez przerywacz
Korzyści:
- bardziej precyzyjne wyznaczanie punktu zapłonu przez przerywacz
- styki przerywacza nie wypalają się i nie pokrywają się osadem ( przez przerywacz płynie prąd o bardzo niskim natężeniu tkz. "prąd samooczyszczania styków"
zapobiegający ich zanieczyszczeniu )
- przerywacz nie przegrzewa się od przepływu wysokiego natężenia prądu ( po zastosowaniu modułu cały prąd cewki zapłonowej płynie przez moduł, a przez
przerywacz płynie tylko "prąd samooczyszczania styków" )
- zredukowanie konieczności częstej korekcji ustawienia zapłonu ( jedno precyzyjne ustawienie wystarczy na kilka sezonów )
2) wyładowanie iskrowe w świecy zapłonowej o znacznie większej energii i dłuższym czasie trwania
Korzyści:
- lepsze wykorzystanie mieszanki paliwowej poprzez jej dokładniejsze spalanie
- bardziej równomierna praca silnika wpływająca na jego trwałość
- mniejsze zużycie paliwa - zlikwidowanie tkz. "wypadających zapłonów" czyli niewykorzystywania całego paliwa dostarczonego do silnika
- brak osadzania się nagaru na świecy zapłonowej ( mieszanka paliwowa jest dokładnie spalana a elektrody świecy zapłonowej przybierają kolor piaskowy )
- łatwiejszy rozruch zimnego silnika
- trwałość świec zapłonowych wzrasta do 100 tys. km
![]()
Efekty od razu odczuwalne dla użytkownika po zamontowaniu modułu to:
1) wzrost elastyczności silnika
2) wzrost dynamiki silnika
3) wzrost mocy silnika w całym zakresie obrotów
4) bardziej równomierna praca silnika
Do modułu dołączony jest dokładny i przejrzysty schemat obrazujący sposób podłączenia do instalacji elektrycznej, tak aby każdy mógł sobie
poradzić z montażem.
Dla niezdecydowanych przypominam iż koszt takiego modułu w sklepie jest dużo większy i wynosi ponad 100 zł.
Cena sklepowa jest znacznie wygórowana ze względu pośrednictwo hurtowni i sklepu pomiędzy Tobą jako klientem a producentem, dlatego kupując u mnie
oszczędzasz omijając niepotrzebnych pośredników.
Za tą stosunkowo niewielką kwotę można znacznie poprawić właściwości jezdne swojego pojazdu, dodać silnikowi dynamiki i zadbać o jego trwałość.
Moduł wykonany jest w pełni profesjonalnie na laminacie szklano-epoksydowym z metalizacją mozaiki ścieżek i solder maską ( lakierem ochronnym
zabezpieczającym przed utlenianiem się warstwy miedzi ) przy zastosowaniu najnowocześniejszych i oczywiście zupełnie nowych elementów elektronicznych.
Obwód drukowany ( płytka laminatu ) zamawiana i wykonywana jest tylko i wyłącznie w specjalistycznej firmie zajmującej się tą profesją, nie jak to ma miejsce
w amatorskich podróbkach - wykonywanie płytek w domu tkz. " metodą termotransferu ", która to niestety nie jest zbyt doskonała :( .
Zabezpieczony jest przed wszelkimi przepięciami zarówno poprzez dobór elementów o odpowiedniej wytrzymałości napięciowej jak i absolutną hermetyzację
( nie jakimś tanim sylikonem, ale specjalnym preparatem do tego przeznaczonym ) obwodu elektronicznego dzięki czemu doskonale radzi sobie w trudnych
warunkach środowiskowych ( wilgoć, pył, wysoka temperatura itp. ) i gwarantowana jest jego bardzo długa żywotność.
Dzięki zastosowaniu radiatora z dodatkowym użebrowaniem odprowadzającym ciepło zapewnione jest doskonałe jego odprowadzanie.
Produkt ten na rynku jest od ponad 4 lat i można powiedzieć że sprawdził się w 100% gdyż nie było ani jednej reklamacji a wszyscy allegrowicze którzy go
zastosowali są zadowoleni o czym świadczą moje komentarze
Jestem sprawdzonym i rzetelnym allegrowiczem zarejestrowanym na allegro od 4 lat, a zainteresowanym moimi produktami zawsze służę poradą.
Osoby które chciałyby zastosować moduł w pojazdach posiadających zapłon bateryjny z przerywaczem a innych jak wymienione powyżej w zakładce
"PRZEZNACZENIE" proszę o wcześniejszą konsultację ze mną porzez : e-mail, tel , GG , SKYPE.
KOSZT WYSYŁKI
Wysyłka realizowana jest za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Do wylicytowanej kwoty należy doliczyć:
POLSKA ![]()
przy płatności przelewem + 8 PLN
INTELIGO 50 10205558 1111124658100104
mBank 47 11402004 0000350233899058
przy płatności za pobraniem + 10 PLN
KONTAKT
robinson00@op.pl
517151525
3780726
robinson00
JEŻELI SZUKACIE PAŃSTWO POTWIERDZENIA JAKOŚCI MOJEGO MODUŁU JAK I WIARYGODNOŚCI MNIE SAMEGO JAKO
SPRZEDAJĄCEGO PROSZĘ SPOJRZEĆ NA HISTORIĘ MOICH KOMENTARZY WSZYSTKIE OSOBY KTÓRE DO TEJ PORY
ZDECYDOWAŁY SIĘ NA ZASTOSOWANIE TEGO PRODUKTU W SWOICH POJAZDACH SĄ W 100% ZADOWOLONE
I POTWIERDZAJĄ W PRAKTYCE ZMIEJSZENIE SPALANIA, WIĘKSZĄ DYNAMIKĘ I ELASTYCZNOŚĆ SILNIKA ORAZ POPRAWĘ
RÓWNOMIERNOŚCI JEGO PRACY.
PRZY ZAKUPIE 2 SZTUK RABAT CENOWY
2 SZTUKI = 140 zł
Dodam iż jestem magistrem elektronikiem a z zagadnieniemi tej dziedziny mam do czynienia od ponad 15 lat.
Produkt ten nie jest pierwszym ani ostatnim z moich projektów, jest w 100% mojego autorstwa zarówno od strony merytorycznej jak i praktycznej stanowi profesjonalne zaprojektowane i wykonane urządzenie elektroniczne.
Pomysłem który go zrodził była myśl udoskonalenia "sędziwych" jak na dzień dzisiejszy, jednak wciąż bardzo powszechnych klasycznych przerywaczowych
układów zapłonowych, rozwiązanie to wprowadziłem na rynek około 4 lata temu.
historia ostatnich aukcji
zakończona 27 luty
zakończona 12 luty
zakończona 29 stycznia
POLECAM INNE MOJE AUKCJE
Sygnalizacja optyczna znacznie upraszcza regulację zapłonu, podczas regulacji należy tylko obserwować sygnalizator optyczny zintegrowany
z modułem i w ten sposób można bardzo precyzyjnie określić punkt zapłonu bez potrzeby zaopatrywania się w miernik czy też wykręcania świecy
zapłonowej.
|