Do sprzedania mam elektromagnetyczny silnik liniowy. Silnik został zbudowany przeze mnie na potrzeby pracy badawczej. Głównym elementem konstrukcyjnym napędu liniowego jest stojan. Stojan silnika stanowią cylindryczne segmenty (pierścieniowe cewki zamknięte w obudowie ferromagnetycznej), oraz dwie osłony aluminiowe z układem liniowych łożysk ślizgowych. Uzwojenia stojana wykonano z drutu nawojowego o średnicy 1,00 mm i liczbie zwojów N = 300. Każda cewka bez rdzenia charakteryzuje się indukcyjnością L = 5,5 mH oraz rezystancją R = 2,1 Ω. Układ wykonano z zabezpieczeniem powierzchni pasowań (precyzyjnie wykonane pasowania powierzchni). W celu zachowania symetrii mechanicznej stojana poszczególne segmenty oddzielono przekładkami diamagnetycznymi wykonanymi z bakelitu, na których po złożeniu podtrzymywane są poszczególne cewki. Stojan silnika zamykają dwa aluminiowe dyski, których kształt dostosowano do elementów konstrukcyjnych silnika. Do aluminiowych dysków przymocowano liniowe łożyska ślizgowe, w których umieszczono biegnik silnika. Całość połączona jest metalowymi szpilkami zapewniającymi odpowiednią sztywność układu. Biegnik silnika stanowią pierścieniowe magnesy trwałe o magnetyzacji osiowej połączone z pierścieniami stalowymi mocowanymi na aluminiowym pręcie.
Silnik ten może być przydatny w pracy badawczej, lub wykorzystany jako stanowisko laboratoryjne. Zachęcam do zakupu.