GIANT TWIST rower ze wspomaganiem elektrycznym
- Rower jest niebiesko srebrny. Lakier metalic.
- Uniwersalne zasilanie 24V!!
- Waży bez baterii tyle co przeciętny składak elektryczny z kółkami jak od wózka dziecięcego! Waży 20kg! Bateria waży 3,3kg, ale zastępując ja litową waga spadnie mniej więcej o połowę przy tej samej pojemności. 20 kg to nawet jak na rower miejski bez silnika, sterownika i kabli jest przyzwoitą wagą. Podaję wagę bez baterii, gdyż możemy ją wyjąć i jeździć jak zwykły rowerem miejskim.
- Posiada rewelacyjne hamulce rolkowe schowane w piastę i odporne na zabrudzenie, uszkodzenia i nie wymagające ciągłej regulacji. Praktycznie bezobsługowe.
- W przedniej piaście jest wbudowane dynamo, dzięki czemu nawet gdy wyczerpie się prąd w baterii zawsze można bezpiecznie wrócić do domu.
- W tylnej piaście wbudowana jest 5 biegowa przekładnia świetnej amerykańskiej firmy SRAM
- Posiada amortyzację siodełka + amortyzacje przedniego koła.
- Rower posiada 2 komplety kluczyków (4szt), jeden do baterii drugi do sprytnej blokady koła
Kupiłem ten rower dla ciotki, która co roku przyjeżdża do mnie na wakacje, aby dała radę jeździć ze mną na przejażdżki po uroczych okolicach. Przygotowywałem go dla niej przez cały weekend. Byłem pewien, że będzie zachwycona, gdyż jest elegancki, solidny, świetnej jakości a na zdjęciach do złudzenia przypominał dziewczęce składaki z PRL, do jakich przyzwyczajona jest moja 70 letnia ciocia (ma 2 takie jeden we własnym domu, drugi u mnie), jednak w rzeczywistości rower jest wielkości zwykłego "dorosłego", miejskiego roweru, więc wydał się dla cioci zbyt duży i stwierdziła, ze nie będzie na nim jeździła, gdyż przyzwyczajona jest do małego, dziewczęcego składaka a ten wydaje się wielki i boi się nim jeździć...;)
Rower miał uszkodzona ładowarkę, ale doskonale znam się na modelarstwie, wiec rozebrałem oryginalną baterię, przeorganizowałem strukturę ogniw i wyprowadziłem wysoko-prądowe złącze modelarskie do ładowania dowolnymi ładowarkami modelarskimi. Wyprowadziłem również złącze ze sterownika silnika, więc teraz można zasilać ten rower każdą baterią 24V bez względu na typ!! Można zasilać oryginalną baterią, która jest w komplecie, jak również bateriami:
- litowo-jonowymi
- polimerowymi
- żelazowymi,
- niklowo kadmowymi
- niklowo manganowymi
- żelowymi
- zwykłymi kwasowymi (np motocyklowymi, lub samochodowymi - dwa małe akumulatory po 12V)
- teraz ten rower jest do tego stopnia uniwersalny, że może być nawet zasilany z agregatu walizkowego zamocowanego do bagażnika ;)
Dzięki pracy, którą włożyłem w rower, teraz można tanio zamówić w sklepie modelarskim dowolnej pojemności, wielkości i rodzaju pakiety 24V i cieszyć się niskimi kosztami eksploatacji roweru, posiadając nawet kilka wymiennych baterii kupionych za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Rower oddam już naładowany, ale niestety nie dołożę swojej ładowarki, gdyż to model profesjonalny i bardzo drogi, wart tyle co rower. ;) Jeżeli ktoś nie ma w domu ładowarki modelarskiej to można taką dokupić już od 60zł. Chętnie doradzę jaka ładowarkę kupić i jak najbardziej ekonomicznie eksploatować ten rower a w przyszłości jakie baterie dokupić.
UWAGA!
Znalazłem w necie prosty w obsłudze, automatyczny, mikroprocesorowy zasilacz (nie wielofunkcyjny modelarski), dedykowany do tej konkretnej baterii, nowy kosztuje 160zł.