Oryginalne dzieło Edwarda Dwurnika pt. "Poznań", praca wykonana w technice akrylowej na płótnie. Dzieło z 2017 roku w formacie 81 × 65 cm. Autentyczność obrazu potwierdzona podpisanym przez artystę certyfikatem autorskim oraz certyfikatem autentyczności Galerii Sztuki Współczesnej - Foksal 17.
Dzieło oprawione jest w potrójną, drewnianą (stopniowaną) oprawę. Dwie wewnętrzne ramy są w kolorze czerni (półmat) natomiast rama zewnętrzna jest w odcieniach złota - rama charakterystycznie żłobiona co widać na poniższych zdjęciach.
- Artysta: Edward Dwurnik
- Tytuł: Poznań
- Kategoria: Pejzaż miejski
- Rozmiar płótna: 81 × 65 cm.
- Rozmiar z oprawą: 96 x 80 cm
- Rok powstania: 2017
- Podłoże: płótno
- Technika: akryl
- Dzieło sygnowane z numerem ewidencyjnym oraz datowane: na froncie w lewym, dolnym rogu: 2017 - E.Dwurnik oraz na rewersie: 2017 - E.Dwurnik - "Poznań" - NR: IX-2291-6857
- ID. 5852
Kolorystyka zdjęć może się różnić w zależności od oświetlenia w którym zostały wykonane.
Poniżej znajdą Państwo biografie artysty.
Zobacz także inne aukcje Galerii Foksal 17: malarstwo, grafika, rzeźba.
Edward Dwurnik
Jest wybitnym polskim malarzem i grafikiem, jedną z najbardziej rozpoznawalnych osobowości polskiej sztuki współczesnej. Edward Dwurnik to jedyny polski artysta, któremu udało się odnieść międzynarodowy sukces przed transformacją (m.in. udział w "documenta 7" w Kassel w 1982 roku). Także - jedyny artysta, który niezależnie od uznania w kręgach profesjonalnych, stał się popularny we wszystkich środowiskach konsumentów sztuki. Niepokorny i prowokacyjny, zmienny i nieprzewidywalny, pełen diabelskiego poczucia humoru Edward Dwurnik, do dziś budzi skrajne reakcje i poruszenie, także wśród twórców najmłodszego pokolenia.
Edward Dwurnik urodził się w 1943 roku w Radzyminie.
W latach 1963-70 studiował malarstwo, grafikę i rzeźbę na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
W 1965 roku rozpoczął niezależny od toku studiów cykl rysunków i akwarel, a od 1966 obrazów olejnych "Podróże autostopem" - charakterystyczne widoki miast z lotu ptaka (kontynuowany do dziś). Od 1970 roku powstaje kilkanaście innych cykli malarskich, między innymi w latach 1972-1978 "Sportowcy" - jedna z najwyżej cenionych obecnie serii malarskich Edwarda Dwurnika, ukazująca na poły karykaturalnie, na poły komiksowo bohaterów zwykłej PRL-owskiej codzienności. Wśród kolejnych cykli obrazów powstają dwie serie poświęcone tragicznym losom ludzi uwikłanych w historię: w "Drodze na Wschód" (1989-1991) Edward Dwurnik upamiętnia ofiary stalinizmu, a w "Od Grudnia do Czerwca" (1990-1994) ofiary stanu wojennego w Polsce.
W twórczości artystycznej Edwarda Dwurnika można także znaleźć obrazy niezaangażowane, np. cykl "Błękitne" (lata 90-te) to pozbawione horyzontu, bliskie abstrakcji pejzaże morskie, a "Dwudziesty piąty" to z kolei barwne abstrakcje w technice action painting. Inne serie Edwarda Dwurnika to min. "Portret" (od lat 70-tych), "Robotnicy" (lata 80-te), "Niech żyje wojna!" (1991-1993), "Niebieskie miasta" (od 1993), "Diagonalne" (od 1996), "Wyliczanka" (od 1996).
Poza malarstwem Edward Dwurnik uprawia grafikę i rysunek (zarówno autonomiczne serie jak i ilustracje). Lubi projektować monumentalne kompozycje malarskie w przestrzeni publicznej. Stworzył rysunki i gwasze do filmów animowanych "Warzywniak'360 stopni" (2007r.) oraz "Oaza" (2009r.) w reżyserii Andrzeja Barańskiego. Powstało kilka filmów dokumentalnych o twórczości Edwarda Dwurnika, m.in: "Owoce Ziemi" (1977), "Portret z natury" (1984) i "Polska Nike" (1987) w reżyserii Andrzeja Szczygla oraz "Podróże Edwarda Dwurnika" (1995) Grażyny Banaszkiewicz. W 2011 roku powstał album ze wszystkimi reprodukcjami cyklu Sportowcy.
Edward Dwurnik mieszkał i pracował w Warszawie. Pochowany jest na cmentarzu Powązkowskim w alei zasłużonych.
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17