Mamy przyjemność zaoferować Państwu:
Dyfuzory akustyczne fraktalne firmy Acoustic Passion
Przedmiotem tej aukcji jest zestaw składający się z 2 sztuk (pary):
- Classic (Acoustic Passion Classic QRD S 7N+7*7N).
- Slim (Acoustic Passion Slim QRD S 7N+7*7N).
Cechy charakterystyczne:
- Minimalistyczny design nawiązujący swoimi pionowymi liniami do modnych lameli, ale w przeciwieństwie do lameli nazywanych „akustycznymi”, nasze są prawdziwymi dyfuzorami bazującymi na sekwencji QRD Schroeder'a.
- Bardzo przystępna cena dzięki zastosowanemu materiałowi bazowemu, technologii produkcji oraz filozofii naszej firmy, mówiącej iż adaptacja akustyczna powinna być osiągalna dla „normalnych” ludzi i nie musi kosztować łącznie kilkadziesiąt tysięcy złotych – nasze dyfuzory są nawet kilka – kilkadziesiąt razy tańsze od komercyjnych dyfuzorów fraktalnych innych firm.
- Maksymalnie szeroki zakres rozpraszanych częstotliwości w celu uniknięcia selektywnego, wąskopasmowego działania będącego bolączką klasycznych, nie fraktalnych dyfuzorów.
Niska dolna częstotliwość graniczna została osiągnięta dzięki sekwencji 7N, cechującej się wysokim rozpraszaniem częstotliwości niższych przy relatywnie małej głębokości.
Wysoka górna częstotliwość graniczna została osiągnięta dzięki konstrukcji fraktalnej, zwanej również 2-drożną (analogicznie do zestawów głośnikowych.
Na szczycie każdego z 7-miu "schodków" głównego dyfuzora umieszczony jest kolejny, mniejszy dyfuzor wysokotonowy, zatem 1 dyfuzor ma w sobie 8 dyfuzorów: 1 główny i 7 wysokotonowych
Dzięki temu teoretyczna górna częstotliwość graniczna to ok. 17 000Hz, czyli praktycznie koniec zakresu słyszalnego osoby dorosłej.
Modele:
- Classic jak sama nazwa wskazuje jest rozpraszaczem o wyglądzie klasycznego dyfuzora opartego na sekwencji QRD z wysokimi „schodkami” bocznymi.
- Slim jest naszą perełką - wersją mającą niskie „schodki” boczne, dzięki czemu sprawia wrażenie dużo płytszego optycznie. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby wersja ta miała równie wysokie parametry akustyczne jak Classic, a nawet są one bardziej wyrównane w dziedzinie częstotliwości.
Model Slim polecamy tam, gdzie chcielibyśmy uzyskać ustroje możliwie płytkie optycznie, zaś model Classic tam, gdzie nie mamy takiego wymogu i chcielibyśmy obniżyć koszt adaptacji.
Classic i Slim umieszczone obok siebie doskonale uzupełniają się akustycznie z racji nieznacznych różnic w charakterystykach częstotliwościowych. Taka konfiguracja cechuje się nalepszymi parametrami akustycznymi, a dodatkowo dzięki więszej szerokości zapewnia szerszy optymalny obszar odsłuchowy oraz w niektórych sytuacjach umożliwia jednoczesne rozpraszanie zarówno w punkcie pierwszego, jak i drugiego odbicia dźwięku.
Powyższe zdjęcia przedstawiają 4 pary dyfuzorów Slim i Classic (aby kupić dokłanie tyle, należy wybrać wariant/kolor z 4-ma parami).
Cena promocyjna 399zł dotyczy pary (2 szt.) dyfuzorów, po jednym z każdego typu. Innymi słowy, zamawiając np. 28 par, otrzyma się 56 dyfuzorów: 28 szt. Slim oraz 28 szt. Classic, co daje cenę jednostkową 199,50zł/szt.
Parametry techniczne:
- Współczynniki rozpraszania dźwięku w funkcji częstotliwości:
- Przybliżone wymiary dla 1 szuki:
- - szerokość: 57cm,
- długość: 57cm,
- wysokość najwyższego „schodka”: 14cm (zarówno dla wersji Slim, jak i Classic).
- Montaż na klej (są bardzo lekkie), bądź za pomocą specjalnych listewek, w przekroju trapezowych, które wsuwa się w wycięcia na tyłach dyfuzorów, do kupienia na naszej innej aukcji.
- Produkt sprzedawany jest w wersji surowej koloru szarego, do pomalowania we własnym zakresie zgodnie z kolorystyką docelowego pomieszczenia.
Dopuszczalne jest używanie wersji niepomalowanej, aczkolwiek należy mieć świadomość, iż możliwa jest zmiana odcienia szarości pomiędzy dyfuzorami pochodzącymi z różnych partii produkcyjnych, a pomalowanie po montażu dodatkowo pomoże ukryć łączenia dyfuzorów i powierzchniowe pokrycie farbą może nieznacznie poprawić rozpraszanie dźwięku w częstotliwościach najwyższych.
- Dyfuzory te wykonane są z XPSu, czyli polistyrenu ekstrudowanego:
Materiał ten jest dużo lżejszy od drewna, dzięki czemu dyfuzory te łatwo się instaluje i nie wpływają istotnie na obciążenie stropu (zestaw drewnianych potrafi ważyć nawet kilkaset kilogramów).
Mimo, iż materiał ten jest ok. 3-krotnie gęstszy od styropianu, należy mieć na uwadze, iż jest podatny na uszkodzenia mechaniczne (wgniecenia/złamania), dlatego dyfuzory te nie powinny być stosowane w miejscach narażonych na przypadkowe uderzenie, czy oparcie się. W takie miejsca zalecamy droższą wersje drewnianą, którą dodamy wkrótce do naszej oferty.
- Klasa palności F (możliwość zmiany poprzez zastosowanie odpowiedniej farby, lub wyprodukowanie dyfuzorów z materiału w klasie palności E).
Istnieje możliwość:
- Pomocy w określeniu miejsc, w których powinny zostać umieszczone dyfuzory w Państwa pomieszczeniu.
- Wykonania pomiarów i analizy parametrów akustyki Państwa pomieszczenia przy wykorzystaniu m.in. profesjonalnego mikrofonu laboratoryjnego za prawie 10 000zł i komercyjnego oprzyrządowania i oprogramowania elektroakustycznego Audiomatica Clio 12.65 wraz z wzmacniaczem QCBox 5.
- Przyjazdu z ustrojami do Państwa pomieszczenia celem dokonania odsłuchów przed podjęciem decyzji o zakupie.
Po co stosujemy ustroje akustyczne i jakie są zalecane?
- W pomieszczeniu bez ustrojów akustycznych do naszych uszu dociera najpierw fala bezpośrednia z zestawu głośnikowego i tuż po niej, praktycznie tak samo głośne fale odbite, ponieważ goła ściana odbija dźwięk z bardzo niskimi stratami. Dla naszych mózgów owe odbite dźwięki są niczym wybrzmiewane z kolejnech zestawów głośnikowych, umieszczonych właśnie w miejscach odbić, przez co mamy trudności z precyzyjną lokalizacją położenia źródeł dźwięku.
- W typowych domowych, małych pomieszczeniach odsłuchowych czas pogłosu jest często granicznie krótki już przed zastosowaniem ustrojów akustycznych, z racj małej kubatury oraz obecności elementów wpływających na jego skracanie, takich jak kanapa, zasłony, dywan, meble, etc. Umieszczenie w nim ustrojów pochłaniających dodatkowo go skróci, co wpłynie negatywnie na brzmienie oraz na wielkość sceny dźwiękowej.
- Kolejną wadą ustrojów pochłaniających jest fakt, iż te najpopularniejsze działają selektywnie - pochłaniają najskuteczniej dźwięki wysokich częstotliwości, mniej skutecznie średnie i nieskutecznie niskie, przez co uzyskujemy opadający kształt krzywej czasu pogłosu w dziedzienie częstotliwości, zamiast szukanego - płaskiego (chcemy aby wszystkie częstotliwości wybrzmiewały podobnie długo).
- W takich pomieszczeniach należy rozpraszać odbijany od ścian dźwięk, dzięki czemu nadal będzie w nim wybrzmiewał nie skracając czasu pogłosu.
- Dzięki zastosowaniu dyfuzorów duże czoło fali akustycznej rozbijane jest w różnych kierunkach na wiele "małych" fal. Zjawisko to można porównać do działania falochronu na morzu, który nie pochłania fali, lecz rozbija ją na mniejsze, o już niedestruktywnej sile. Tutaj dzieje się to jeszcze skuteczniej, w sposób kontrolowany, bazujący na sekwencji QRD opracowanej przez M. Schroeder'a.
- Owe rozbite przez dyfuzory - "małe" fale dźwiękowe nadal są przez nas słyszane, dzięki czemu w dalszym ciągu mamy wrażanie, że scena dźwiękowa jest duża, lecz są już na tyle ciche, że są pomiajne nasze mózgi podczas procesu lokalizowania położenia dźwięków bezpośrednich (uzyskujemy wierniejszą scenę dźwiękową).
- Dodatkowo rozbite, cichsze fale nie interferują już tak efektywnie z dźwiękami bezpośrednimi z zestawów głośnikowych, dzięki czemu nie wpływają negatywnie na brzmienie systemu audio.
- Reasumując: w pomieszczeniach o krótkim czasie pogłosu należy stosować jedynie dyfuzory, zaś w pomieszczeniach o czasie pogłosu wymagającym skrócenia, należy stosować kombinacje dyfuzorów i pochłaniaczy dźwięku, pod warunkiem, że pochłaniacze mają grubość co najmniej 10cm i nie są piankami piramidkami, lub jeśli nimi są, mają co najmniej kilkanaście cm wysokości.